چهره چه زنانی برای مردان جذاب تر است ؟

آرای2ش
نتایج یک تحقیق درباره زنان جذاب
در تحقیقی که نتایجش در فصلنامه روانشناسی تجربی منتشر شده، هم مردان و هم زنان گفته‌اند زمانی چهره زنان برایشان بیشتر جذاب است که کمتر آرایش کرده باشند؛ اما آیا واقعاً همین‌طور است؟
محققان برای انجام مطالعه‌ای در این باره ۴۴ زن را گرد هم آوردند تا برای عکس، مدل شوند. آنها دامنه‌ی گسترده‌ای از آرایش را در اختیار زنان قرار دادند و از آنها خواستند همان آرایش را که شب‌ها برای بیرون رفتن می‌کنند روی صورت‌شان اجرا کنند. از مدل‌ها، قبل و بعد از آرایش عکسبرداری شد.
عکس‌ها را دستکاری کردند تا ۲۱ عکس از هر زن با آرایش‌های مختلف به دست آمد. بعد عکس‌ها را به ۴۴ بیننده (۲۲ مرد، ۲۲ زن) دادند. بیننده‌ها می‌توانستند عکس‌ها را با آرامش و با افزایش یا کاهش تدریجی آرایش ببینند. بعد از آنها خواسته شد از بین عکس‌های هر زن، یک عکس را که بیشترین جذابیت را برای زن‌ها و عکس دیگری که بیشترین جذابیت را برای مردان دارد انتخاب کنند.
نکته‌ی جالب این بود که زنان عکسی را که انتخاب کردند، نسبت به انتخاب مردها، کمی آرایش بیشتری داشت (اما نه خیلی زیاد). اما هم مردان هم زنان در مجموع چهره طبیعی را بیشتر ترجیح دادند.
هم مردان و هم زنان فکر می‌کردند که دیگران نسبت به خودشان مدل هایی که آرایش بیشتری دارد را انتخاب می‌کنند، اما نتایج تحقیق نشان داد چهره طبیعی بیشتر مرود پسند قرار می گیرد. بنابراین ظاهرا ما فکر می‌کنیم در اقلیت هستیم اگر چهره‌ی طبیعی‌تر را ترجیح دهیم. و هر دو جنس وانمود کردند که مردان بیش از زنان، آرایش بیشتر را دوست دارند. اما در واقع خلاف این واقعیت داشت.

Check Also

آیا به مواد آرایشی حساسیت دارید؟

استفاده از لوازم آرایشی بهداشتی باعث بروز واکنش هایی در 20% افراد می‌شود، واکنش هایی …