ایران رتبه ۹۱ آی سی تی را دردنیا دارد!

 اینترنت2

   همان طور که گمان می‌رفت در تازه‌ترین آمار رتبه‌های برتر ICT دنیا، باز هم کره جنوبی، مقام اول را به خود اختصاص داده است.

هر ساله اتحادیه بین‌المللی ارتباطات وابسته به سازمان ملل متحد، بر اساس شاخص‌هایی مثل درصد مشترکان تلفن ثابت و موبایل، پهنای باند بین‌المللی یک کشور، درصد خانه‌های دارای کامپیوتر، درصد خانه‌های دارای ارتباطت اینترنتی، درصد خانه‌های دارای ارتباط پهن‌باند و درصد مشترکان اینترنت پهن‌باند موبایل، کشورهای دنیا را رتبه‌بندی می‌کند.

در جدول زیر ۱۵ کشور برتر دنیا مشخص شده‌اند، همان طور که می‌بینید، آمریکا در این جدول پانزدهم است.

2015-11-30_19-16-24

اما ایران رتبه ۹۱ ام دنیا را دارد، که گرچه نسبت به سال ۲۰۱۰ وضعیت ایران بهتر شده است، اما باز هم جایگاه ما شایسته نیست.

2015-11-30_18-06-25

ایران حتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه هم چندان جایگاه خوبی ندارد و چهاردهم است، طوری که مالدیو برونئی هم بالاتر از ما قرار گرفته‌اند!

2015-11-30_18-12-33

بر اساس آمار ارائه شده، در حال حاضر ۳۹٫۴ درصد ایرانی‌ها به اینترنت دسترسی دارند، ۹٫۵ درصد ایرانی‌ها به اینترنت پرسرعت خانگی دسترسی دارند و درصد دسترسی به اینترنت موبایلی سریع تنها ۱۰٫۷ درصد است!

2015-11-30_18-15-08

در میان کشورهایی که شتاب رشد خوبی دارند، باز هم ایران جایی ندارند، بر این اساس کوستوریکا، بحرین و لبنان، سه جایگاه برتر را از نظر سرعت رشد و بهبود اوضاع دارند.

2015-11-30_18-08-27

در کل برآورد می‌شود که ۳٫۲ میلیارد نفر در دنیا، حالا آنلاین باشند که به معنی ضریب نفوذ ایترنت ۵۳٫۴ درصد است. ۹۵ درصد جمعیت دنیا در حال حاضر در پوشش سیگنال‌های شبکه‌های موبایل هستند.

وضعیت اینترنت در ۵ کشور دنیا از همه جا بدتر است: مالاوی، ماداگاسکار، اتیوپی، اریتره و چاد.

البته شرکت‌های گوگل و فیس‌بوک، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای از بین بردن این شکاف دیجیتالی با برنامه‌هایی مثل Project Loon و Free Basics دارند.

Check Also

شبکه های اجتماعی را در پیدا کردن شغل جدید دست کم نگیرید!

امروزه شبکه های اجتماعی در تمام جنبه های زندگی ما رسوخ کرده اند و روند …