تقویت و حفظ رابطه عاشقانه با تقسیم کارهای خانه

وقتی روی ابرهای عشق شناور هستین و هوای عاشقانه ای رو تنفس میکنین و در دریای شور و شوق زیادی غرق شدین، شاید آخرین چیزی که به ذهنتون بیاد صحبت درباره موضوعاتی غیر رومانتیک و خسته کننده ای مثل تقسیم کار باشه.

اما باور کنین یا نه، این موضوع میتونه باعث ایجاد اختلاف بشه، حتی تا حدی که رابطه تون رو تهدید کنه.

به سراغ زندگی زوج جوانی میریم. وقتی اونا نامزد کردن، درباره جایی که باید خونه بگیرن، نوع ماشین، جایی که باید ازش اثاثیه و مبلمان بخرن و حتی باشگاهی که باید در اون ثبت نام کنن صحبت کردن، این موضوعات برای اونا واقعا مهم هستن و میخوان مطمئن شن که با هم درباره چیزایی که روی زندگی زناشوییشون تاثیر میذاره، به طور یکسان تصمیم گیری کنن و تفاهم داشته باشن.

کمک در خانه

اما چیزهایی هستن که ما درباره شون غفلت می کنیم و یکی از اونا تصمیم گیری درباره تقسیم کارای خونه است. همسران جوان فکرش رو نمیکردن که این موضوع به یه مسئله تبدیل بشه، چون توی خانواده هایی بزرگ شدن که وظایف والدین تعریف شده بود و هیچ پیچیدگی نداشت.

اما امروزه خیلی چیزا فرق کردن، و مردم اغلب این چیزها رو نادیده میگیرن.

این زوج جوان این امر رو با روشی سخت یاد گرفتن، چون بعد از ماه عسل اولین دعوا زندگیشون رو داشتن.

زن میگه که همسرش وقتی از خواب بیدار میشد و در حال آماده شدن برای رفتن به محل کار بود، ازش میخواست که صبحانه درست کنه، در حالی که زن هم باید برای رفتن به سرکار آماده میشد، علاوه بر این میگه وقتی که از سرکار به خونه برمیگشتم ازم میخواست براش چایی بیارم و شامو آماده کنم، در صورتی که منم مثل اون بیرون از خونه بودم.

این مسائل به بحثی ناخوشایند تبدیل شده و قلب هر دوشون رو شکسته.

مشاوران میگن شاید در اول رابطه ها مطرح کردن موضوع تقسیم کارای خونه خیلی ابتدایی و عادی و غیررمانتیک باشه، اما پرداختن به این موضوع باعث صرفه جویی در زمان و حفظ رابطه زن و مرد میشه.

تصمیم گیری پیشاپیش درباره اینکه کی ظرفها و کی لباسا رو بشوره، کدوم یکی قبض ها رو پرداخت کنه و کی بقیه کارها رو انجام بده، نه تنها از ازدواجتون مراقبت میکنه بلکه نمیذاره خونه تون به میدان جنگی تبدیل بشه که هیچکدومتون پیروز بیرون نمیاین.

ترجمه توسط تیم نویسندگان نوین زی (کپی از مطالب سایت فقط با ذکر منبع مجاز می باشد)

منبع: indianexpress

Check Also

۳ اشتباه مالی که زوج های جوان انجام می دهند

ازدواج یه نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی برای همه ی زوج هاست، اما بعد …