نوشیدنی های دوران بارداری

 

باردار2ی

اهمیت مایعات و نوشیدنی ها
دفع مایعات از کلیه ها سبب سلامت بدن شما می شود. در طول دوران بارداری، مایعات در بدن به رساندن مواد غذایی به جنین کمک و از یبوست و خستگی ناشی از کم آبی جلوگیری می کنند. نوشیدن مایعات، به خصوص آب، در سه ماهه اول بارداری به تهوع صبحگاهی شما کمک شایانی می کند.

مایعات مفید در دوران بارداری
همیشه بهتر است یک بطری آب، همراه خود داشته باشید. نوشیدنی هایی را انتخاب کنید که حاوی پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی باشند. شیر بدون چربی می تواند یک انتخاب مناسب برای دوران بارداری باشد، زیرا دارای پروتئین و کلسیم بوده و کالری زیادی ندارد. یک راه مناسب برای دریافت مواد مغذی همراه با آب، نوشیدن آب میوه های کامل و پوره میوه ها است. پوره میوه ها انتخاب مناسب تری نیز می باشد، زیرا دارای فیبر لازم برای بدن است، در صورتی که آبمیوه ها فاقد فیبر می باشند. آبمیوه های صد در صد خالص، مانند آب پرتقال، یک گزینه مناسب است. شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایعات مصرف کنید. می توانید با انتخاب های مناسب، سلامت بدن خود و جنین تان را تضمین کنید.

مایعات مضر در دوران بارداری
نوشیدنی هایی مانند سودا، آبمیوه های شیرین شده و دارای قند و شربت میوه ها که تنها دارای کالری بالا هستند، نمی توانند گزینه های مناسبی برای شما باشند، پس از مصرف آن ها خودداری نمایید. بسیاری از آبمیوه های صنعتی، مقدار کمی آب میوه و مقدار زیادی شیرین ساز دارند. میزان مصرف چای و قهوه را به دلیل داشتن کافئین به حداقل برسانید، تا میزان کافئین را در بدن خود محدود کنید.

Check Also

غذاهای حاوی افزودنی را کمتر مصرف کنید

آیا تاکنون به این مساله فکر کرده‌اید غذاهای کنسروی یا محصولات غذایی فرآوری شده که …