انتخاب آسان لباس عروس

 پیدا کردن بهترین مدل لباس برای مراسم عروسی یکی از مهم‌ترین کارهای یک تازه عروس محسوب می‌شود که متأسفانه مراحل انتخاب یک لباس عروس مناسب ، معمولاً کاری پر از استرس است .

انتخاب آسان لباس عروس

این مسأله عموماً به این دلیل است که آنهانمی‌دانند باید به دنبال چه مدل لباسی باشند. برای انتخاب لباس عروسی مناسب و زیبا، باید بدانید که چه مدل لباسی با فرم اندام شما هماهنگی دارد و جلوه‌ زیباتری به اندام شما داده و همین طور در صورت وجود نقاط ضعف در بدن آنها را می‌پوشاند. این کار نه تنها باعث راحتی شما در لباس عروس خواهد شد بلکه زیباتر به نظر خواهید رسید.

اندام ساعت شنی(hour glass): در این فرم سایز شانه و پایین تنه افراد با هم برابر بوده و دارای کمر بسیار باریکی هستند. برای این اندام معمولاً همه چیز مناسب است ولی سه نمونه ای که در ادامه توضیح داده می‌شود، زیبایی اندام را بیشتر نمایش خواهد داد.

لباس‌هایی با مدل راسته (sheath): شما با پوشیدن طرحی مثل این که از بالا تا پایین جذب و راسته است می‌توانید به سادگی از زیبایی و بی‌نقص بودن اندام خود لذت ببرید و روی این مزیت تأکید کنید.

لباس‌هایی با دامن‌های پف‌دار (ball gown ): این لباس ها سبکی بسیار خانومانه را تداعی می‌کند. دارای بالا تنه‌ای با طراحی و ساختار دقیق و معمولاً کار شده است به همراه دامنی بلند و پف‌دار.

لباس‌هایی معروف به مدل ماهی یا پری دریایی(mermaid): این لباس همان طور که از اسمش پیداست، فرم پری دریایی یا ماهی را دارد و افراد دارای فرم بدنی ساعت شنی در این لباس بسیار زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، زیرا این مدل لباس باریکی کمر را بیشتر نمایش می‌دهد که یکی از مهم ترین نقاط زیبایی در لباس‌های زنانه است. اگر در دسته‌بندی اندام، شما یک ساعت شنی هستید، با توجه به این که قسمت بالاتنه و پایین تنه شما دارای وزنی بالانس و هم سایز است، بهتر است روی هیچ‌کدام از این نقاط در لباس تأکیدی (کار دست، منجوق دوزی و …) صورت نگیرد، زیرا این کار بالانس را به هم می‌زند و از پوشیدن مدل امپراطوری(empire) نیز بپرهیزید. اگر دارای بالا تنه‌ای خیلی لاغر هستید از یقه‌های دلبری (sweet heart neckline) استفاده کنید که بالاتنه را کمی فربه‌تر نشان می‌دهد.

اندام‌های مثلثی (triangle): به این گونه اندام‌ها گلابی(pear) هم گفته می شود. آنها دارای پایین تنه و ران هایی بزرگ‌تر از بالا تنه‌شان هستند. جذاب‌ترین گزینه برای این افراد:

A-line: لباس‌هایی که به ای لاین معروف هستند. فرم آنها شبیه حرف A انگلیسی بزرگ است. دارای بالا تنه‌ای جذب و فیت است با دامنی که از کمر شروع شده و زاویه‌ آن باز می شود و بلندی آن تا روی زمین می‌رسد.

مدل امپراطوری(empire): قسمت سینه‌ این لباس کاملاً جذب است و دامن از زیر سینه شروع شده و تا پایین لباس زاویه‌ دامن کمی بازتر می‌شود. این لباس شما را کمی قد بلندتر نشان داده و تأکید آن روی بالا تنه است و ناخودآگاه چشم را به قسمت بالای لباس می‌کشاند و در عین حال دامن آن یک پایین تنه کشیده و باریک را القا می کند.

لباس هایی با دامن پف دار(ball gown): در این نوع لباس بالا تنه‌ای انتخاب کنید که کاملاً تزئین شده و کار شده باشد و چشم را به قسمت بالای لباس هدایت کند. اگر اندام شما در دسته‌بندی مثلثی(گلابی) قرار می‌گیرد، به شما بالا تنه‌ی دکلته پیشنهاد می‌شود و از پوشیدن لباس مدل راسته (sheath) و مدل ماهی (mermaid) بپرهیزید.

اندام‌های مثلثی برعکس (inverted triangle): این افراد بالا تنه و شانه هایی پهن‌تر از پایین تنه خود دارند، بهترین گزینه‌ها برای این افراد:

لباس‌هایی با دامن پف‌دار (ball gown): دامن پف دار این مدل لباس با شانه‌های این افراد ایجاد هماهنگی کرده و تأکید و توجه را از رو شانه به سمت دامن می‌کشد. بهتر است در صوت امکان لباسی انتخاب کنید که روی قسمت کمر آن کار شده باشد.

پیراهن‌های کوتاه (short gown): لباس عروس‌های کوتاه معمولا کم استفاده می‌شوند ولی برای بهتر جلوه کردن اندام این‌گونه افراد، این نوع لباس بی‌نظیر است. با انتخاب یک لباس عروس با دامنی کوتاه توجه به پاها جلب شده و از روی شانه‌ها برداشته می‌شود و انتخاب یک کفش عروسی بسیار زیبا با پاشنه‌های بلند، عملی بسیار زیرکانه است که این فرم پوشش را کامل می‌کند و بیش از پیش توجه سایرین را به پاهای شما جلب می‌کند.

مدل ماهی یا پری دریایی(mermaid): انتهای دامن این نوع لباس کمی زاویه دار به سمت بیرون بوده که هماهنگی خاصی با شانه های پهن ایجاد کرده و بالا تنه را کمی لاغرتر جلوه می‌دهد. به طور کلی این نوع لباس بهترین گزینه برای این اندام نیست ولی اگر به این مدل علاقه دارید می‌توانید از آن استفاده کنید.

اندام‌های بسیار لاغر (Ballerina figure): بعضی اندام‌ها بسیار لاغر هستند که به آنها اندام رقصنده‌های باله نیز گفته می‌شود. به این افراد مدل راسته (sheath) و ترجیحا با یقه‌ بسته پیشنهاد می‌شود. بهتر است لباس آنها در قسمت‌هایی که تأکید بر اندام زنانه دارد، دارای منجوق‌دوزی و تزئینات باشد و اگر شما از این نوع اندام برخوردارید از پوشیدن لباس‌هایی با یقه‌ پشت گردنی یا یقه‌هایی که پایین شانه می‌ایستند، خودداری کنید.

اندام‌های ریز نقش(petite figure): اگر شما به طور کلی کوچک اندام و ریزنقش هستید، برای شما سادگی بهترین گزینه است. لباسی ساده، بدون شکستگی، پلیسه یا چین و استفاده‌ کم و بجا از لایه‌بندی پارچه. به شما مدل A-line نیز پیشنهاد می‌شود ولی از پوشیدن مدل ماهی (mermaid) و مدل لباسی با دامن پف‌دار (ball gown) بپرهیزید، زیرا دقیقا این گونه به نظر می‌رسد که لباس شما را پوشیده است.

قد بلند(Tall figure): اگر معمولا از بقیه‌ دوستانتان و در محافل از همه بلندترید، شما جزء این دسته قرار دارید. اگر قد بلند هستید و اندام یک مدل کت واک را دارید، تقریبا همه‌چیز می‌توانید بپوشید، مخصوصا دامن‌های پفی، ولی از پوشیدن مدل امپراطوری خودداری کنید زیرا بیش از اندازه قد بلند به نظر خواهید رسید.

اندام‌های مستطیلی (Rectangle): اگر فردی هستید که بالا تنه ، پاین تنه و کمر شما تقریبا دارای سایزی مشابه است و گودی کمر قابل توجهی نیز ندارید، شما دارای اندام مستطیلی هستید. بهترین گزینه برای شما:

مدل امپراطوری(empire): این مدل توهمی از قد بلندی ایجاد می کند و باعث می شود اندام شما کشیده‌تر به نظر بیاید و ران‌های چاق را می‌پوشاند.

A-line : برای این گونه افراد مناسب است چون حالتی مثل اندام ساعت شنی را ایجاد خواهد کرد.

مدل راسته (sheath): در صورت استفاده از یک پارچه بسیار نرم و لخت، ایجاد گودی کمر می‌کند.

eshragh.com

Check Also

طراحان مد امروز

از دیرباز نحوه پوشش لباس برای ما انسان ها بسیار مهم بوده به طوری که …