چگونه می‌توانم با میل به شیرینی مقابله کنم؟

 شیرینی2

اعتیاد به شیرینی جات مانند داشتن اعتیاد به مواد مخدربوده که غلبه بر آن بسیار سخت است. داشتن یک برنامه خوب ضروری است. در این مقاله به برخی از راهکارهای مفید می‎‌‏پردازیم:
۱. روز خود را با یک صبحانه شامل پروتئین، چربی و غذاهای گیاهی شروع کنید. اسموتی‌‏های«ترکیب چند میوه که در مخلوط‌‏کن له شده» مخصوص صبحانه که شارژ کننده های خوبی هستند یا شیک‌‏های تقویتی«مخلوط شیر با مواد مغذی مثل پسته -موز یا عسل» برای این منظورایده آل هستند. خوردن صبحانه معمولی پر از کربوهیدرات ها و غذاهای شیرین و یا نشاسته بدترین کاری است که می‌‏توانید برای رفع میلتان به شیرینی انجام دهید. خوردن یک صبحانه خوب برای جلوگیری از میل به شیرینی ضروری است و این دستور صبحانه اسموتی، دستوری سیر کننده، مغذی و خوشمزه است.
۲. خوردن به طور منظم. سه وعده غذا و دو میان وعده در روز بخورید. برای بسیاری از مردم، اگر به طور منظم غذا نخورند، سطح قند خون شان پایین می آید، احساس گرسنگی می‌‏کنند و به احتمال زیاد به دنبال تنقلات و میان‌‏وعده‌‏های شیرین می‌‏روند.
۳. هر چند ساعت ۱۰۰ تا۳۰۰ میلی گرم L- گلوتامین «منابع غذایی L-گلوتامین شامل گوشت گاو، مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، محصولات لبنی، گندم، کلم، چغندر، لوبیا، اسفناج و جعفری» لازم است. این کار اغلب میل به شیرینی را تسکین می‌‏دهد و مغز آن را مانند سوخت مصرف می‌‏کند.
۴.ذهن خودتان را منحرف کنید، به پیاده روی بروید، در صورت امکان پیاده روی در طبیعت بهترین خواهد بود، شنا کنید. هوس معمولا برای حداکثر ۱۰-۲۰ دقیقه دوام دارد و بعد رفع میشود. اگر بتوانید حواس خودتان را با موضوع دیگری پرت کنید، اغلب رفع می‌‏شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، آسان‌‏تر شده و سر و کله زدن با میل به شیرینی ساده‌‏تر می‌‏شود.
۵. یک تکه میوه بخورید. اگر شما به هوس خود تسلیم شدید، یک تکه میوه بخورید. این‌‏کار ولع مصرف شیرینی را برآورده کرده و بسیارهم سالم است.
۶. مقدار زیادی آب بنوشید. گاهی اوقات نوشیدن آب یا آب معدنی می‌‏تواند در زمان میل به شیرینی به شما کمک کند.
۷. در صورت امکان تنقلات شیرین را از خانه و دفتر خود دور نگه دارید . مشکل است که میان وعده خود را از چیزهایی که دم دست نیست انتخاب کرد.
۸. یک پاکسازی و سم‏زدایی بدن انجام بدهید. انجام یک پاکسازی برای حداقل ۱۰-۱۴ روزه بسیار موثر است. این کار وقت کافی به بدن می‌‏دهد تا بتواند بر میل به شیرینی غلبه کند.
 فوت و فن

 

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …