۳ نوع تیپ شخصیتی درمحیط کار که باید از آنها دوری کنید

آیا تا به حال پیش اومده که کنار کسی کار کنید که دروغگو و متقلب است و همیشه از اعتبار ایده های دیگران کم میکنه؟ جنیفر گرنجر در سابقه ی ۲۰ ساله خود به عنوان کارمند داخلی یک شرکت شروع به یادداشت برداری از صفات شخصیتی افراد کرده تا شما سریع تر اونها را بشناسید
او راهنمایی را درباره چگونگی تشخیص این سه نوع تیپ شخصیتی که در محل کار باید از اونها دوری کنید فراهم کرده است.

کار

کارمند تشنه ی قدرت
یکی از موارد کشمکش در محل کار میل به قدرت و موقعیت است. اون شاید یک زن به دنیا اومده و مانند خانم ها لباس بپوشه اما هیچ چیز زنانگی در اون وجود نداره. اون در سیاست های دفتر و شبکه بسیار زیرکانه و عالی دستکاری میکنه. با انتخاب کارمندی که بیشترین سودمندی رو در شرکت داره تمام رقبای خود رو از میون برمیداره. سپس با حرکت در این مسیر خودش رو به موقعیت بالا میرسونه، و شخصی که موقعیت داشته ،به طور غیرمعمول از اینکه چگونه بازی داده شده ناآگاه میمونه.

چاپلوسان محل کار
اون مشتاق موقعیت، قدرت و سلطه بر دیگران است. اما بخاطر اینکه معمولا استعداد ویژه ای نداره برای رسیدن به موقعیتی که میخواد به “حقه های خیابانی” متکی میشه. اون استاد چاپلوسی است و شما اون رو کسی خواهید شناخت که فقط با انجام وظایف خود چیزی به دست نمی آورد بلکه تمام کاری که انجام میده حرف زدن و ادا درآوردنه. با وجود ظاهر شیکش، به کسانی که “مردانه” کار میکنن احساس ترس و حسادت داره، و ترجیح میده به جای اینکه توسط افراد “مردانه گرا” محاصره بشه خود را در احاطه “ستمگران خوب” ببینه. “ستمگران خوب” زنانی هستند که در تعادل سالمی از انرژی زنانه و مردانه برخوردارند و بسیار توانا هستند. این زنان به اهداف او خدمت میکنند و کارهایش را برایش انجام خواهند داد.

کارمند تنبل
اون لباسشو میپوشه و به محل کار میرسه اما فقط برای اینکه کسی رو پیدا کنه که براش کار کنه. اون بسیار خود محوره، همیشه در پی شکار همکاریه که اون را بنده ی دائمی خودش کنه به طوری که خودش رو از انجام هر کاری دور کنه. بنابراین در حالی که اون ممکنه برای یک مدیر اجرایی یا مدیر عامل شرکت کار کنه، در واقع قصد داره اون را برای انجام کارهاش مستقیم به طبقه ی خود بفرسته. مردان به طور خاص درباره ی این افراد میگن: اگه شما دیدید که اون داره میاد، بدون مکث فرار کنید!
جنیفر گرنجر قبل از اینکه سرپرست تیم تحول بشه طی ۲۰ سال به عنوان کارمند داخلی در چهار اقلیم مختلف کار کرد. اون در حال حاضر در ملبورن زندگی میکنه و در حال تالیف کتاب جدیدیه به نام ” زنانگی فراموش شده: چرا بیشتر زنان مردانه گرا شده اند”.

منبع: lifestyle

Check Also

پردرآمد ترین مشاغل خانگی دنیا

کار در خانه برای همه مناسب نیست اما قطعا امتیازات ویژه ی خودش را دارد. …