۳ اشتباه مالی که زوج های جوان انجام می دهند

ازدواج یه نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی برای همه ی زوج هاست، اما بعد از مراسم عروسی و بعد اینکه مهمونا به خونشون میرن و ماه عسل هم تموم میشه، پرداخت قسط وام هایی که گرفتین و پس انداز برای آینده شاید زیاد خوشایند به نظر نرسه. بعضی از زوج ها بعد از ازدواج حساباشون رو مشترک میکنن اما برخی دیگه ترجیح میدن حساباشون جدا بمونه. برای اونایی که امور مالیشون رو مشترک میشن بخصوص اگه هر دو سرکار برن ممکنه به چندتا مشکل کوچیک بربخورن چون عادات مالیشون با هم فرق میکنه. “سوزان زیمرمن” (مشاور ازدواج) برای مشکلات مالی بالقوه ای که برای زوج های جوان پیش میاد چند تا توصیه داره.

هزینه ها

صحبت کردن درباره مسائل مالی یکبار برای همیشه!
شاید قبل از ازدواج با همسرتون درباره دارایی ها و بدهی ها و اهداف مالی صحبت کرده باشین. اما این مکالمه نباید همونجا تموم بشه. زوج هایی که قراره با هم زندگی کنن باید همدیگه رو درک کرده و به اهداف و نگرش های مالی همدیگه توجه کنن. پس این نوع مکالمات رو همیشه باز نگه دارین.

پنهان کردن خرید ها از همدیگه
زیمرمن میگه شکاف های مالی میتونن رفع بشن اما دروغ اصلا کار درستی نیست و این مسئله خیلی بیشتر از چیزی که فکرش رو میکنین متداوله. یه مطالعه نشون داد که یک سوم بزرگسالان اقرار کردن که در برابر شریک زندگیشون خیانت مالی کردن. وقتی قدم در این راه بذارین که به جای صحبت درباره این خرج ها، پنهانشون کنین پس تصمیم گرفتین دیگه باهم صادق نباشین. عادت های بد به مرور زمان بدتر هم میشن چون شرایط جدیدی بوجود میاد. به عنوان مثال یه زن شاید نگران این باشه که شوهرش بخاطر اینکه همش کفش میخره سرزنشش کنه، به خاطر همین تصمیم میگیره دور از چشم همسرش خرید کنه، یا یه مرد هم ممکنه بعضی خرجاش رو پنهان کنه. برخی از زوج ها ماهانه یه مقدار پول برای این خرج ها کنار میذارن تا بدون احساس گناه ازش استفاده کنن و درباره خریدهای بزرگ هم با همدیگه مشورت میکنن.

خرید ها

خرید خانه بدون درک هزینه هاش
یه تعدادی از زوج ها قبل از اینکه تواناییش رو به دست بیارن تصمیم میگیرن خونه بخرن، و خیلی ها هم بعد از عروسی به عنوان گام بعدی بهش نگاه میکنن. اما چون والدینتون علاوه به خونه شهرشون یه ویلا هم تو یه نقطه خوش آب و هوا دارن دلیل نمیشه که شما هم در یه چشم بهم زدن بتونین خونه دار بشین! یادتون باشه که زیاد نمیتونین رو کمک دیگران حساب کنین و حالا که ازدواج کردین خودتون باید هزینه ها و وام ها و مالیات ها رو پرداخت کنین، چون هر ماه یه مقدار اجاره پرداخت میکنین دلیل نمیشه که استطاعت اینو دارین که هزینه های وام و خونه رو هم پرداخت کنین. قبل از اینکه خانه رویاییتون رو بخرین بهتره که مشورت کنین.

منبع: ehow

Check Also

خانواده را در اولویت قرار دهید

آیا همیشه به خودتون اهمیت میدین و خانواده براتون اولویتی نداره؟ در این مطلب چندتا …