این ۸ رایحه شادتان میکند!

کلید شادی ممکنه درست زیر دماغتون باشه!!

کاج
تحقیقات دریافتن که این رایحه که به کاهش استرس کمک میکنه، اغلب در جشن ها و تعطیلات زمستانی به کار میره. در دانشگاه کیوتو ژاپن تحقیقی انجام شد تا یه نگاه عمیقتری به این مورد بندازه. اونا از شرکت کننده ها خواستن تا در یه جنگل پر از درخت های کاج قدم بزنن، بعد از اتمام تحقیق مشخص شد که افسردگی و اضطراب شرکت کنندگان به طور قابل توجهی در طول روز کاهش پیدا کرده.

کاج

مرکبات
تحقیقات نشون دادن که بوی میوه های سرشار از ویتامین C انرژی و هوشیاری رو افزایش میده، به ویژه بوی لیمو استرس رو کاهش داده و روی دیگران تاثیر مثبت میذاره. بعد از ۵۰ سال تبلیغات و بازاریابی برای مواد پاک کننده خانگی مثل مایع ظرفشویی، ما دوست داریم که از بین این مواد اونایی رو انتخاب کنیم که رایحه مرکبات رو دارن.

ضد آفتاب
اگه رایحه کرم ضدآفتاب روزهای روشن کنار ساحل رو یادتون میندازه ، باید بدونین که تنها نیستین. اثرات این عطر مثبت در تعطیلات بدون استرسی که گذروندین (وقتایی که به طور معمول شادتر و آرام تر هستین) ریشه داره.

چمن زنی
چمن زنی رو در بالای لیست کارهاتون قرار بدین، به خاطر اینکه محققان استرالیایی دریافتن که وقتی چمن قطع میشه یه ماده شیمیایی آزاد شده که منجر به آرامش و شادی افراد میشه. این محققان میگن حتی این رایحه اونچنان قویه که میتونه از زوال عقل ناشی از سن هم جلوگیری کنه.

beautiful-jasmine-flower-wallpapers-10

گلها
اسطوخودوس اثرات آرامش بخشی داشته و میتونه بیخوابی و افسردگی رو کاهش بده. گل یاس هم میتونه خلق و خو رو بهتر کنه.

رزماری
رزماری در ابتدا به عنوان چاشنی شناخته شده است، رزماری قدرت مغز رو تقویت میکنه. مطالعات دریافتن که بوی این گیاه توانایی یادآوری کارها و اتفاقات پیچیده رو افزایش میده، دانشمندان میگن این تحقیق ممکنه منجر به راهی برای درمان از دست دادن حافظه بشه.

رزماری

نعناع
روغن این برگ کوچیک بخاطر توانایی افزایش خلق و خو و تحریک ذهن و بدن شناخته شده است. مطالعات نشون دادن که حتی ورزشکارانی که نعناع رو بو کرده بودن هم عملکرد ورزشی و تنفسشون بهتر شده بود.

پودر بچه
اگه دوست دارین که پودر بچه رو بو کنین شاید رایحه اش براتون نوستالوژیکه. کارشناسان میگن رایحه پودر بچه امنیت کودکیمون رو به یادمون میاره. پدر و مادرها هم خاطرات خوشی که از کودکی فرزندانشون داشتن به خاطر میارن.

منبع: reader s digest

Check Also

چرا درونگراها می‌توانند رؤسای فوق‌العاده‌ای شوند

یک افسانه محبوب رایج این است که مدیران و رؤسای ارشد، حتما باید شخصیت‌های برونگرایی …