۵ خصوصیت فردی که توسط گروه خونی مشخص می‌شود

 گروه خون2

خون اطلاعات زیادی درباره شما ارائه می‌دهد و با مسائل زیادی ارتباط دارد؛ از بیماری‌های مرتبط با گروه‌های خونی گرفته تا رژیم‌های غذایی؛ اما تأثیر گروه خونی بر روی زندگی شما گاهی ظریف‌تر از این مسائل است.

اگر جستجویی در دنیای اینترنت انجام دهید، مقاله‌های زیادی پیدا می‌کنید که گروه‌های خونی را با موضوعات مختلف ارتباط داده‌اند؛ با این حال تحقیقات زیادی برای پشتیبانی از این ادعاها صورت نگرفته است.
از طرف دیگر برخی تحقیقات معتبر نشان داده‌اند که گروه‌های خونی با افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های خاصی ارتباط دارند. علاوه بر این، گروه خونی تأثیرات ظریف‌تری نیز در زندگی شما دارد:

۱. میزان کشش پشه‌ها
طبق یک تحقیق در مؤسسه Pest Control Technology ژاپن، افرادی که گروه خونی O دارند، احتمالاً ۲ برابر بیشتر از سایرین گونه‌های خاصی از پشه‌ها را به خود جذب می‌کنند. با این حال، تحقیقات دیگری نیز نشان دادند افرادی که گروه خونی O دارند، کمتر احتمال دارد به مرگ‌بارترین شکل مالاریا مبتلا شوند؛ زیرا پروتئین‌های مرگ‌بار مالاریا به شکلی که به سلول‌های خونی گروه‌های خونی دیگر می‌چسبد، به سلول‌های خونی گروه خونی O نمی‌چسبد.

۲. باکتری‌های روده
همواره صحبت از پروبیوتیک‌ها، میکروب‌های روده و تأثیر باکتری‌های دستگاه گوارشی بر سلامت مطرح می‌شود. چند سال قبل، محققان اروپایی متوجه شدند انواعی از باکتری‌ها در روده افراد وجود دارد که به ۳ گروه متفاوت تقسیم می‌شوند. طبق نظریه اثبات نشده محققان، این موضوع با گروه خونی افراد ارتباط دارد. بعدها تیمی از محققان فنلاندی ارتباط بین گروه خونی و رشته‌های خاصی از باکتری‌ها را کشف کردند. این تحقیقات تأثیر زیادی در دنیای پزشکی دارد. اگر پزشکی بتواند بر اساس گروه خونی بیمار، پیش‌بینی کند کدام رشته باکتری در روده وی وجود دارد، می‌تواند رژیم غذایی و پیشنهاد‌های درمانی دقیق‌تری ارائه دهد. به همین دلیل محققان فنلاندی معتقدند تحقیقات دیگری نیز باید در این زمینه صورت بگیرد تا این موضوع به اثبات برسد.

۳. احتمال اعتیاد به الکل
طبق چند تحقیق قدیمی، ارتباط ضعیفی میان گروه خونی A و اعتیاد به الکل وجود دارد. تحقیقات زیادی اجزای خاصی از خون به نام آنتی‌ژن‌ها را با اعتیاد به الکل ارتباط داده‌اند. طبق این تحقیقات، آنتی‌ژن‌های گروه خونی A احتمالاً عکس‌العمل سیستم ایمنی به الکل را به صورتی تغییر می‌دهد که بر روی مستی تأثیر می‌گذارد. همچنین طبق گفته مؤسسه سلامت آمریکا، عوامل ژنتیکی حدود ۵۰ درصد در احتمال اعتیاد به الکل نقش دارند. تمام این اطلاعات نشان می‌دهد که زیست‌شناسی نقش مهمی در احتمال ابتلا به الکل دارد؛ اما هنوز جزئیات این مسئله مبهم است.

۴. مقابله با استرس
تحقیقات نشان دادند سطح بالای هورمون استرس یعنی کورتیزول با هر چیزی از پیری سریع تا هوس مواد غذایی که ارزش غذایی کمی دارند، ارتباط دارد. اگر سطح کورتیزول بدن مدت زیادی بالا باشد، این شرایط مضر خواهد بود. این موضوع برای افرادی که گروه خونی O دارند، خبر بدی است. طبق تحقیقی که در وزارت امور کهنه سربازان آمریکا صورت گرفته، پس از وقوع یک حادثه استرس‌زا، سطح کورتیزول افرادی که گروه خونی Oدارند، نسبت به سایر گروه‌های خونی مدت بیشتری بالا می‌ماند.

۵. میزان سرسختی
طبق یک تحقیق در نشریه Neuropsychobiology، افرادی که گروه خونی A دارند، بیشتر احتمال دارد دچار اختلالات و رفتارهای وسواسی-اجباری شوند. اگرچه تحقیقات بعدی نتوانستند ارتباطی میان این رفتارها و گروه‌های خونی کشف کنند؛ اما یک تحقیق جدید که توسط محققان ژاپنی انجام شده، ارتباطی میان گروه خونی A و سماجت پیدا کرده است. محققان این تحقیق، سماجت را به صورت سعی و کوشش، پشتکار و ثبات قدم علی‌رغم خستگی شدید و ناکامی توصیف کرده‌اند.

 فوت و فن

 

 

Check Also

نوشیدنی تقویت کننده سیستم ایمنی

  مهم نیس چه فصلی باشد، قوی نگه داشتن سیستم ایمنی همیشه مهم است. به …