عینک‌های محافظ نور آبی دستگاه‌های همراه

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قبل از خواب، گوشی خود را چک می‌کنید، حتماً می‌دانید که نور آبی‌رنگی که از صفحه‌نمایش این دستگاه ساطع می‌شود، به چشم‌ها و الگوی خوابتان آسیب می‌رساند.
نور آبی که از صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند ساطع می‌شود، الگوی خواب را مختل می‌کند؛ زیرا همانند نور خورشید عمل می‌کند. زمانی که می‌خواهید بخوابید، تأثیر این نور مضر محسوب می‌شود. علاوه بر این، اگر در طول روز به صفحه گوشی، کامپیوتر یا تلویزیون خیره می‌شوید، نور آبی این صفحه‌ها منجر به ایجاد فشار در چشم، سردرد، تاری دید و خشکی چشم‌ها می‌شود.
اگر این مشکلات برایتان آشنا به نظر می‌رسد، دو راه‌حل خواهید داشت. حداقل دو ساعت قبل از خواب دیگر به صفحه این دستگاه‌ها خیره نشوید یا از عینک‌های محافظی استفاده کنید که میزان نور آبی که وارد چشم می‌شود را کاهش می‌دهند.قبلاً عینک‌های مختص کامپیوتر با لنزهای زرد متمایل به قهوه‌ای و طرح اولیه‌ای که داشتند، ظاهرتان را خنده‌دار می‌کردند. با این حال، متخصصان عینک‌سازی شرکت ژاپنی Jins این روند را با ارائه عینک‌های سری Jins Screen تغییر داده‌اند.

طبق گفته این شرکت، ۷۲٫۵ درصد از افراد بالغ از مشکلاتی که در اثر نور آبی برایشان به وجود می‌آید، کاملاً بی‌خبر هستند. با این حال، شاید برخی افراد فکر کنند این موضوع واقعیت ندارد و صرفاً جهت ترساندن افراد ساخته شده است. طبق یک تحقیق کلینیکی که توسط شرکت Jins و دانشگاه Keio ژاپن انجام شده، فرکانس مهم چشمک یا CFF که برای اندازه‌گیری فشار چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد، زمانی که صفحه‌نمایش با استفاده از لنزهای خاص مشاهده شود، کاهش می‌یابد.

این عینک‌ها همانند عینک‌های عادی به نظر می‌رسند؛ اما از نظر محافظتی اهمیت دارند. مهم‌ترین تفاوت میان این لنزها و لنزهای قدیمی این است که این لنزها شفاف هستند و همانند عینک‌های عادی به نظر می‌رسند. با این حال، ۲۵ درصد نور آبی صفحه‌نمایش دستگاه‌ها را حذف می‌کنند. علاوه بر این، این لنزها طوری تنظیم شده‌اند که طول‌موج ۴۶۰ نانومتری را از بین ببرند. این طول‌موج در اختلال خواب نقش دارد و میزان زیادی از آن توسط صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند تولید می‌شود. در نتیجه این عینک‌ها کاملاً مناسب زندگی مدرن هستند.فروش این عینک‌ها از ۸ اوت آغاز می‌شود و در چندین مدل ارائه خواهد شد. مدل Boxed این عینک‌ها به تجویز پزشک نیاز ندارند و در رنگ‌های مختلف و دو سبک عرضه می‌شوند. مدل Square ۶۰ دلاری اول ارائه می‌شود و یک مدل دیگر به نام Wellington در سپتامبر به قیمت ۸۰ دلار به فروش خواهد رشید.
این مدل‌ها فوق‌العاده هستند؛ اما اگر عینک‌ شماره‌دار دارید، فناوری ضدنورآبی این شرکت در عینک‌های شماره‌دار نیز ارائه خواهد شد و تنها ۶۰ دلار به هزینه قبلی اضافه می‌شود.
این عینک‌ها به صورت آنلاین نیز به فروش خواهند رسید.

footofan.com

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …