بانجی جامپینگ در سراسر دنیا

بانج2ی

بانجی جامپینگ نام یک ورزش است که طرفداران زیادی در دنیا دارد؛ ورزشی که شاید در ظاهر دلهره آور باشد اما علاقه مندان زیادی را به سمت خود می کشاند.
بانجی جامپینگ نام یک ورزش است که طرفداران زیادی در دنیا دارد؛ ورزشی که شاید در ظاهر دلهره آور باشد اما علاقه مندان زیادی را به سمت خود می کشاند. افرادی که دوست دارند در زندگی شان حتی برای یک بار هم که شده طعم سقوط آزاد را بچشند و تنها با یک طناب کشی به زندگی متصل شوند. این رشته زن و مرد نمی شناسد و حتی گاهی این زنان هستند که گوی سبقت را در این ورزش از مردان می ربایند تا ثابت کنند از مردان هم شجاع ترند.تولد بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ برای نخستین بار در دنیا در سال 1950 میلادی انجام شد و پس از آن مشتاقان زیادی پیدا کرد. این ورزشی به طور مدرن برای نخستین بار در آوریل 1979 میلادی در بریستول انگلستان توسط چهار نفر از اعضای کلوپ ورزش های خطرناک اجرا شد چهار نفر از روی پل معلق کلیفتون به پایین پریدند.

رهبر این عملیات دیوید کرک نام داشت که بلافاصله بعد از پایان عملیات دستگیر شد. دیوید چندی بعد به آمریکا رفت و از روی پل های گلدن گیت و رویال جورج پرید و باعث محبوبیت این ورزش در بین مردم این کشور شد.
زمان تولد این ورزش در ایران آنقدرها هم طولانی نیست. نخستین سکوی پرتاب بانجی برای اولین بار در باشگاه پرش بانجی توچال انجام شد و کمتر از یک سال پیش هم دومین سکوی پرتاب بانجی در بوستان ولایت با پرش مهسا احمدی بانوی بدلکار ایرانی افتتاح شد.

سد ورزاسکا واقع در سوییس

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این سد که اکثر مردم آن را از فیلم جیزم باند به خاطر دارند، 220 متر ارتفاع دارد و از جمله برترین مکان هایی است که بانجی جامپرهای جذب آن می شوند. ورزاسکا یک سد هیدروالکتریک است که بین سال های 1960 تا 1965 ساخته شد. پرش 007 کلاسیک مخصوص مبتدیان و 007 اولتیمو مخصوص پیشرفته هاست.

برای پرش 007 حتما باید از قبل مراحل رزور، معاینات پزشکی و سنجش قد و وزن را انجام دهید. اگر می خواهید طی یک پرش، مناظر دیوانه کننده سوییس، کوهستان آلپ، دریاچه ای زیبا و رودخانه ای لاجوردی را در پایین مشاهده کنید، حتما به این سد سری بزنید.


پل ویکتوریا فالز واقع در زامبیا

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این پل یکی از بهترین و زیباترین مناطق جهان است که ارتفاعی حدود 111 متر برای علاقه مندان به سقوط آزاد فراهم می کند. این مکان که به عنوان یکی از عجیب هفت گانه طبیعی زمین معروف شده، با آبشارها و جنگل های فوق العاده تماشایی احاطه شده که نه تنها برای سقوط کنندگان بلکه برای ناظران هادی هم نفس گیر و جذاب است. هزینه یک امتحان این ورزش 110 دلار است و اگر بخواهید از پرش شما فیلم و عکس هم تهیه شود باید 45 دلار دیگر هم بپردازید.

هنگام پرش احساس می کنید که آبشار با سرعت سرسام آوری به سمت شما می آید.


پل رودخانه پلوکرانس واقع در آفریقای جنوبی

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این پل در مرز شرقی و غربی شهر کیپ تاون قرار گرفته که نه تنها منظره دلفریبی دارد، بلکه محل استقرار سومین مقصد برتر ورزش بانجی جامپینگ دنیاست. این پل 216 متر با سطح رودخانه فاصله دارد و در سال 1984 ساخته شده است. مناظر زیبا و نیز هفت ثانیه تجربه سقوط آزاد از دلایل محبوبیت اینجاست. همچنین مربیان بسیار ماهری دارد که نکات ایمنی لازم را به شما خواهند گفت. یک سیستم آونگی بسیار مطمئن هم دارد که ایمنی ورزشکاران را تضمین می کند.


کانال کورنیت واقع در یونان

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این کانال دو خلیج بزرگ کورنیت و سارونیک را به هم متصل می کند و پل مستقر روی این کانال مکانی ایده آل برای سقوط آزاد است. مرکز زولو بانجی روی این پل مشغول فعالیت است و کارکنانی فوق العاده مودب و مهمان نواز دارد.

کسانی که دوست ندارند این ورزش را تجربه کنند بهتر است از بالای پل شاهد پرش دیگران باشند و از آن بالا منظره زیبای رود و کشتی هایی که از زیر پل عبور می کنند را ببینند.


پل رودخانه کلورادو واقع در کاستاریکا

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این پل مکان دیگری است که تجربه ای فراموش نشدنی برای تان رقم خواهدزد. ارتفاع پل 80 متر است که بر بالای دره ای بسیار عمیق با مناظری زیبا ساخته شده و 61 متر ارتفاع دارد که مساوی است با حدود پنج ثانیه سقوط آزاد با سرعتی بی نهایت به سوی رودخانه سنگلاخی کلورادو.

دیدن جنگل های بارانی این اطراف هنگامی که از این پل سقوط می کنید حقیقتا خاطره انگیز است. این ورزش از سال 1991 در اینجا آغاز به کار کرد و نکات ایمنی به شدت رعایت می شود. برای پرش اول 65 دلار و برای پرش دوم 30 دلار خواهید پرداخت.


برج ماکائو واقع در چین

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

این برج مسیری 233 متری برای علاقه مندان به این ورزش فراهم کرده که حدود شش ثانیه طول می کشد و در کتاب گینس به عنوان مرتفع ترین مکان برای این پرش ثبت شده است.

با استفاده از یک سیستم کابلی کنترل شده، قبل از اینکه به آرامی روی یک کیسه هوا فرود بیایید چند بار در هوا بالا و پایین خواهید رفت. این برج منظره ای دیدنی از ماکائو دارد. هزینه این پرش 319 دلار می شود که تی شرت مخصوص، گواهی نامه و یک کارت عضویت هم به شما تعلق خواهدگرفت.


معرفی باشگاه جامپینگ در تهران

باشگاه جامپینگ توچال (ویژه آقایان)

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

اگر دنبال یک هیجان ناب و به یادماندنی هستید! اینجا جای مناسبی است! این باشگاه نخستین باشگاه جامپینگ در ایران است که شامل سکوی 40 متری پرش و همچنین پیست اسکیت است. در هر دو بخش مربیان متخصص و حرفه ای، آموزش های ابتدایی و حرفه ای را به تمام رده های سنی انتقال می دهند.

بانجی جامپینگ ورزش یا تفریحی است که در آن شخص ورزشکار خود را توسط محافظ و طنابی فنردار از ارتفاعی بسیار بلند به پایین پرتاب می کند. البته روی زمین هم یک تشک بادی بزرگ وجود دارد.

ساعات مراجعه شنبه تا پنجشنبه از ساعت 17 تا 23

آدرس: تهران، انتهای خیابان ولنجک، مجموعه تله کابین توچال


باشگاه بانجی جامپینگ بوستان ولایت (ویژه آقایان و خانم ها)

درباره بانجی جامپینگ (سقوط آزاد) در سراسر دنیا (اسلایدشو)

«بانجی جامپینگ» در طبیعت از ارتفاع 40 متری، هم برای بانوان و هم آقایان توسط تیم کاملا حرفه ای به همراه تجهیزات ایمن و استاندارد. این ورزش مفرح در پادگان قلعه مرغی سابق از ساعت 13 تا 19 برگزار می شود.

هفته نامه اوقات خوش

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …