این آدم معروف های ترسو…

نیکول2222

 انسانی در این کره خاکی نیست که از چیزی نترسد. همه، فارغ از سن و جنس، دست‌كم از چیزی می‌ترسند.درست است كه ترس انواع مختلف و شدت و ضعف‌های متفاوتی دارد‌ اما بعضی از ترس‌ها در نوع خود واقعا ویژه و عجیب هستند. شاید كنجكاو شده‌اید که بدانید افراد مشهور چه ترس‌هایی دارند! فکر کرده‌اید که چهره‌های شناخته شده و معروفی که دورو برمان می‌بینیم از چه چیزهایی هراس دارند و حتی چه ترس‌های عجیبی دارند؟! آشنایی با ترس‌های عجیب و غریب آن هم ویژه سلبریتی‌ها!  می‌تواند برای همه جذاب باشد. به همین بهانه  سراغ بعضی از چهره‌‌های محبوب زنده و مرده رفته‌ایم و  سری به دنیای ترس‌های‌شان زده‌ایم.

تخم‌مرغ‌ هراسی سلطان وحشت

چهره‌ها و چهره ترس

حتما آلفرد هیچکاک، کارگردان بریتانیایی را که بیشتر به ساختن فیلم‌های دلهره‌آور و معمایی شهره است‌، می‌شناسید. از فیلم‌های ترسناک او می‌توان به پرندگان، سرگیجه، روانی و طلسم شده اشاره کرد. در عالم سینما به هیچكاك لقب سلطان سینمای وحشت داده‌اند.

با این حال، اگر فكر می‌كنید كه استاد تعلیق و دلهره كه تبحر خاصی در ایجاد صحنه‌های ترسناک سینمایی و القای رعب و وحشت در تماشاگر داشت، از هیچ چیز نمی‌ترسید، كاملا اشتباه می‌كنید! حالا اگر بگوییم كه او از تخم‌مرغ می‌ترسید، دیگر باورتان نمی‌شود.

بله! درست است؛ هیچكاك از تخم مرغ می‌ترسید و هیچ گاه در طول زندگی خود به آن لب نزد! وقتی علت هراسش را از این خوراكی محبوب می‌پرسیدند، می‌گفت؛ تخم‌مرغ با آن شکل بیضی و سفیده‌‌ای که زرده‌ای را در داخل خود گرفته، باعث چندش و ترس در او می‌شود.


دیكتاتورها و ترس از گربه

چهره‌ها و چهره ترس

به نظر می‌رسد که ارتباط عجیبی بین ترس از گربه و دیکتاتورهای بزرگ وجود دارد.باورتان نمی‌شود؟ ناپلئون بناپارت که در طول عمر خود لشکرکشی‌های بزرگی را انجام داده بود و در همه جا شهامت او را مثال می‌زدند، با دیدن یک بچه گربه به شدت وحشت زده می‌شد.

نکته جالب اینجاست  که علاوه بر ناپلئون، آدولف هیتلر، موسیلینی و جولیوس سزار نیز از گربه می‌ترسیدند. در هر حال باید به امید روزی نشست كه دانش روانشناسی راز پیوند میان گربه ‌هراسی و دیكتاتور‌ شدن را آشكار كند!


ترس‌نامه! فاكس

چهره‌ها و چهره ترس

لابد مگان فاکس را كه بیشترین شهرتش را با بازی در سریال «آرزو و ایمان» به دست آورد، می‌شناسید.از فیلم‌های او می‌توان به روز تعطیل در آفتاب، جنایات مد و تبدیل شوندگان اشاره کرد. مگان فاکس هم فوبیاهای خاص خود را دارد.

او ترس از باکتری، تاریکی و چندین فوبیای دیگر را در «ترس‌نامه»اش دارد! علاوه براین او شدیدا از اینكه كاغذ خشكی را لمس كند، وحشت دارد. فاكس از میکروب‌ها وحشت دارد و به همین دلیل هیچ‌گاه به سمت سرویس‌های بهداشتی عمومی‌ نمی‌رود و اصلا از قاشق و چنگال‌های رستوران‌ها استفاده نمی‌کند.

فاكس همواره نگران سلامتی خود است، مثلا وقتی جمعیت زیادی در جایی گرد آمده‌‌اند، سعی می‌کند دهان خود را بسته نگه دارد؛ چون نگران این است كه مبادا ویروس‌ها و باکتری‌های گوناگون از راه هوا وارد دهان او شوند.

او هم چنین از تاریکی ترس زیادی دارد. به همین خاطر همیشه چراغ‌ها را روشن نگه می‌دارد. فاکس یک ترس عجیب دیگر نیز دارد؛ او از دیدن عکس‌ها و فیلم‌های خود وحشت دارد و همواره از آنها دوری می‌کند!


ترس‌های پدر روانكاوی

چهره‌ها و چهره ترس

باورتان می‌شود پدر علم روانکاوی كه با روش‌های ویژه روانکاوی خود ریشه ترس‌های عجیب و ناشناخته بیمارانش را پیدا می‌كرد، خودش دچار ترس عجیب و بی دلیلی بود؟ بله! زیگموند فروید؛ عصب شناس اتریشی در طول زندگی  خود از دو چیز  می‌ترسید؛ یکی ترس از اسلحه و دیگری ترس از درختچه سرخس! بله درست است؛ سرخس.

فروید ترس خود را از اسلحه با دلایل روانشناسی توجیه می‌كرد، اما در مورد ترس از سرخس ،آن را عجیب و بدون دلیل مشخص می‌دانست‌‌. بارها از او در این باره پرسیده ‌بودند و او در جواب می‌گفت؛ این ترس عجیب باید ریشه‌ای قدیمی ‌داشته باشد و به خاطره‌ای ناخوشایند در گذشته مربوط باشد.


هراس خون‌آشام از اسب

چهره‌ها و چهره ترس

«رابرت پتینسون»؛ بازیگر، نوازنده و تهیه کننده محبوب انگلیسی هم که با بازی در نقش ادوارد کالن در فیلم‌های «گرگ و میش» به شهرت زیادی دست یافت‌، از اسب وحشت دارد. او حتی به همین خاطر ‌ حین بازی در فیلمی ‌دچار مشکل شده بود.

خون‌آشام محبوب دلیل ترس خودش از اسب‌ها را مربوط به زمانی می‌داند كه مشغول اسب‌سواری بود و روزی ‌ حین اسب‌سواری از اسب می‌افتد.او از آن زمان نسبت به اسب‌ها وحشت پیدا کرده است.


وحشت از پروانه‌ها

چهره‌ها و چهره ترس

اگر فیلم « دیگران» را دیده باشید، حتما یادتان هست که این فیلم چند صحنه ترسناک داشت!  نیكول كیدمن بازیگر استرالیایی‌-‌آمریكایی و برنده جایزه‌های متعدد اسکار، گلدن گلوب و بفتا که در این نقش هنرمندانه بازی کرد؛ اما از چیزی نترسید! او که دستی هم در خوانندگی دارد، از پروانه می‌ترسد.

جالب اینجاست که او از رطیل، عنکبوت، روح و آدم‌كش‌ها ظاهرا هیچ ترسی ندارد! اما از موجود کوچک و زیبایی چون پروانه می‌ترسد! به نظر او پروانه‌ها بسیار عجیب و ترسناک هستند .

دلیل او برای ترس از این موجودات لطیف، پرواز کردن مرموزانه، بال زدن و داشتن پاهای کوچک پرمو و کرکدار آن است. كیدمن بارها گفته كه وحشت زیادی از این موجودات دوست داشتنی دارد.


همه چیز مرتب و منظم

چهره‌ها و چهره ترس

وقتی پای ترس به میان بیاید هیچ بعید نیست كه ورزشكاران هم از آن بی نصیب نمانند. دیوید بکام، فوتبالیست مشهور بریتانیایی که فوتبال حرفه‌ای خود را از تیم جوانان منچستر آغاز كرد و دارای عناوین قهرمانی متعددی است، ترس‌های ویژه خودش را دارد.

هراس این فوتبالیست از ناهماهنگی ، شلختگی و بی‌نظمی است.دیدن آشفتگی و به هم ریختگی بکام را وحشت‌زده و عصبانی می‌کند.به همین دلیل او تمام وسایل خانه خود را براساس شکل، اندازه و شماره چیده و نظم داده است


هراس از جوانمرگ‌ شدن

چهره‌ها و چهره ترس

شاید كسی را در دنیا نتوان پیدا كرد كه از مرگ هراسی نداشته ‌باشد، اما در این میان عده‌ای هستند كه بیش از حد از مرگ  می‌ترسند.«کریستین رونالدو»‌؛ ستاره پرتغالی و محبوب رئالی‌ها از این دست افراد است. او با وجود داشتن توپ‌ها و ‌کفش‌های طلای اروپا، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ترس خود را مرگ و آن هم در دوران جوانی می‌داند.

رونالدو كه عاشق پسر کوچک خود و بازی فوتبال است، آرزو می‌كند كه زندگی خود را همراه با پسر خود، دوستانش و فوتبال سپری كند و وقتی که خیلی پیر شد مرگ به استقبالش بیاید.


دیزنی از موش می‌ترسید

چهره‌ها و چهره ترس

والت دیزنی؛ اسمی است که برای همه ما یادآور خاطرات شیرین کودکی و کارتون‌های جذاب و سرگرم‌کننده آن دوران است . بعضی از این كارتون‌ها را حتی چندین بار تماشا کرده‌ایم. «والت دیزنی»، تهیه کننده، کارگردان، صداپیشه و کاریکاتوریست آمریکایی كه  بنیانگذار کمپانی محبوب والت دیزنی بود، با ترس و فوبیای خاصی روبرو بود.

دیزنی از موش‌ها می‌ترسید و همیشه سعی می‌کرد از آنها دوری کند، اما نکته جالب اینجاست که یکی از شخصیت‌های محبوب و سرشناس دیزنی لند «میکی موس» نام دارد و جالب‌تر اینكه ایده ساخت این موش محبوب از آن خود والت دیزنی بود. او حتی صدا پیشگی آن را خود بر عهده گرفته بود.


وحشت از پرندگان

چهره‌ها و چهره ترس

اسکارلت جوهانسون؛ بازیگر و خواننده سرشناس آمریکایی هم كه چهار بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شده است و فیلم‌هایی چون دختری با گوشواره مروارید و ویكی كریستیانا بارسلونا را در كارنامه بازیگری خود دارد، از ترس ویژه‌ای رنج می‌برد. وحشت او از پرنده‌هاست.

بال‌ها، پرها، منقار و حتی بال زدن پرندگان برای او ترسناک و وهم‌آور است تا جایی که از حضور طاووس در یكی از فیلم‌هایش دچار هراس شده‌ و همین مساله بر بازی او تاثیر گذاشته ‌بود. جوهانسون از سوسک حمام هم ترس زیادی دارد.

او همچنین  دچار نوعی اختلال روانی به نام «هایپوکوندریا» یا خود بیمار انگاری است . جوهانسون كه غالبا  در افسردگی به سر می‌برد، تحت نظر روانپزشک است.


بازیگر نقش دلقك، از دلقك‌ها وحشت دارد

چهره‌ها و چهره ترس

جانی دپ، بازیگر، تهیه کننده، موسیقیدان و کارگردان آمریکایی كه در مجموعه دزدان دریایی کاراییب، ادوارد دست قیچی و چارلی و کارخانه شکلات‌سازی بازی كرد‌ه، همیشه در زندگی با ترس عجیبی سر كرده ‌است.

او که نقش دلقک را در فیلم «آلیس در سرزمین عجایب» بازی کرده، از دلقک‌ها وحشت دارد! او دلیل ترسش را از دلقك‌ها این‌گونه بیان می‌کند:«‌پشت لبخندها و صورت‌های رنگارنگ و جالب دلقک‌ها شرارت خاص و ترسناکی پنهان شده است.» جانی تلاش دارد تا  با این ترس خود مقابله  و بر آن  به گونه‌ای غلبه كند.

به همین دلیل، تاجایی که می‌تواند محیط اطرافش را پراز وسایل ویژه دلقک‌ها می‌كند. شاید هم یكی از دلایلی كه در نقش دلقک در فیلم آلیس در سرزمین عجایب ظاهر شد، این بوده كه بتواند بر ترس خود از دلقك‌ها فائق آید.


ترس از جواهر!

چهره‌ها و چهره ترس

حتما تا به حال نگاه نگران و وحشت‌زده! بعضی از آقایانی را كه برای خرید طلا همراه همسرشان به  جواهر‌فروشی رفته‌اند، دیده‌اید. اما این ترس با ترس مورد بحث ما متفاوت است.

آنهایی كه فیزیك خوانده‌اند، حتما اسم نیكولا تسلا به گوش‌شان خورده ‌است.  این مخترع و مهندس برق و مکانیك که عمده شهرتش به خاطر کار در زمینه الکتریسیته و الکترومغناطیس بود، از جواهرات وحشت داشت، البته نه به خاطر قیمت‌شان! او فوبیای خاصی نسبت به جواهر به ویژه مروارید داشت. این دانشمند از میکروب‌ها نیز ترس زیادی داشت.

این ترس به حدی بود که همیشه سعی می‌کرد تا جایی كه ممكن است با  دیگران تماس بدنی نداشته باشد. به همین خاطر، او برای وسواس در شستن دست‌هایش معروف شده بود. نکته جالب اینجاست که تسلا به دلیل وجود این سه مورد ترس در درونش همیشه سعی می‌کرد که کارهای خود را به صورتی انجام دهد که به عدد سه مربوط باشد یا مضربی از این عدد باشد، مثلا سعی می‌کرد در هتل‌های سه اتاق خوابه ساكن شود!  عدد سه برای او به نوعی مقدس به حساب می‌آمد.


ترس هانس از زنده به گور شدن

چهره‌ها و چهره ترس

هانس کریستین اندرسون را همه از دوران کودکی می‌شناسیم‌. کمتر کسی است که داستان دختر کبریت‌فروش او را خوانده‌ و گریه نکرده باشد. این نویسنده خوش ذوق و با احساس دانمارکی 220 داستان برای  كودكان نوشته است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به ملکه برفی، جوجه اردک زشت و لباس جدید امپراتور اشاره کرد. هانس در تمام طول زندگی خود با ترس شدیدی دست و پنجه نرم می‌کرد.

هراس او زنده دفن شدن بود! این ترس آنچنان در او ریشه دوانده‌ بود  که وقتی روزهای آخر عمر خود را در بستر بیماری در خانه یکی از دوستان صمیمی ‌خود می‌گذراند، به دوستش التماس می‌کرد ‌ بعد از آنکه دیگر قادر به نفس کشیدن نبود، رگ دستش را بزنند تا مبادا پس از اینكه او را دفن كردند، شروع به نفس كشیدن كند! اندرسون از آتش و سگ‌ها نیز می‌ترسید.


رئیس جمهوری که از بیمارستان می‌ترسید

چهره‌ها و چهره ترس

ریچارد نیکسون، یكی از روسای جمهور پیشین آمریکا  ترس زیادی از بیمارستان داشت. نیكسون تصور می‌كرد اگر روزی بیمار شود و به بیمارستان برود،هیچ وقت زنده از بیمارستان برنخواهد گشت.این ترس آنقدر در او شدید بود كه وقتی دچار لختگی خون شده بود، از رفتن به بیمارستان خودداری می‌کرد.


كارگردانی كه از همه چیز می‌ترسد

چهره‌ها و چهره ترس

مورد عجیب دیگر ترس، مربوط به وودی آلن است. آلن، کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقیدان آمریکایی كه چهار بار برنده جایزه اسکار شده‌‌ است، در طول زندگی با ترس‌های گوناگونی دست و پنجه نرم كرده ‌است.

او دچار بیماری همه چیز هراسی (پانوفوبیا) است. وودی آلن تقریبا از همه چیز می‌ترسد، بدون آنکه علت دقیق آن را بداند. برای مثال او از حشرات،آسانسور، مکان‌های بسته، ارتفاع، رنگ‌های روشن و حتی نور خورشید می‌ترسد‌. این ترس‌ها بر زندگی روزمره او اثراتی به جا گذاشته است.

برای مثال درحمام خانه او دوش حمام باید حتما درگوشه‌ای باشد یا مثلا وقتی که می‌خواهد موز بخورد باید آن را به هفت تکه قسمت کند.آلن چندین سال است که تحت نظر روانپزشک قرار دارد.

Check Also

معمای جالب قصاب

 در این معمای جالب باید قصاب رو راهنمایی کنید البته معما با جواب می باشد …