ین هدف گذاری های شخصیتی باعث خوشبختی و شادی شما می شوند!

احساس شادی و خوشبختی از درون نشات میگیره. در حالی که به دنبالش هستین، متوجه میشین که میتونین به چیزهای خیلی بیشتری برسین اگه به سرعت خودتون رو با موقعیت های مختلف زندگی تطبیق بدین. رشد شخصیت نقش بزرگی در شادی و خوشبختی شما بازی میکنه. اگه آرزو دارین تا به شادی واقعی برسین پس این ۱۴ هدف شخصیتی رو دنبال کنین تا انسانی بهتر و شادتر بشین.

اهداف

*ایجاد اعتماد به نفس

اعتماد به نفس برای ساخت عزت نفس شما ضروریه. برای اینکه در این دنیای رقابتی بهترین باشین، باید خودتون رو بشناسین و به کاری که انجام میدین باور داشته باشین.

*زبان بدن رو یاد بگیرین

زبان بدن میتونه راهی خوب باشه. کسانی هستن که میتونن حالات ذهنی شما رو به وسیله زبان بدن شناسایی کنن. روی این زبان کار کنین.

*تیمی کار کنین

بزرگترین روش برای صلح با این دنیا و شاد موندن اینه که تیمی کار کرده و همیشه با خانواده، دوستان یا همکاران همراهی کنین. با ذهنی باز پذیرای نظرات دیگران بوده و اگه باهاشون موافق نیستین مودبانه بهشون بگین. این کار بهتون کمک میکنه که بهتر باهم همراهی کنین.

*وقت تلف نکنین

تعویق هر کاری باعث وقت کشی میشه. شما با فکر کردن به احتمالات مختلف وقت گرانبهاتون رو از دست میدین و در نهایت هم به هیچ نتیجه ای نمیرسین. در آخر روز، تنها چیزی که گیرتون میاد ناراحتیه. بنابراین، روی زمان حال تمرکز کرده و کارهاتون رو به تعویق نندازین.

woman_morning_person_1436945945

*سحر خیز باشین

صبح زود از خواب بیدار شین و به تناسب اندام و سلامتتون اهمیت بدین. یه صبحانه سالم میل کرده و اگه براتون ممکنه طلوع آفتاب رو تماشا کنین. اینجوری حال و هواتون عوض میشه و روز رو به خوبی شروع میکنین.

*فعال باشین

وظایفتون رو انجام داده و مسئولیت پذیر باشین. افرادی که خیلی فعال هستن مدام به جلو حرکت کرده و نگاهشون به آینده اس و شادی میسازن. اونا به طور فعالانه درگیر بوده و منفعل نیستن. پس هم در تفکر و هم در عمل فعال باشین.

*گذشته رو رها کنین

برای اینکه شاد باشین باید خودتون رو از بند اتفاقات تلخ گذشته رها کنین، چون اونا شادی شما رو از بین میبرن.

*مهارت های حل کشمکش رو یاد بگیرین

کشمکش با دیگران قسمت اجتناب ناپذیر زندگی ماست، و گاهی میتونه به وضعیت ناراحت کننده ای منجر بشه. پس سعی کنین مهارت حل تعارض ها و کشمکش رو به دست بیارین چون اگه بتونین اختلافات رو حل کنین میتونین شاد باشین.

*مطالعه کنین

مطالعه یکی از ورزش هاییه که میتونه ذهن رو برای خلق ایده های جدید فعال کنه. مطالعه دانش شما رو زیاد کرده و در نتیجه به فردی شایسته تبدیل میشین.

مطالعه

*انعطاف پذیر باشین

انعطاف پذیری میتونه به غلبه بر سختی ها کمک کنه. درسته که در زندگی با موقعیت ها و سختی های مختلفی روبرو میشیم، اما اگه انعطاف پذیر باشیم در این موقعیت ها قوی تر و باهوش تر عمل میکنیم.

*نیروی اراده

توانایی کار کردن برای به دست آوردن چیزی که میخواین نیرو نامیده میشه، و وقتی که بخواین حتما انجامش بدین، هیچی نمیتونه شما رو به عقب برگردونه.قدرت اراده سلامت عمومی رو تحت تاثیر قرار داده و روی موفقیت، پول، رابطه عاطفی و خیلی چیزای دیگه تاثیر میذاره.

*نگرشتون رو عوض کنین

داشتن نگرشی مثبت در زندگی خیلی ضروریه. با داشتن یه نگرش مثبت میتونین در وضعیت های چالش برانگیز بهتر عمل کنین.

*کنترل استرس

کنترل استرس یکی از مهارت های شخصی مهم دیگه ایه که باید به دست بیارین چون زندگی امروزه ی ما خیلی استرس زاست. فعالیت های ضداسترس مثل یوگا، دویدن، گوش دادن به موسیقی، رقص و … میتونن مفید باشن.

یوگا

*غلبه بر اعتقادات غلط

همه ی ما با اعتقاداتی به دنیا میایم که مثل یه حقیقت غیرقابل تغییر بهش نگاه میکنیم، اما برخی از این اعتقادات ما رو در تله نگه داشته و قابلیت های ما رو محدود میکنن. غلبه بر این اعتقادات غلط برای ریسک کردن و تجربه ی چیزهای جدید مهمه.

novinzi.com

 

Check Also

چطور کسی که عاشقش بودید را فراموش کنید

  عشق چیزی بسیار خاص است زیرا وقتی شکست می‌خورد قدرت آسیب زدن به ما …