دوربین و میکروفن آی‌فون ۶s، جاسوسی شما را نخواهند کرد!

 جاسوسی2

شاید کاربران مارگزیده شده باشند، طوری که حالا از ریسمان سیاه و سفید هم می‌ترسند. در یکی دو سال اخیر ما آنقدر اخبار مربوط به جاسوسی و نظارت‌های فراگیر سازمان‌های امنیتی مثل NSA را خوانده‌ایم که اعتماد از ما سلب شده است.

چند روز پیش که آی‌فون ۶s معرفی شد، فهمدیدیم که این گوشی دو ویژگی خیلی خوب دارد:

۱- نرم‌افزاری «سیری» در آن همیشه گوش به زنگ است تا فرامین صوتی ر ا انجام بدهد.

اما یک میکروفن همیشه روشن، این ظن را برمی‌انگیزد که هر آنچه کاربران می‌گویند، مورد استراق سمع قرار بگیرد. اما اپل می‌گوید که این ویژگی که شبیه فناوری به کاررفته در گوشی موتو ایکس است، تنها در انتظار تشخیص کلیدواژه‌های خاصی است و فقط لحظات کوتاهی از صداها را بافر می‌کند و دنبال الگوهای صوتی است. هر چیزی که ضبط و بافر می‌شود، در عرض چند ثانیه پاک می‌شود.

۲- ویژگی بسیار جالب دیگر آی‌فون ۶s، تصاویر زنده است. این طوری ۳ ثانیه قبل و بعد از گرفته شدن هر عکس به صورت ویدئوی ضبط می‌شود و اگر کاربر بخواهد می‌تواند آنها را ذخیره کند.

باز هم به صورت مشابهی این واهمه ایجاد می‌شود که دوربین آی‌فون هم همیشه در حال دیدن است. در صورتی که اپل اطمینان داده است که تا زمانی که کاربر دکمه شاتر را نفشارد، هیچ چیزی ذخیره نمی‌شود و هر محتوایی به صورت رمزنگاری‌شده در خود وسیله و نیز آی‌کلاد، ذخیره می‌شود.

به علاوه این امکان وجود دارد که کاربر، ویژگی تصاویر زنده را غیرفعال کند.

1pezeshk

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …