راههای سفت کردن پوست صورت

 

ziba

خاصیت مرطوب کنندگی روزانه پوست سبب سفت شدن آن می شود

 

اکثر خانم ها خواهان پوستی سفت و صاف هستند اما با بالا رفتن سن پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد.از این رو پوست زیر چانه و گردن باعث ایجاد چروک های عمیق و خطوط نازک می شوند مخصوصا کاهش وزن ناگهانی باعث شل شدن پوست می شود.

دوست دارید یاد بگیرید که چطور پوست شل بدنتان را سفت کنید؟ حتماً این مطلب را بخوانید.

– با دقت وزن کم کنید
اول از همه اینکه مهم است که خیلی تند وزن کم نکنید. اگر چنین شود، پوستتان آویزان خواهد شد. پس توجه داشته باشید که تنها نیم تا یک کیلو در هفته وزن کم کنید. بیشتر از این مقدار کاهش وزن، باعث خواهد شد تا پوست شما قابلیت ارتجاعی‌اش را از دست داده و شل شود.

–  آب رسانی  کنید
نوشیدن مقدار زیادی آب سلول های پوست را هیدراته نگه می دارد و می تواند از تضعیف آن جلوگیری کند. خاصیت مرطوب کنندگی روزانه پوست شما سبب محکم شدن و قوی شدن آن می شود. همچنین ماسک صورت و لایه بردار؛ از راههای طبیعی سفت کردن پوست بشمار می رود.

 

– زیاد آب بنوشید
بدنتان را هیدراته نگاه دارید. آب در بدن معجزه می‌کند! در مورد ما، آب است که مسئول حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شماست. آب به پوست شما رطوبت رسانده و بدنتان را از سموم خلاص می‌کند. پس حتماً روزی هفت هشت لیوان آب بنوشید.

راههای طبیعی سفت کردن پوست

ماساژ پوست به سفت شدن آن کمک می کند

 

– پوستتان را ماساژ دهید
با یک روغن طبیعی مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون؛ صورت و گردن خود را ماساژ دهید. روغن زیتون یک انتخاب خوب که شامل آنتی اکسیدان مانند ویتامین A و E که مزایای ضد پیری دارد.

– کرم مرطوب کننده بمالید
وقتی که می‌خواهید پوست شل بدنتان را سفت کنید، حفظ رطوبت فقط از طریق نوشیدن آب کافی نیست. بنابراین عادت کنید تا هر شب قبل از خواب، و هر روز صبح پس از بیدار شدن، به بدنتان لوسیون مرطوب کننده بمالید. این کار کلی به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست کمک خواهد کرد.
– رژیم غذایی مناسب داشته باشید
برای جوان سازی یا شکل دهی دوباره پوست پیروی از یک رژیم غذایی مناسب (که حاوی آمینواسید های ضروری، پروﺗﺋﻴﻦ و اسیدهای چرب است) لازم است. پس مصرف میوه جات تازه و سبزیجات تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهید تا موادی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و ریزمغذی ها برای داشتن پوستی سالم و جوان و شاداب برای بدن شما فراهم آید. بعلاوه روزی 8 لیوان آب بنوشید (حداقل دو لیتر) تا مواد سمی و مواد شیمیایی و مواد زاید از بدن خارج شود موادی که روی شادابی و شکل دهی پوست تاثیر دارد. علاوه بر این آب به حفظ رطوبت پوست و کشسانی پوست یاری می رساند و شل شدن پوست را به تاخیر می اندازد.

– از لیف استفاده کنید
وقتی حمام می‌روید، با استفاده از یک لیف زبر، از پوستتان رویه‌سایی کنید. اگر بطور مداوم از پوستتان لایه‌برداری کنید، پوست قدیمی را کنار زده و به رشد سلول‌های پوستی جدید فضا می‌دهید.

– از پوست در برابر خورشید محافظت کنید
قرار گیری در معرض آفتاب را محدود سازید تا از آسیب به لایه های سطحی پوست جلوگیری شود، آسیب در اثر اشعه هایUV خورشید. بعلاوه تابش شدید خورشید چربی طبیعی پوست و رطوبت آن را از بین می برد و باعث از بین رفتن کلاژن پوست می شود. هنگامی که در محیط بیرون هستید پوست خود را با ضد آفتاب بپوشانید و قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید.

– همیشه ورزش کنید
وقتی وزنتان کم شد، کماکان باید به روتین ورزشتان ادامه دهید. حتی می‌توانید ورزشتان را تغییر دهید و پارامتر تفریحش را بیشتر کنید. مثلاً شنا. بعلاوه انتخاب شنا با مرطوب نگاه داشتن پوستتان، بیشتر به هدف شما کمک خواهد کرد.

حتی می‌توانید به بدنسازی بروید، این ورزش هم به شما کمک خواهد کرد تا با رشد عضلات، از شر پوست اضافه‌تان خلاص شوید. بدین ترتیب پوست شما سفت‌تر بنظر خواهد رسید. دراز نشست و یوگا هم حتی موثرند.

 

منبع:irannaz.com

Check Also

راه های پر شدن و سفت شدن عضلات صورت

داشتن پوست صورت سفت یکی از مهم ترین فاکتورهای زیبایی است.با انجام دادن این کارها …