میان وعده‌هایی برای افراد استرسی

 

بسیاری از افراد زمانی که استرس دارند، سراغ مواد غذایی شیرین می‌روند؛ زیرا شکر هورمون مسئول استرس را مهار می‌کند. در ادامه میان‌وعده‌هایی سالم برای این افراد معرفی کرده‌ایم.

زمانی که تحت‌فشار هستید، هوس مواد غذایی شیرین می‌کنید. این موضوع دلیل علمی دارد؛ زیرا شکر هورمون کوریستول را که مسئول استرس است، مهار می‌کند. با این حال پس از خوردن مواد غذایی شیرین، گرسنه‌تر می‌شوید و این چرخه مجدداً تکرار می‌شود. با مصرف میان‌وعده‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم و سرشار از فیبر، چربی، پروتئین و مواد مغذی دیگر هستند، این چرخه را متوقف کنید.

۱. کرفس، کره بادام و کشمش. ما نام این میان‌وعده سالم را مورچه‌ها روی تکه چوب گذاشته‌ایم. این میان‌وعده سرشار از کربوهیدرات‌های انرژی‌زا و پروتئین، چربی و فیبرهای سیرکننده است.
۲. ½ فنجان خرمای له‌شده، ½ فنجان کره مغز و ¼ فنجان جو دوسر را داخل یک کاسه بریزید و از این ترکیب حدود ۱۲ الی ۱۴ توپ کوچک بسازید.
۳. چای بابونه اضطراب را کاهش می‌دهد و چای سبز حاوی آمینواسید ال‌تیانین است که خاصیت آرام‌بخشی دارد.
۴. کره بادام‌زمینی را روی یک تکه نان تست به همراه ورقه‌هایی از موز بگذارید و میل کنید. این میان‌وعده آرام‌بخش محسوب می‌شود.
۵. روزانه ۱۳ گرم شکلات تلخ بخورید تا هورمون استرس را کاهش دهد.
۶. سبزی‌ها شما را با فیبرهای مفید و سالم سیر می‌کنند.
۷. لبنیات سرشار از کلسیم و پروتئین هستند. کلسیم و پروتئین به بدن کمک می‌کنند مواد شیمیایی آزاد کنند که حس خوبی در شما ایجاد می‌کنند.
۸. معمولاً تشنگی با گرسنگی اشتباه گرفته می‌شود. لیوان آب خود را با یک تکه میوه جذاب‌تر کنید.
۹. گردو به بدن کمک می‌کند عکس‌العمل بهتری نسبت به استرس داشته باشد. گردو را همراه میوه‌های خشک و شکلات مصرف کنید تا حداکثر تأثیر را داشته باشد.
۱۰. نخود بوداده مصرف کنید. اگر می‌خواهید کاملاً سالم باشد، نخود را به همراه کمی ادویه و روغن، بدون نمک در یک ماهی‌تابه بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه با درجه حرارت ۴۰۰ درجه فارنهایت تفت دهید.

منبع: فوت و فن

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …