اتومبیلی که متناسب با ضربان قلب راننده می‌درخشد

شرکت لکسوس یک اتومبیل کوپه آرسی-اف را به نوعی فناوری مجهز کرده که با ضربان قلب راننده می‌درخشد. در ادامه می‌توانید ویدئویی از این اتومبیل را مشاهده کنید.
این اتومبیل یک پروژه کانسپت جدید است که توسط بخش فناوری‌های خلاقانه M&C Satchi Australia و لکسوس استرالیا ارائه شده است. این پروژه قصد دارد ارتباط عمیق‌تری بین اتومبیل و راننده ایجاد کند. این کوپه با استفاده از نوعی رنگ خاص رنگ شده که به هنگام برخورد با یک شارژ الکتریکی می‌درخشد. پنل‌های بدنه این اتومبیل از طریق سیم به یک بورد مداری وصل هستند که اطلاعات را از حسگرهای متصل به بدن راننده جمع‌آوری می‌کند. همزمان با افزایش و کاهش سرعت نبض راننده، اتومبیل نیز با همان الگو می‌درخشد و خاموش می‌شود.این سیستم همانند نمونه گسترده فناوری‌ دستگاه‌های پوشیدنی است؛ اما بزرگ‌ترین تفاوت آن با فناوری دستگاه‌های پوشیدنی این است که در اینجا اتومبیل شما را پوشیده است. شرکت لکسوس این پروژه را به عنوان گامی به سوی ایجاد اتومبیل‌هایی که می‌توانند احساسات راننده را شناسایی کنند، می‌داند. در آینده اگر راننده در جاده خشمگین شود یا به شدت خواب‌آلود باشد، اتومبیل احتمالاً می‌تواند از بروز تصادفات یا رانندگی بی‌دقت جلوگیری کند.

مدیر بخش نوآوری M&C Saatchi Austarlia، Ben Cooper، در این رابطه گفت: «نظارت انسان از طریق اتومبیل، روش جذابی از بررسی و کنترل را فراهم می‌آورد. ما فکر می‌کنیم اطلاعات جمع‌آوری‌شده، احتمالاً دیدگاه متفاوتی در مورد این که چه کسی واقعاً اتومبیل را هدایت می‌کند، ایجاد خواهد کرد».در حال حاضر این اتومبیل تنها در حد یک اتومبیل کانسپت است و شرکت لکسوس برنامه‌ای برای به‌کارگیری این قابلیت در اتومبیل‌های خود ندارد. این موضوع را می‌توان نکته مثبتی در نظر گرفت؛ زیرا اگر این اتومبیل‌ها در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرند، باعث حواس‌پرتی رانندگان دیگر می‌شوند.




footofan.com

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …