جان مک‌‌آفی این بار می‌خواهد کلیدی برای باز کردن پسوردها هدیه بدهد

مک کافی2

ما مدت‌ها از ضدویروس‌ها و فایروال‌های مک‌آفی استفاده می‌کردیم، بدون اینکه اطلاعی از «جان مک‌آفی» داشته باشیم، تا اینکه ۳ سال پیش پیش دانستیم که جان مک‌آفی، تفاوت‌های عمده‌ای با دیگر رؤسای شرکت‌های فناوری و نرم‌افزاری دارد، چرا که او به اسلحه و مواد علاقه دارد و پایش به یک مورد قتل هم باز شده است و راست‌اش را بخواهید روابط مشکوکی با سازمان‌های جاسوسی دارد.

بعد از آن بحران مربوط به متهم شدن به قتل، او حالا در لکسینگتون در ایالت تنسی زندگی می‌کند. از مک‌آفی در زمینه فناوری مدتی خبری نداشتیم، تا اینکه این خبر پخش شده که او یکی از مؤسسان یک شرکت نوگام یا استارت‌آپ به نام Everykey شده است.

چیزی که Everykey به دنبال آن است، ارائه یک دانگل که به صورت وایرلس و مبتنی بر یک سیستم رمزنگاری ۱۲۸ بیتی AES می‌تواند کامپیوتر، وسایل هوشمند خانه و خودرو از حالت قفل بیرون بیاورد و اصطلاحا آنلاک کند.

مک‌آفی معتقد است که AES از پسوردهای روتین بهتر است، چرا که شما نیازی به خاطر سپردن چیزی ندارید و امنیت لازم را هم دارد.

اما مشکل این سیستم این است که این دانگل، قابل ربودن است، گرچه این امکان وجود دارد که دارنده کلید، به محض اطلاع، دانگل را کار بیندازد، اما تا زمان اطلاع ممکن است، رباینده به همه چیزها دسترسی پیدا کند.

جدای از اینها، مک‌آفی اعلام کرده است که قصد دارد از سوی حزب لیبرتارین، نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

یکی از برنامه‌های او در صورت تصدی این مقام، افزودن بر امنیت سایبری امریکاست. برای مثال به گفته او سیستم توزیع برق آمریکا، از تکنولوژی ۵۰ سال پیش استفاده می‌کند، طوری که یک نوجوان ۱۳ ساله- به گفته او- هم می‌تواند این شبکه را هک کند. او بر این باور است که آمریکا از نظر استفاده از نرم‌افزار به عنوان یک سلاح تسلیحاتی، از چین و روسیه بسیار عقب افتاده است. او می‌گوید که در یک جنگ سایبری، آمریکا باید بتواند از «نرم‌افزارهای تسلیحاتی» به عنوان یک وسیله تدافعی استفاده کند.

Check Also

دموی فناوری جدیدی به نام هولوپورتیشن

با مرور امکانات ارتباطی کنونی ما، فراگیر شدن اینترنت و سرویس‌های پیامرسانی، گاهی نقبی به …