اپل آی‌فون ۶S را معرفی کرد

اپل آیفون 2

اپل یک سال مدل اصلی آی‌فون را معرفی می‌کند و سال بعد مدل S آن را و امسال همه می‌دانستیم که نوبت به مدل S است. از مدت‌ها قبل خبرهای آی‌فون‌های جدید در رسانه‌ها منتشر شده بود تا بالاخره این شرکت در مراسم امشب خود در سان‌فرانسیسکو بعد از معرفی آی‌پد پرو و آی‌پد مینی جدید به همراه اپل تی‌وی؛ به سراغ رونمایی از آی‌فون ۶S رفت.

apple-iphone-6s-live-_1864

ظاهر این آی‌فون با مدل‌ قبلی هیچ تفاوتی ندارد و حتا صفحه‌نمایش آن که شایعه‌های زیادی پیرامونش بود؛ همان اندازه ۴٫۷ اینچ است. بنابراین، باید انتظار داشته باشیم سخت‌افزار داخلی این گوشی به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را در خود دیده باشد. آی‌فون ۶S یک رنگ جدید به خود دیده است و بدنه آلومینیومی آن در رنگ‌های نقره‌ای، طلایی، خاکستری و زرد متمایل به طلایی عرضه می‌شود. البته، آلومینیوم بدنه نیز سفارشی‌سازی شده است و با جنس بدنه گوشی قبلی متفاوت است.

apple-iphone-6s-live-_1910

صفحه‌نمایش این گوشی از یک شیشه جدید ضخیم و قوی بهره می‌برد که قدرتی مضاعف به این اسمارت‌فون می‌دهد و در برابر ضربه‌ها مقاوت بیشتری نشان خواهد داد. اپل در آی‌فون ۶S از محافظ صفحه‌نمایش Ion-X استفاده می‌کند که در مدل‌های ورزشی ساعت اپل نیز به کار گرفته شده است.

apple-iphone-6s-live-_2097

آی‌فون ۶S از یک پردازنده ۶۴ بیتی جدید به نام A9 بهره می‌برد که توسط خود شرکت اپل توسعه داده شده است. این پردازنده تا ۷۰ درصد قدرت پردازشی بیشتری نسبت به A8 دارد و در واقع‌ سریع‌تر خواهد بود. همچنین، در حوزه پردازش گرافیکی نزدیک به ۹۰ درصد سریع‌تر از پردازنده قبلی آی‌فون است. در نتیجه، اپل می‌گوید آی‌فون ۶S به مراتب از مدل قبلی سریع‌تر و قوی‌تر است.

apple-iphone-6s-live-_2160

یکی از مهم‌ترین به‌روزرسانی‌های آی‌فون جدید؛ مطابق انتظار در دوربین رخ داده است. سال‌ها است اپل روی دوربین ۸ مگاپیکسلی خود تاکید دارد و حاضر نشده بود آن را ارتقاء دهد تا اینکه در مراسم امشب شاهد یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روی آی‌فون پس از ۴ سال هستیم. اپل می‌گوید کیفیت تصاویر همان‌طور مانند سابق باقی مانده است و تغییر نکرده است ولی قرار است تصاویری بزرگ‌تر به کاربران بدهیم. دوربین جدید اپل از سرعت فوکوس خودکار و دقت بیشتر برخوردار است و البته باید بتواند ویدیوهایی با دقت تصویر ۴K بگیرد. لنز دوربین آی‌فون جدید نیز از بدنه بیرون زده است. دوربین جلویی ۵ مگاپیکسل اما با فلاش جدید است که برای یک لحظه روشن شده و نور به بیرون می‌تاباند. در واقع، در این فلاش از LED استفاده نشده است. اپل با این حرکت می‌خواهد قابلیت‌های سلفی آی‌فون را برای رقابت با دیگر اسمارت‌فون‌ها تقویت کند. اپل می‌گوید قدرت این نور تابانده شده بسیار زیاد است و البته قابل تنظیم است.

apple-iphone-6s-live-_2108

در خبرها آمده بود که آی‌فون جدید یک فناوری بزرگ و پیشرفته به نام Force Touch دارد. اکنون اپل این فناوری را با نام ۳D Touch معرفی می‌کند و می‌گوید کاربران با فشار دادن بیشتر به صفحه‌نمایش می‌توانند منوهای جدیدی را استفاده کنند. حتا می‌توان با استفاده از این فناوری میانبرهایی تعریف کرد. ۳D Touch نحوه تعامل جدیدی میان کاربر و آی‌فون تعریف می‌کند.

apple-iphone-6s-live-_1918

apple-iphone-6s-live-_1939

اگر بخواهیم درباره تازه‌های دیگر آی‌فون ۶S صحبت کنیم شاید بشود درباره شبکه‌های بی‌سیم گفت. اپل می‌گوید روی این گوشی از فناوری‌های جدیدی برای افزایش سرعت شبکه‌های موبایل و وای‌فای استفاده کرده است و مثلاً سرعت وای‌فای دو برابر افزایش یافته است و روی شبکه‌های LTE نیز شاهد افزایش سرعت ۳۳ درصدی هستیم.

apple-iphone-6s-live-_2312

خبر بد اینکه باز هم فضای ذخیره‌سازی آی‌فون جدید ۱۶ گیگابایتی است و مدل بزرگ‌تر آن از فضای ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایتی استفاده می‌کند. از نظر قیمتی، ۱۹۹ دلار تا ۳۹۹ دلار برای مدل ۶S و ۲۹۹ دلار تا ۴۹۹ دلار برای مدل بزرگ‌تر ۶S Plus نرخ‌گذاری شده است. آی‌فون‌های جدید از ۲۵ سپتامبر در دسترس خواهند بود.

apple-iphone-6s-live-_2321

گزارش‌های روزهای قبل از رخ ندادن تغییر عمده قابل توجهی در آی‌فون‌های معرفی شده امشب خبر می‌دادند اما رزرو کردن یک تالار بزرگ امیدوارمان می‌کرد که شاید اتفاق بزرگی در حال وقوع خواهد بود. به‌روزرسانی و تازه‌های آی‌فون ۶S قابل تصور و انتظار بودند و شاید بسیاری از کاربران را ناامید کرد؛ به خصوص طراحی و دوربین که انتظار می‌رفت شاهد تحول‌هایی در راستای پاسخ‌گویی به انتظار کاربران باشند.

1pezeshk

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …