اپل آی‌پد پرو را رونمایی کرد

 آی پد

شرکت اپل در مراسم امشب خود به طور رسمی iPad Pro را معرفی کرد؛ محصولی که ماه‌ها است توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. مدل جدید تبلت آی‌پد نسبت به آی‌پد معمولی بزرگ‌تر است و به گفته تیم کوک بزرگ‌ترین اتفاق برای آی‌پد بعد از معرفی آی‌پد اولین است.

apple-iphone-6s-live-_0605.0

آی‌پد پرو تبلتی ۱۲٫۹ اینچی با دقت تصویر ۲۷۳۲ در ۲۰۴۸ پیکسل و تراکم تصویر ۲۶۴ پیکسل در هر اینچ است. این اندازه تصویر به خوبی امکان استفاده از قابلیت تقسیم صفحه به چند بخش و استفاده از برنامه‌های همزمان در سیستم‌عامل iOS 9 را می‌دهد. عرض آی‌پد جدید همان ارتفاع iPad Air 2 را دارد.

apple-iphone-6s-live-_0499.0

اپل از فناوری صفحه‌نمایش‌های رتینای ۵K برای آی‌پد جدید استفاده کرده است تا به پیکسل‌ها زندگی ببخشد. برای اولین بار، این تبلت مجهز به ۵٫۶ میلیون پیکسل است که می‌تواند یک شگفتنی بزرگ باشد. برای اولین بار در تاریخ صفحه‌نمایش‌های اپل از چندین نرخ رفرش استفاده شده است تا کاربران بتوانند با کاهش این نرخ در مصرف باتری صرفه‌جویی کنند.

apple-iphone-6s-live-_0512.0

آی‌پد پرو از پردازنده ۶۴ بیتی جدید A9X استفاده می‌کند که ۱٫۸ برابر سریع‌تر از پردازنده قبلی استفاده شده روی آی‌پد معمولی است. به طوری که این پردازنده اجازه می‌دهد کاربران به راحتی به سراغ اجرای نرم‌افزارهای سنگین پردازشی یا بازی‌های گرافیکی روی یک صفحه‌نمایش بزرگ بروند.

apple-iphone-6s-live-_0580.0

اپل می‌گوید آی‌پد پرو بیش از ۸۰ درصد سریع‌تر از کامپیوترهای قابل حملی است که در ۱۲ ماه گذشته وارد بازار شدند. همین‌طور در کارهای گرافیکی نزدیک به ۹۰ درصد سریع‌تر است. البته، باید در عمل این ادعاهای اپل را مورد بررسی قرار داد ولی اگر این‌طور باشد، خبر خوبی برای کاربرانی است که همیشه با مشکل گرافیک و پردازش روی تبلت‌ها درگیر بودند. استفاده از یک صفحه‌نمایش بزرگ نیازمند پردازنده قدرتمندی برای پشتیبانی از آن نیز هست.

apple-iphone-6s-live-_0656.0

اپل می‌گوید این تبلت حدود ۱۰ ساعت شارژ باتری خواهد داشت در حالی که چهار ویدیوی ۴K همزمان را دارید استریم می‌کنید. به این تبلت یک سیستم صوتی چهار بلندگو اضافه کرده است و سیستم‌عامل iOS 9 می‌تواند صدا را میان این بلندگوها تنظیم و بالانس کند تا بهترین صدای ممکن را بشنوید.

apple-iphone-6s-live-_0688.0

آی‌پد پرو فقط ۶٫۹ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن ۱٫۵۷ پوند (۷۱۲ گرم) است. بنابراین این تبلت نسبت به اندازه صفحه‌نمایش ۱۲ اینچی‌اش خیلی سبک و نازک است. از دیگر مشخصات این تبلت می‌توان به سنسور Touch ID قدرتمند جدید و پشتیبانی از شبکه‌های موبایل LTE اشاره کرد. یک دوربین ۸ مگاپیکسلی iSight در عقب و یک دوربین FaceTime HD در جلوی این تبلت استفاده شده است.

apple-iphone-6s-live-_0594.0

اپل طرفداران تایپ و صفحه‌کلید را به حال خود رها نکرده است و برای آی‌پد پرو یک صفحه‌کلید هوشمند (Smart Keyboard) جدید معرفی کرد. اپل می‌گوید این صفحه‌کلید با هر صفحه‌کلید دیگری که استفاده کردید؛ متفاوت است. از یک جنس نرم پارچه‌ای استفاده می‌کند و با سه نقطه اتصالی به آی‌پد پرو وصل می‌شود که یک شیوه متفاوت نسبت به صفحه‌کلیدهای دیگر بازار است و به آن Smart Connector می‌گویند. این صفحه‌کلید که نقش کاور را هم بازی می‌کند؛ از فناوری‌های استفاده شده در صفحه‌کلید مک‌بوک جدید بهره می‌برد. قیمت این صفحه‌کلید ۱۶۹ دلار اعلام شده است.

apple-iphone-6s-live-_0752.0

به علاوه، اپل برای این تبلت یک قلم استاتوس به نام Apple Pencil نیز تدارک دیده است؛ چیزی که تا کنون خلاف فلسفه اپل و مدیرعامل سابق‌اش استیو جابز بود. این قلم نوری از طریق آی‌پد قابل شارژ شدن است. جالب است در زمان معرفی این قلم از نماینده مایکروسافت درخواست شد به روی سن بیاید و چندین برنامه کاربردی را روی آی‌پد پرو اجرا و با قلم نوری کار کند تا قابلیت‌های ویژه آن برای همگان مشخص شود. همین‌طور نماینده ادوبی هم به روی سن آمد و برنامه‌هایی مانند Adobe Photoshop FX را اجرا کرد. قیمت این قلم ۹۹ دلار اعلام شد.

apple-iphone-6s-live-_0824.0

آی‌پد پرو از ماه نوامبر در دسترس است و قیمت اعلام شده برای آن ۷۹۹ دلار به ازای مدل ۳۲ گیگابایتی و ۹۴۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی است. این تبلت در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی وارد بازار می‌شود. گفتنی است تنها مدل ۱۲۸ گیگابایتی از شبکه LTE پشتیبانی می‌کند و قیمت آن به ۱۰۷۹ دلار خواهد رسید. صفحه‌کلید هوشمند و قلم نوری با آی‌پد پرو عرضه نمی‌شوند و کاربران باید آن‌ها را جداگانه تهیه کنند.

 

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …