از خیاطی در خانه تا شرکت ۱۶۰ نفری

وقتی برندی تمپل برای اولین بار شروع به دوختن لباس برای دختر کوچولوهاش کرد…

دیری نگذشت که متوجه شد لباسهایی که دوخته خیلی بیشتر از اونچه که بچه هاش بهش احتیاج دارن هست. همین شد که چند تا از لباس های اضافی رو به صورت آنلاین برای فروش گذاشت و خیلی سریع بازار فروش کارهاش در ebay رشد کرد. برندی از اول اصلا فکرش رو هم نمی کرد که کاری که به عنوان یک تفریح بهش نگاه میکنه به یک کسب و کار بزرگ که با ۱۶۰ نفر استخدام شده تبدیل بشه.

turquoise_corduroy_santa_aline_large (1)

تصمیم اصلی وقتی گرفته شد که دو سال بعد شوهر تمپل شغل ساختمانی خودش رو از دست داد. اونها با هم تصمیم گرفتن که بیزنس فروش آنلاین رو از ebay تا فیسبوک گسترش بدن که در اونجا تمپل تک تک طراحی هاش رو برحسب اولین تقاضا بفروشه. این طور که پیداست نتیجه ی این کار به طرز باورنکردنی به رشد بیزنسشون سرعت بخشید.

 

امروز تمپل صاحب یک شرکت بزرگ تولید کننده لوازم و پوشاک بچه گانه در لکسینگتون به نام “لالی والی دودل” هست که سالانه بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمدزایی داره. جالب تر اینکه این شرکت به یکی از بزرگترین کارآفرینان لکسینگتون تبدیل شده است. دو عامل مهم در موفقیت بزرگ تمپل نقش داشتند: یک روش جدید در مارتینگ که به آن تولید “به موقع” میگویند و همچنان تعهد خیلی قوی به انجام تبلیغات از طریق شبکه های اجتماعی! لالی والی دودل همین الان هم ۶۰ درصد فروش محصولاتش رو از طریق فیسبوک انجام میده، و ۴۰ درصد باقی رو از طریق سایت.

 

در اوایل شروع کار، تمپل تمرکز بیشتری روی رابطه ساختن با مشتری هایش از طریق شبکه های اجتماعی قرار می داد، تا اینکه بخواهد فروشش را گسترش دهد. در واقع ترکیبی از ارتباط و سرعت عمل نقش مهمی در موفقیت او داشته. مثلا اگر یک روز عکس یکی از پیراهن های سبز رنگش را در صفحه فیسبوکش به اشتراک میگذاشت و کسی نظر می داد که ترجیح میده اون پیراهن رو در رنگ قرمز ببینه، تا فردا اون رو درست میکرد و عکسش رو روی صفحه میگذاشت.

در عوض مشتری ها هم عکس های بچه هاشون در حالی که لباس های تمپل رو پوشیدند به اشتراک میذاشتن و اینجوری کارهای تمپل از تبلیغات مجانی هم برخوردار میشد!

 

شیوه ی کاری لالی والی به این صورت است که فقط به تعداد محصولاتی که به فروش میرن، محصول تولید میشه. یعنی هر مشتری وقتی سفارش خودش رو میده، تازه پروسه ی ساخت اون محصول شروع میشه و در عرض دو تا سه هفته ی بعد به دستش میرسه. اینجوری هیچ محصولی روی دست تولیدکنندگان نمیمونه.

 

لالی والی قصد داره تا ۲ سال آینده ۱۰۰ نفر نیروی جدید اضافه کنه و کارش رو بیشتر از این گسترش بده.

با اینکه این شرکت به یکی از بزرگترین تولید کننده های لکسینگتون تبدیل شده، اما فضای اون همچنان مثل روزهای اول صمیمی و راحته.

American-Made-Clothing-5

Check Also

پردرآمد ترین مشاغل خانگی دنیا

کار در خانه برای همه مناسب نیست اما قطعا امتیازات ویژه ی خودش را دارد. …