اتومبیل اسپرتی برای قرن ۲۲

اسپر2ت

شرکت میتسوبیشی یک اتومبیل کانسپت پیشرفته به نام اِمیرای ۳ اکس‌داس طراحی کرده که اتومبیل اسپرتی برای قرن ۲۲ محسوب می‌شود.

شرکت میتسوبیشی چند عکس تبلیغاتی منتشر کرده که یک اتومبیل کانسپت جدید به نام اِمیرای ۳ اکس‌داس (Emirai 3 xDAS) را نشان می‌دهد. این اتومبیل که یک طراحی تحقیقاتی محسوب می‌شود، طی ماه جاری در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشته خواهد شد.

ظاهر این اتومبیل به اندازه نام علمی –تخیلی‌اش عجیب است. این اتومبیل دنباله‌روی اتومبیل امیرای ۲ اکس داس محسوب می‌شود که ۲ سال پیش در پایتخت ژاپن رونمایی شد. امیرای ۳ اکس‌داس ظاهر یک اتومبیل کروکی دو نفره و بسیار آئرودینامیک را دارد که با در نظر گرفتن راننده، طراحی شده است.

داخل کابین از یک سیستم اینفوتینمنت بسیار پیشرفته بهره می‌برد که از چند صفحه‌نمایش ال‌سی‌دی روی داشبورد و کنسول مرکزی برخوردار است. این صفحه‌نمایش‌ها لمسی هستند؛ اما می‌توانند به ایماواشاره نیز عکس‌العمل نشان دهند؛ قابلیتی که به راننده اجازه می‌دهد چشم‌هایش را به جاده روبرو خیره کند. یک صفحه‌نمایش مختص نمایش اطلاعات باعث می‌شود حواس‌پرتی راننده به حداقل ممکن برسد.

این اتومبیل همواره در حال نظارت بر ضربان قلب راننده است و برای این کار از یک دستگاه کاردیوگراف غیرتماسی بهره می‌برد که توسط مؤسسه فناوری دانشگاه ملی کیوشو ساخته شده است. ایمنی این اتومبیل از طریق یک سیستم هدایت مسیر که برای اعلام هشدارهای صوتی به هنگام نزدیک شدن به یک چهارراه برنامه‌نویسی شده، افزایش یافته است. دوربین‌هایی که در دو طرف بخش جلوی اتومبیل نصب شده‌اند، چیزهایی را به راننده نشان می‌دهند که خارج از دید وی است.

این اتومبیل ایده اتصالات را به مرحله پیشرفته‌تری انتقال داده است؛ زیرا به راننده اجازه می‌دهد از راه دور لوازم برقی خانه را با استفاده از صفحه‌نمایش‌های لمسی داخل کابین، کنترل کند. در واقع راننده می‌تواند قبل از ورود به خانه، فر را گرم کند، سیستم تهویه هوا را روشن کند و پرده‌ها را باز کند.

هنوز مشخصات فنی این اتومبیل منتشر نشده، در نتیجه تنها چیزی که می‌دانیم این است که این اتومبیل از یک رانشگر تمام الکتریکی بهره می‌برد.

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …