طراحی مجدد فضای داخلی محل کار و زندگی، باعث می شود احساس بهتری را تجربه کنیم

شب گذشته در یک فضای مجازی، چند خانم این مطلب را به اشتراک گذاشته اند که، وقتی احساس خوبی ندارند طراحی داخلی منزل و یا محیط کار خود را دوباره مرتب می کنند و به آن شکل جدیدی می دهند. من از اعضای آن گروه پرسیدم که آن ها چرا به این گروه آمدند، به دنبال چه چیزی هستند و تجارب آن ها در مورد خلاقیت چیست؟ آن ها نیز جواب های بسیار جالبی به من دادند. همه ی آن ها معتقد بودند که طراحیدکوراسیون، به بهتر شدن روحیه و حتی خلاقیت کمک می کند.

مرتب سازی مجدد طراحی داخلی، چه ارتباطی به خلاقیت و بهبود خلق و خوی فرد دارد؟

وقتی فردی با ایجاد تغییر کوچکی در محیط، شرایط ظاهری را عوض می کند ذهن انسان فکر می کند که در محیط جدیدی قرار گرفته است و آن محیط برایش لذت بخش است. در نتیجه تمرکز وی بیشتر شده، خلق و خوی بهتری پیدا می کند و در نتیجه به آرامش و رضایت خاطر دست می یابد. در این شرایط او به خود به چشم یک انسان اثر بخش و مفید می نگرد. این هماهنگی درونی و بیرونی زمانی اتفاق می افتد که همه چیز در جای خود و به طور کاملاً معقول قرار داده شوند. درباره ی «Feng Shui» (فنک شویی) فکر کنید. معنی زندگی به روش «Feng Shui»، این است که شما محیطی ایجاد می کنید که در آن، بهترین انرژی برای حمایت از فعالیت های خاص و یا فعالیت های در نظر گرفته شده برای آن فضا، وجود داشته باشد. ویکی پدیا، «Feng Shui» را به عنوان عامل هماهنگ کننده ی وجود انسان با محیط اطراف، تعریف می کند.

طراحی مجدد، فرصتی برای بروز هنر و هم چنین رسیدن به آرامش و راحتی است. همان طور که شما فضای شخصی خود را دوباره مرتب می کنید، ملاک های زیبایی خود را بررسی می کنید و آن چه واقعا دوست دارید، می خواهید و یا نیاز دارید را شناسایی می کنید. چنین ویژگی خوبی، برای شما راحتی و تسکین را به ارمغان می آورد. همان طور که  دوست من، «Gwynn» معتقد است: “وقتی شما علاقه ها و سلیقه های خود را بررسی و شناسایی می کنید، در واقع شفاف می شوید”.
طراحی مجدد، گزینه ای است که به فرد احساس خوبی می دهد و وقتی درست انجام شود باعث بهبود شرایط روحی فرد می گردد. وقتی وسایل خود را مدیریت می کنید و آن هایی که لازم نداریم را با قیمت مناسبی می فروشیم، احساس می کنیم که باهوش، خلاق و مدبر هستیم.

یکی از افرادی که با او در این زمینه صحبت گردید، معتقد است که حذف لوازم غیر ضروری در زندگی، موجب افزایش انرژی و شادی می شود.

فرد دیگری می گوید که بیشترین نیاز او در حال حاضر، داشتن یک خانه ی آرام است. خانه مکانی است که فرد معمولا بیشترین زمان خود را در آن می گذراند. وقتی که او از تمام هیاهوی زندگی خسته می شود، فقط نیاز دارد که به خانه ی امن، راحت و دوست داشتنی خود برگردد و برای ساعاتی در آن جا به استراحت بپردازد. حال اگر محیط داخلی خانه بسیار شلوغ و نا منظم باشد، فرد به مرور زمان دچار بی نظمی در ذهن خود می شود و بدون شک این به هم ریختگی، در زندگی روزمره ی او اثر می گذارد. داشتن یک خانه ی زیبا و سرشار از آرامش، به رشد ذهنی فرد نیز کمک می کند. او در آرامش می تواند رشد کند و به کشفیات و اختراعات جدیدی دست یابد.

تحقیقات نشان می دهد که حتی استفاده ی مفید از ابزار روزمره ی زندگی، خلق و خو را بهبود می دهد. زمانی که شما محیط داخلی منزل و یا محیط کار خود را مرتب و به روز می کنید، بدون شک انرژی های مثبت در اطرافتان پراکنده می شوند و شاهد رخدادها و اتفاقات بسیارخوبی در پیرامون تان خواهید بود.

سایت یک پزشک

Check Also

رویایی ترین برج ها در خیابان الهیه تهران!

مجتمع چناران پارك يكی از مجلل‌ترين برج‌های تهران است كه ما مجتمعی لوكس و تمام‌عيار …