لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شگفت زده می کنند

هزاران سال است که دنیای شرق، چای را به عنوان بخشی تفکیک ناپذیر از فرهنگ خود می انگارد، و بر این باور است که چای برای آنها خوشبختی، سلامتی و معرفت به ارمغان می آورد. به همین علت شرقی ها درست از زمان بیدار شدن شروع به نوشیدن چای می کنند!

تحقیقات اخیر نشان داده است که بعضی از چای ها به کم کردن وزن کمک کرده، کلسترول را کاهش می دهند، از ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ها، بیماری های قلبی و دیابت جلوگیری می کنند و عموماً حافظه را تقویت می کنند. به هرحال، نوشیدن یک فنجان چای در شب برای رسیدن به آرامش سودمند و واقعاً لذت بخش خواهد بود. نویسنده کتاب اهمیت زندگی The Importance Of Living،‌ لین یوتانگ «Lin Yutang»، معتقد است که “خواصی در طبیعت چای وجود دارد که ما را به دنیایی از تفکر و آرامش هدایت می کند”. در قرن نوزدهم، نخست وزیر بریتانیا، ویلیام اوارت گلدستون «William Ewart Gladstone» ، به چیزی شبیه به این اشاره کرده است. وی گفته است: ” اگر افسردههستید، چای می تواند شما را شاداب کند. اگر عصبانی هستید، چای می تواند شما را آرام کند”. پس با توجه به این فواید شگفت انگیز میخواهیم لیست ۸ چای عجیب و غریب که تاکنون نام آنها را نشنیده اید به شما معرفی کنیم.

گایوسا با پوره ی هلو

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

گایوسا Guayusa یک چای محلی شگفت انگیز در جنگلهای آمازون در اکوادور است و از یک درخت مقدس به نام ilex guayusa  بدست می آید. با توجه به اینکه این چای درصد بالایی کافئین داشته مثل قهوه تاثیر زیادی در بیداری دارد. ( هر فنجان گایوسا حاوی ۹۰ میلی گرم کافئین است که آنرا بعد از قهوه تبدیل به دومین گیاه حاوی کافئین در کره زمین کرده است.)

این گیاه به طور خالص در دسترس نیست، و با طعم های مختلفی مثل نعنا، شکلات یا چای در دسترس می باشد. به هرحال طعم مورد علاقه من پوره هلو است. این ترکیب عطر دلپذیری از هلو و ادویه را دارد. چای گایوسا ۵۰% آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به چای سبز دارد، و برای تنظیم PH بدن و قند خون مناسب است. این چای عملکرد کلیه را بهبود بخشیده، فشار خون را کاهش داده و عمل گوارش را بهتر می کند. بیشتر مردم با نوشیدن گایوسا آرامش و هیجان را همزمان تجربه میکنند.

چای کیک جنگلی سیاه  pu-erh

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

ازطعم کیک جنگلی سیاه بدون هیچ ناراحتی لذت ببرید. چای کیک جنگلی سیاه، مانند چای پوره ی هلو، مناسب کسانی است که چای با دسر را دوست دارند. این چای همچنین مقام دوم را در مسابقات قهرمانی چای آمریکای شمالی بدست آورد! این چای اساساً بر پایه چای pu-erh است. چای pu-erh از چین وارد میشود و از گیاهی به همین نام در دو نوع سبز و سیاه تولید میشود. این چای یک نوشیدنی سالم است که خواصی مثل کاهش وزن، جلوگیری از سرطان و ضد پیری دارد. در یک تحقیق (که ابتدا در آزمایشگاه روی حیوانات انجام گرفت) نشان داده شد که چای pu-erh تنها چایی است که سطح کلسترول مضر را کاهش و نوع مفید آنرا افزایش میدهد.

چای های مکمل

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

چای های مکمل از گیاه ایربا yerba در آمریکای جنوبی بدست می آید، که در اصل در آرژانتین یافت میشود. گیاه yerba بیشتر یک دانه مغذی است تا چای سبز و قرن ها در آمریکای جنوبی به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار می گرفته است. این چای شامل ویتامین های  A,C,E,B1,B2,B3,B5 و Bکمپلکس ‌و مواد معدنی مثل کلسیم، آهن، سلنیوم، پتاسیم، منیزیم و زینک است. این گیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است. این چای حدود ۹۰% بیشتر از چای سبز دارای آنتی اکسیدان بوده، که به قدرت تمرکز شما کمک میکند و ترکیبات شیمیایی و معدنی آن به افزایش متابولیسم بدن شما کمک کرده و مصرف کربوهیدرات در بدن را موثرتر خواهد کرد.

چای مروارید سفید

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

این چای سفید از جوانه های ۱۰۰% تازه بدست می آید، و با دست به شکل مرواریدهای کوچکی گرد میشوند، و سپس به آرامی برای دم شدن باز میشوند. چای سفید از یک نژاد مخصوص گیاه چای بدست می آید و تنها در چند روز از سال قابل برداشت است و منحصرا در چین، و عمدتاً در شهر فوجیان تولید می شود. به علت دشوار بودن برداشت این محصول میزان آن محدود است و به همین دلیل این چای کمیاب و گران قیمت می باشد. این چای خواصی برای سلامتی مثل کاهش خطر ابتلا به سرطان و اختلالات قلبی و عروقی را داراست، و همچنین حاوی ترکیبات ضد پیری است که به حفظ سلامتی و شادابی پوست کمک می کند.

چای مدفوع حشرات

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شگفت زده میکنند

 

این چای ممکن است برای شما زیاد آشنا نباشد! اما این چای در حقیقت یکی از گرانترین چای ها در جهان است. قیمت آن ۱۰۰۰-۲۵۰ دلار برای هر پوند (معادل ۴۵۳٫۵۶ گرم) است. این چای از چای هضم شده توسط حشرات بدست می آید. مدفوع حشرات جمع شده و با هم فشرده میشوند و خشک شده تا به شکل دانه های چای در آیند. این نوشیدنی سالم و قابل خوردن است، ‌و تا حدی نوشیدنی لذیذی محسوب میشود!

چای ماتچا

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

معنای لغوی ماتچا ” چای پودر شده ” است که در سال ۲۰۱۵ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این چای به عنوان یک نوشیدنی ژاپنی شناخته و نوعی چای سبز محسوب می شود. این چای یک نوشیدنی طعم دار است،‌  بسیاری از افراد با نوشیدن آن احساس سلامتی می کنند و به علت داشتن مقدار زیاد آنتی اکسیدان بسیار شناخته شده است. یک فنجان چای سبز ماتچا ۱۰ برابر یک فنجان چای معمولی آنتی اکسیدان دارد.

چای رویبوس

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

این چای از برگ های تخمیر شده گیاهی در آفریقا به دست می آید. این نوع چای قرمز رنگ بوده و کمی طعم و مزه چرب دارد. کاملا بدون کافئین بوده و خواص درمانی این چای برای رفع بی خوابی، آسم، سردرد، اگزما و کاهش فشار خون مفید می باشد.

چای طلای زرد

لیست چای های عجیب و غریب از سراسر دنیا که شما را شکفت زده میکنند

آخرین چای عجیب و غریب در این لیست چای طلای زرد است. این چای گرانترین چای در سراسر جهان است و یکی از محبوبترین نوشیدنی های اشرافی چینی هاست! امروزه این چای عمدتاً در سنگاپور یافت می شود. هر جوانه چای به طلای ۲۴ عیار آغشته شده و روی آنها پاشیده می شود، که در دهان ابتدا طعم یک فلز و بعد طعم و عطری شبیه به گل را حس می کنید.

از این همه چای سالم لذت ببرید! اینها لیست عجیب و غریب ترین چای ها در سراسر دنیا هستند، اما این بستگی به شما دارد که ترجیح می دهید یک فنجان چای مدفوع حشرات را بخورید یا یک چای ساده تر مثل چای بابونه. من به شما پیشنهاد میدهم تا چای را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید. خواص چای سالیان دراز است که در بین مردم شرق شناخته شده است، در حالیکه در غرب نوشیدن چای(در انجام فعالیت هایی  مثل یوگا و مدیتیشن) تنها به علت فوایدش شناخته شد. پس چای بنوشید!

 

1pezeshk.com

 

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …