داعش مسئولیت حملات خونین پایتخت اندونزی را برعهده گرفت

داعش مسئولیت حملات خونین پایتخت اندونزی را برعهده گرفت
14 ژانویه

انیهدف اصلی حمله محل استقرار ماموران پلیس در مقابل کافه استارباکس بوده است
گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) مسئولت حملات خونین روز پنجشنبه در جاکارتا، پایتخت اندونزی را برعهده گرفته است.
پایگاه اطلاع‌رسانی اعماق وابسته به این گروه با انتشار اطلاعیه‌ای در روز پنجشنبه گفته است که “رزمندگان دولت اسلامی صبح امروز شهروندان بیگانه و نیروهای امنیتی محافظ آنان را در پایتخت اندونزی هدف حملات خود قرار دادند.”
صبح پنجشنبه، ٢٤ دی (١٤ ژانویه) افراد مسلح اماکنی در مرکز جاکارتا را هدف بمب گذاری قرار دادند و با ماموران پلیس محلی درگیر شدند.
هدف اصلی انفجار، کافه استارباکس گزارش شده بود اما بعدا مشخص شد که یک اتاقک ماموران پلیس در کنار این کافه قرار داشته و به نظر می رسد که این اتاقک هدف مهاجمان بوده است.
حمله با دو انفجار انتحاری و انفجارهایی در چند نقطه آغاز شد و با ورود ماموران به محل، بین آنان و مهاجمانی که در یک ساختمان موضع گرفته بودند درگیری روی داد. مقامات اندونزی گفته‌اند که در این ماجرا، سه تن از مهاجمان به ضرب گلوله ماموران از پای درآمدند و دو تن دیگر در نتیجه انفجار انتحاری جان خود را از دست دادند.

حمله در مرکز جاکارتا و در منطقه رفت و آمد جهانگردان روی داده است
گفته می‌شود دو غیرنظامی نیز در این حملات کشته شده‌اند و به گفته برخی منابع، این دو از جهانگردان خارجی بوده‌اند اما این خبر هنوز رسما تایید نشده است. در این حمله، چند نفر از جمله تعدادی از ماموران پلیس زخمی شده‌اند.
منابع پلیس جاکارتا احتمال دست داشتن اسلامگرایان در این حملات را مطرح کرده بودند هرچند رئیس جمهوری اندونزی ضمن دعوت از مردم به حفظ آرامش، گفته بود تا مشخص شدن قطعی عوامل این حملات، باید از گمانه‌زنی اجتناب ورزید.
در ماه‌های اخیر، گروه‌های اسلامگرا در اندونزی به شکل‌های مختلف هشدار داده بودند به اقداماتی دست خواهند زد تا این کشور در مرکز توجه رسانه‌های خبری جهان قرار گیرد.
تعدادی گروه و تشکل اسلامگرای تندرو در اندونزی فعالیت دارند و در گذشته به حملات مسلحانه علیه غیرنظامیان و اماکن غیرنظامی از جمله مراکز تردد و اقامت جهانگردان خارجی دست زده‌اند.
اندونزی حدود ٢٤٠ میلیون جمعیت دارد که اکثر آنان مسلمان هستند.

BBC

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …