«دوزخ دانته» به سینما خواهد آمد

کمپانی فیلم سازی وارنر، تصمیم به ساخت فیلمی بر اساس کتاب شعر مشهور «دوزخ» دانته گرفته است.

کمپانی برادران وارنر فیلم‌نامه‌ای جدید بر اساس کتاب دوزخ دانته را به دست گرفته تا آن را به فیلم تبدیل کند. دوزخ قسمت اول کتاب شعر حماسی کمدی الهی به قلم دانته آلیگیری است؛ دواین وارل نویسنده فیلم‌نامه «The Wall»، اقتباس از این کتاب را بر عهده گرفته و فیلمنامه‌ای را به رشته تحریر درآورده است.کمدی الهی سه‌گانه‌ایست به شعر که دانته آلیگیری، شاعر و نویسنده ایتالیایی نوشتن آن‌را در سال ۱۳۰۸ میلادی آغاز و تا زمان مرگش در سال ۱۳۲۱ میلادی کامل کرد. این کتاب از زبان اول شخص است و دانته در این کتاب، سفر خیالی خود را به دوزخ، برزخ و بهشت تعریف می‌کند. کمدی الهی یکی از اولین کتاب‌های ادبیات ایتالیا است و از بزرگترین آثار در ادبیات جهان به شمار می‌آید. این کتاب کمک کرد تا زبان توسکانی و شیوهٔ نوشتاری آن به استانداردی برای زبان ایتالیایی تبدیل شود.

«دوزخ» اولین قسمت این سه گانه داستان دانته شاعر را روایت می‌کند که بعد از مرگ معشوقه محبوبش بئاتریس و در حالی که از زندگی ناامید است، ویرژیل را در بیشه‌ها ملاقات می‌کند؛ ویرژیل به او قول می‌دهد که راهنمایی او را در ۹ طبقه جهنم برعهده بگیرد تا دانته بتواند بئاتریس محبوب خود را باری دیگر و در بهشت ملاقات کند.

بر اساس گزارش ددلاین، هنوز کارگردانی برای این فیلم مشخص نشده و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این فیلم بیشتر به جنبه رومانتیک داستان می‌پردازد یا به فیلم حماسی سی.جی.آی دردآور و پوچی مانند «نوح»(ساخته دارن آرونوفسکی) تبدیل می‌شود.

از میان اقتباس‌های سینمایی که از کتاب دوزخ دانته شده می‌توان به فیلم صامت «لا اینفرنو» ساخته جوزپه دلیگورو در سال ۱۹۱۱ اشاره کرد.
استودیو یونیورسال نیز فیلم دیگری از دوزخ دانته در دست ساخت دارد که داستان آن بر اساس بازی ویدیویی به همین نام نوشته شده و دانته را به صورت یک شوالیه معبد به تصویر می‌کشد.

منبع: footofan

 

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …