مواد غذایی ملین

 

ملین 2

مواد غذایی ملین به بهبود حرکات روده کمک کرده و یبوست را برطرف می‌کنند. با ما همراه باشید تا با چند ماده غذایی ملین آشنا شوید.

ملین‌های طبیعی، مواد غذایی سرشار از آب و فیبر هستند. همزمان با مصرف این مواد غذایی، میزان زیادی نیز آب بنوشید.

۱. تخم کتان
تخم‌کتان یک ملین طبیعی خوب محسوب می‌شود. طبق یک تحقیق که در سال دو هزار و پانزده صورت گرفته، لعاب تخم کتان خاصیت ملینی دارد. همچنین تخم‌کتان سرشار از فیبر و امگا ۳ است که برای دستگاه گوارشی مفید واقع می‌شود. ۱ یا ۲ قاشق غذاخوری پودر تخم کتان را در ۱ لیوان آب اضافه کرده و بنوشید. دو بار در روز قبل از خواب و در طول روز این مخلوط را استفاده کنید.

۲. آلوبخارا
آلوبخارا نیز سرشار از فیبر قابل‌حل در آب است و به حفظ نظم و ترتیب حرکات روده کمک می‌کند. روزانه ۶ الی ۷ عدد آلوبخارا بخورید یا صبح‌ها به صورت ناشتا ½ تا ۱ فنجان آب آلوبخارای تصفیه نشده بنوشید.

۳. آلوئه‌ورا
ژل آلوئه‌ورا خواص ملین قدرتمندی دارد. همچنین ژل آلوئه‌ورا بیش از ۷۵ درصد مواد مغذی از جمله مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، آنزیم‌ها و آب را دارد. ۲ قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا به ۱ فنجان آب یا آب‌میوه اضافه کرده و در مخلوط هم بزنید. صبح‌ها این نوشیدنی را با معده خالی بنوشید.

۴. روغن کرچک
روغن کرچک به دلیل خواص ملینی که دارد، معروف است. ۱ قاشق غذاخوری روغن کرچک را در ۱ فنجان آب‌پرتقال یا کران‌بری بریزید. برای کودکان از ½ قاشق غذاخوری استفاده کنید. این نوشیدنی را با شکم خالی بنوشید.

۵. انجیر
هم انجیر خشک و هم انجیر تازه خواص ملینی دارند. ۲ الی ۳ عدد انجیر تازه با پوست بخورید. پوست انجیر حاوی میزان زیادی فیبر و کلسیم است. اگر می‌خواهید انجیر خشک بخورید، آن‌ها را چند ساعت در آب بخیسانید.

۶. سیب
میوه سیب و آب آن به عنوان ملین استفاده می‌شود. سیب سرشار از فیبر هاضم است. همچنین سیب حاوی ماده‌ای به نام پکتین است که محرک حرکات روده محسوب می‌شود. روزانه ۱ یا ۲ عدد سیب با پوست بخورید. همچنین می‌توانید هر روز آب سیب تازه بخورید.

۷. گلابی
گلابی سرشار از فیبر و آب است. روزانه ۱ یا ۲ عدد گلابی با پوست بخورید یا آب آن را به صورت تازه تهیه کرده و بنوشید.

۸. بامیه
بافت لزج بامیه خواص ملینی دارد. روزانه ۱ الی ۲ فنجان بامیه بخورید تا یبوست را درمان نمایید.

منبع:  فوت وفن

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …