این مجری تلویزیون و “معلم اخلاق”، متهم است که برای برقراری ارتباط با خانم‌ها، به آن‌ها قرص خواب‌آور می‌داده است/ نیویورک تایمز منتشر کرد

انتشار یک سند جدید علیه بیل کازبی نشان می‌دهد کمدین و بازیگر آمریکایی که زمانی محبوبیت بسیاری داشت از شهرت خود و قرص برای سوء استفاده از زنان جوان استفاده می‌کرده است.

 

روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه بخش‌هایی از متن تقریباً هزار صفحه‌ای یک شهادت‌نامه‌ مرتبط با یک پرونده شکایت علیه بیل کازبی کمدین و بازیگر آمریکایی را منتشر کرد.

یک گزارش کوتاه‌تر درباره این پرونده که مربوط به شکایت زنی به نام آندرا کونستند در سال 2006 است، به تازگی توسط یک قاضی فدرال منتشر شد. برابر با این سند کازبی اذعان کرده است که با هدف برقراری رابطه جنسی با زنان به آن‌ها قرص متاکوآلون (کوآلود) – که جزو داروهای خواب‌آور و آرام‌بخش است – می‌داده است.

کازبی با وجود شکایت‌های پی‌درپی زنان در سال‌های اخیر هنوز متهم نشده و تعرض جنسی به آن‌ها را تکذیب کرده است، اما شهادت‌نامه با ارائه جزئیات کامل، رابطه غیرقانونی بازیگر 78 ساله فیلادلفیایی با زنان مختلف را نشان می‌دهد. او در شهادت‌نامه به طور دقیق درباره اینکه چگونه به طور کاملاً حساب‌شده کونستند را فریب داد، بحث کرده است.

کازبی همچنین گفته است در 1976 به زنی به نام ترز سرینیز قرص کوآلود داده است. او در عین حال توضیح داده است که با پرداخت هزینه تحصیلات آموزشی سرینیز تلاش کرد همسرش متوجه موضوع نشود.

جوزف کاماراتا وکیل سرینیز و دو زن دیگر که از کازبی شکایت کرده‌اند به نیویورک تایمز گفت اطلاعات ارائه‌شده در شهادت‌نامه از آن جهت اهمیت دارد که اقدامات خصوصی مردی را که خودش را به عنوان یک معلم اخلاق جا زده بود، فاش می‌کند.

کازبی فعالیت هنری خود را از اوایل دهه 1960 در تلویزیون آغاز کرد و به تدریج به عنوان یک کمدین استندآپ و شهرت و ثروت زیادی به دست آورد. او در دهه 1980 برنامه تلویزیونی “شو کازبی” را راه‌اندازی کرد که از 1984 تا 1992 روی آنتن می‌رفت و پنج سال پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در آمریکا بود.

کازبی در سینما هم فعال بوده است و از جمله فیلم‌هایش می‌توان به “سوییت کالیفرنیا” به کارگردانی هربرت رأس، “شبح پدر” ساخته سیدنی پواتیه و “جک” ساخته فرانسیس فورد کوپولا اشاره کرد. او همچنین چندین جایزه گرمی و امی در کارنامه دارد و از دانشگاه‌های مختلف در آمریکا ده‌ها دکترای افتخاری دریافت کرده است.

دریافت جایزه از مرکز کندی، مدال آزادی ریاست جمهوری، جایزه انسان‌دوستانه باب هوپ و جایزه مارک تواین برای طنر آمریکایی از دیگر جوایز اوست. کازبی همچنین در مقام نویسنده بیش از 10 کتاب منتشر کرده است. از سال 2000 تاکنون زنان مختلف او را به تعرض جنسی متهم کرده‌اند که تاریخ بعضی از این اتفاقات به اواسط دهه 1960 بازمی‌گردد.

هنر آن‌لاین

Check Also

دنیا مرد بزرگی را از دست داد.

  عباس کیارستمی بزرگترین کارگردان سینمای ایران پس از یک دوره بیماری چند ماهه بعد …