لاله زار همچنان دیدنی است  

لاله زا5555ر
خیابان لاله زار که یکی از معروف ترین خیابان های قدیمی تهران است امروزه مرکز انواع لوازم و تجهیزات برقی به علاوه انواع لوسترهای سلطنتی و اسپرت است. این خیابان که در گذشته با نام شانزه لیزه تهران معروف بوده روزگار پرفراز و نشیبی را طی کرده و قلب تپنده گردشگری تهران بوده و مجموعه ای از سالن های سینما، تئاتر و رستوران را در دل خود داشته و نماد کاملی از نوگرایی و غربگرایی به شمار می آمده است. امروزه همچنان می توانید رنگ و بوی تهران قدیم را از بافت این منطقه و همچنین برخی ساختمان های آن حس کنید.

وجود نور یکی از ملزومات هر خانه ای است، علاوه بر نور و کاربردهای آن، زیبایی خانه ها با استفاده از انواع لوسترها تامین می شود؛ لوسترهایی کوچک و بزرگ که در خانه ها جای گرفته اند تا نیاز به نور و زیبایی خانه ها را فراهم کنند. احتمالا شما هم نیاز دارید برای خرید لوستر مورد نیاز خانه تان سری به بورس آن بزنید.

لاله زار همچنان دیدنی است

همه کالاهای برقی که نیاز دارید

سال های زیادی است که خیابان لاله زار تغییر کاربری داده و رفته رفته رستوران ها و کافه ها و سینماهای قدیمی از بین رفته اند و امروزه حدود 3 هزار فروشگاه لوازم برقی در این راسته فعالیت می کنند و انواع لوسترها، چراغ های تزیینی، ساعت های رومیزی و حتی تابلوهای دیواری هم در این راسته پیدا می شود.

لاله زار همچنان دیدنی است

به علاوه انواع کالاهای برق ساختمان و صنعتی مانند دوربین مدار بسته، آیفون تصویری، کابل و پریز هم در این منطقه به راحتی قابل خریداری است.

راه های رسیدن به لاله زار

اگر می خواهید به این خیابان بروید احتمالا ناچارید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. چرا که این خیابان در مرکز طرح ترافیک است و بدن خودرو شخصی بدون طرح در این منطقه ممنوع است. این خیابان از سمت جنوب به شمال یک طرفه است. اما مهم ترین مزیت دسترسی به آن وجود چندین ایستگاه مترو از جمله دروازه دولت، سعدی، امام خمینی و فردوسی در اطراف آن است. همچنین از جنوب به میدان امام خمینی، از شمال به خیابان انقلاب، از شرق به چهارراه سیدعلی و از غرب به خیابان فردوسی می رسد و ایستگاه بی آرتی و تاکسی دروازه دولت نبش خیابان لاله زار قرار دارند.

لاله زار همچنان دیدنی است

توجه کنید که اگر برای خرید لوستر می خواهید به این راسته بروید لاله زار شمالی فروشگاه ها و تنوع های بیشتری برای خرید دارد و بهترین راه هم استفاده از مترو دروازه دولت است که 100 قدمی تا ابتدای این خیابان فاصله دارد.

زیباترین کافه تهران زیر گوش شماست

یکی از مشکلاتی که اکثر کاسبان راسته لاله زار از آن می گویند نبود رستوران خوب در راسته اصلی است اما حدود شش سال است که یک کافه دنج و دیدنی در دل لاله زار شروع به کار کرده که با شعار «زیباترین کافه تهران زیر گوش شماست» توجه بسیاری از رهگذران به علاوه کاسبان منطقه را به خود جلب کرده است. این کافه با نام ایوان در بن بست پیرنیا با یک فضای دلنشین با منوی پر و پیمان دارد که می تواند دو ساعتی خستگی خرید و پیاده روی را از تن تان بیرون کند.

لاله زار همچنان دیدنی است

این کافه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 10 شب آماده ارائه سرویس است و همچنین در روزهای تعطیل از 10 صبح تا 5 عصر فعالیت می کند.

انواع نوشیدنی های سرد و گرم و قهوه جات به علاوه مجموعه ای از فست فودها و فینگرفودهای خوشمزه از جمله پیتزا، پاستا، ساندویچ و استارترهای این کافه می تواند هم میزبان ساعت ناهاری شما و هم استراحت در یک فضای باز باشد.

میانگین قیمت های منوی کافه ایوان متوسط است و یک غذا را با حدود 15 هزار تومان و یک نوشیدنی را با حدود 10 هزار تومان می توانید نوش جان کنید. همچنین در پاساژ ایرانیان که بزرگ ترین مرکز خرید لوستر در منطقه به شمار می آید یک کافه کوچک و لابی برای استراحت وجود دارد که در نوع خودش می تواند یک ساعتی میزبان خستگی تان باشد.

هتل رستوران های منطقه

در این راسته هتل مرکزی ایران و هتل رستوران سعدی هم فعالیت می کنند که هم استراحتگاهی برای مسافران هستند و هم رستوران هایی با انواع غذاهای ایرانی دارند.

لاله زار همچنان دیدنی است

میانگین اقامت در یک اتاق دو تخته در این هتل ها حدود 150 هزار تومان است و همچنین منوی رستوران های از غذاهای خورشتی با قیمت 10 هزار تومان شروع شده و انواع کباب ها را با حدود 20 هزار تومان ارائه می کنند.

به علاوه مهمانپذیر یاس هم در این راسته برای کسانی که از شهرستان می آیند و تمایل دارند در مکانی تمیز و ارزان استراحت کنند میزبانی می کند، اتاق های دو تخته این مهمانپذیر که دارای سرویس بهداشتی در اتاق باشند 80 هزار تومان برای یک شب اجاره داده می شوند. در این مهمانپذیر رستورانی وجود ندارد و باید فکری به حال غذای تان بکنید.

یک رستوران ممتاز

اگر ترجیح می دهید به رستوران هایی مراجعه کنید که صرفا در زمینه ارائه غذا فعالیت می کنند و کیفیت خوبی هم دارند باید کمی به اطراف لاله زار سر بزنید چرا که در راسته اصلی لاله زار رستوران تخصصی برای ارائه غذا وجود ندارد.

لاله زار همچنان دیدنی است

اواسط خیابان لاله زار به تقاطع خیابان جمهوری می رسد، در خیابان جمهوری می توانید به پاساژ مرکزی بروید. در این پاساژ یک رستوران به نام «ممتاز» وجود دارد که انواع غذاهای ایرانی و کباب ها را با میانگین قیمت 17 هزار تومان به شما ارائه می کند.

رستوران گیلانی در نزدیکی لاله زار

اگر ترجیح می دهید یک غذای متفاوت و اصیل گیلانی بخورید، برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم. رستوران خوش بین که مدیریت آن را حسن رشتی به عهده دارد معروف است به یک رستوران با غذاهای سنتی گیلانی. انواع کباب ترش، میرزاقاسمی، باقالاقاتوق، چند مدل ماهی و بورانی بادمجان از پرطرفدارترین غذاهای این رستوران است که روزانه میزبان بیش از 200 رهگذر است.

لاله زار همچنان دیدنی است

این رستوران در خیابان سعدی شمالی پایین تر از چهارراه سیدعلی واقع شده و اغلب کاسبان منطقه صاحب آن را یک فرد منصف و مسئولیت پذیر می شناسند که قیمت  غذاها به علاوه سلامت و پاکیزگی آنها در حد مطلوب است.

امکانات دیگر منطقه

وجود چرخ دستی های کوچک و بزرگ برای حمل لوسترها تا رسیدن به نخستین تاکسی از مزیت های این راسته است. به علاوه بانک های تجارت و ملی در این راسته قرار دارند و چند باجه عابربانک هم در مراکز خرید اصلی هستند تا نیاز شما به پول نقد را مرتفع کنند. همچنین دو پارکینگ بزرگ در این منطقه هست که می توانند محل امنی برای پارک کردن خودروتان باشند.

تعداد زیادی تاکسی و پیک موتوری هم از دیگر امکانات این منطقه است.

پارک نداریم ولی تا دلت بخواهد بازار هست

متاسفانه برخلاف نام این راسته که لاله زار است اما بوستان یا فضاهای سبزی برای استراحت و هواخوری در این منطقه وجود ندارد و در اطراف آن فقط بازارهای مختلف پوشاک و کیف و کفش به وفور پیدا می شود که همین می تواند مورد توجه علاقه مندان به خرید باشد.

لاله زار همچنان دیدنی است

همانطور که گفته شد لاله زار از غرب به خیابان فردوسی می رسد و راسته چرم فروشی های خیابان فردوسی به علاوه خیابان منوچهری که راسته کیف و کوله پشتی است می تواند میزبان خرید البسه کیف، کفش، کوله و… باشد. پاساژ پروانه، پلاسکو و سایر فروشگاه های چهارراه استانبول که در حوزه پوشاک مردانه فعالیت می کنند هم  تا تقاطع لاله زار کمتر از 500 قدم فاصله دارند.

لاله زار همچنان دیدنی است

همچنین از جنوب این خیابان که به امام خمینی می رسد تا بازار بزرگ تهران نزدیک به یک ربع پیاده روی دارد و در مجموع چهار طرف خیابان لاله زار در استتار بازارهای مختلف برای انواع پوشاک است.

سایر مراکز مشابه برای خرید لوستر

علاوه بر لاله زار که گفته می شود بیشترین تنوع در اجناس و قیمت ها را دارد، دو مرکز اصلی دیگر برای خرید لوستر در تهران معرفی می شوند.

در خیابان ابوسعید که به چهارراه گلوبندک می رسد تعداد زیادی فروشگاه لوسترفروشی فعالیت می کنند که گفته می شود قیمت های این راسته نسبت به لاله زار مناسب تر است اما بالطبع تنوع کالاها به دلیل کمتر بودن تعداد فروشگاه ها پایین تر است.

دومین راسته مشابه در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد است که تعداد زیادی هم فروشگاه های لوکس برای فروش انواع لوستر و برخی کالاهای روشنایی و تزیینی دیگر در این منطقه می درخشند. قیمت اجناس این فروشگاه ها قدری بالاتر از دو راسته دیگر است اما بیشتر کالاهای این منطقه لوکس هستند و بخش زیادی از آنها وارداتی است و کیفیت بالایی دارند.

اگر اهل موزه گردی هستید

یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های این منطقه نزدیکی آن به چند موزه و مکان تاریخی است که برای علاقه مندان به این حوزه ها می تواند جالب باشد. موزه عبرت ایران که در نزدیکی لاله زار و به آدرس میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری، خیابان شهید یارجانی، پلاک 11 واقع شده به نام نخستین زندان مدرن ایران شناخته می شود.

لاله زار همچنان دیدنی است

در دوران محمدرضا پهلوی این زندان از سوی ساواک و کمیته مشترک ضدخرابکاری جهت بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار می گرفت و امروزه آثار زیادی از آن دوره به علاوه تصاویر بسیاری از افراد تاثیرگذار در روزهای حکومت شاهنشاهی و ماکت های تاثیرگذاری از انواع شکنجه های آن روزها در انتظار عموم گذاشته شده است.

همچنین عمارت معروف مسعودیه که در خیابان جمهوری نرسیده به بهارستان و  تقاطع خیابان اکباتان واقع شده می تواند برای علاقه مندان به حوزه تاریخ جذابیت های فراوانی داشته باشد. این عمارت بزرگ که در طول تاریخ وقایع و فجایع بسیاری را از سر گذرانده است از سال 77 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید و امروزه میزبان افراد بسیاری است.

لاله زار همچنان دیدنی است

در این مجموعه علاوه بر موزه، کتابخانه ملی و عتیقه های باستانی یک کافه دنج و راحت برای ساعتی استراحت و پذیرایی مهمانان مشغول به کار است که پیشنهاد می شود علاقه مندان حتما از این عمارت دیدن کنند.

 

Check Also

جزایر ایرانی خلیج فارس

جزایر ایرانی خلیج فارس خلیج فارس یا دریای پارس حدود ۳۰ جزیره مسکونی و غیر مسکونی …