پرفروش‌ترین وسیله نقلیه جهان الکتریکی می‌شود

هوندا 2

شرکت هوندا به دلیل حفظ شکل و ماهیت موتورسیکلت سوپر کاب به مدت بیش از نیم‌قرن، تحسین شده است. حالا این شرکت قصد دارد نمونه الکتریکی این موتورسیکلت را بسازد.

اخیراً شرکت هوندا از محصولات خود برای نمایشگاه توکیو سال ۲۰۱۵ رونمایی کرد. در میان این محصولات، دو نمونه از موتورسیکلت سوپرکاب (Super Cub) به چشم می‌خورد؛ موتورسیکلت‌های کانسپت سوپرکاب و ای‌وی-کاب (EV-Cub). اگرچه خطوط و جزئیات این دو موتورسیکلت از موتورسیکلت کاب اصلی به ارث رسیده است؛ اما تغییرات مهمی نیز وجود دارد، به ویژه در موتور الکتریکی ای‌وی-کاب.

شرکت هوندا بدون تغییر در وزن سبک و ماهیت این موتورسیکلت، موتور را تغییر داده است. این شرکت باتری سنگین موتور الکتریکی را در بخش مرکزی و پایین موتورسیکلت قرار داده و مرکز گرانش را پایین آورده است. این امر باعث می‌شود سوار و پیاده شدن از موتورسیکلت نیز راحت‌تر شود. باتری این موتورسیکلت قابل جدا شدن است. در نتیجه راننده می‌تواند باتری را به خانه ببرد و از طریق یک پریز برق عادی آن را شارژ کند.

موتورسیکلت‌های کانسپت سوپر کاب در مقایسه با مدل‌های فعلی، بیشتر شبیه اسکوتر هستند. رنگ‌ها از مدل‌های قدیمی گرفته شده‌اند؛ اما چرخ‌های ۱۰ پره جدید هستند. فرمان شکل Y با بدنه یکپارچه شده و بخش ابزار از یک صفحه‌نمایش دیجیتالی آبی‌رنگ بهره می‌برد.
۸۷
میلیون دستگاه از مدل فعلی هوندا سوپر کاب تا مارس سال ۲۰۱۴، به فروش رسیده است. این فروش باعث می‌شود این موتورسیکلت پرفروش‌ترین وسیله نقلیه تاریخ محسوب شود. تولید این موتورسیکلت در سال ۱۹۸۵ آغاز شد و در حال حاضر در ۱۵ کارخانه و در ۱۴ کشور جهان ساخته می‌شود. این موتورسیکلت در ۱۶۰ کشور به فروش می‌رسد.

در سال ۲۰۱۴، دولت ژاپن، اولین نام تجاری سه‌بعدی وسیله نقلیه را برای سوپر کاب ثبت کرد. حالا شکل واقعی این موتورسیکلت، برند خودش است.
نمایشگاه توکیو از ۲۹ اکتبر تا ۸ نوامبر برگزار می‌شود.




 

Check Also

زندگی راحت و امن و بدون SMS

شبکه های اجتماعی اینترنتی برای موفق شدن یک راه بیش تر ندارند. جلب توجه نوجوانان …