انتخابات ۲۰۱۵ بریتانیا؛ رهبران و چهره‌های اصلی

انتخابات ۲۰۱۵ بریتانیا؛ رهبران و چهره‌های اصلی

بریتانیا به طور سنتی دو حزب اصلی داشته است، یعنی حزب‌های کارگر و محافظه‌کار. حزب سوم که به طور سنتی در کنار این دو حزب اصلی حضور داشته، حزب لیبرال دموکرات بوده است. اما در دوره فعلی انتخابات به نظر می‌رسد که این ساختار سنتی در حال تغییر است. از جمله نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب ملی اسکاتلند احتمالا در پارلمان آینده بسیار بیشتر از حزب لیبرال دموکرات کرسی خواهد داشت و حزب استقلال بریتانیا هم ممکن است نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند.

در این صفحه معرفی کوتاهی از رهبران احزاب و چهره های اصلی انتخابات بریتانیا را بخوانید:

___________________________

دیوید کامرون، رهبر حزب محافظه کار

دیوید کامرون

دیوید کامرون که در خانواده‌ای بانفوذ به دنیا آمده، سمت رهبری حزب محافظه‌کار را به عنوان فردی نوگرا به دست آورد و این حزب را پس از ۱۳ سال دوباره به قدرت رساند. او در ۴۳ سالگی نخست وزیر شد و جوانترین نخست وزیر بریتانیا از سال ۱۸۱۲ بوده است.

___________________________

اد میلیبند، رهبر حزب کارگر

اد میلیبند

زمانی که اد میلیبند در سال ۲۰۱۰ برای رهبری حزب کارگر نامزد شد، کمتر کسی برایش شانس پیروزی در مقابل برادرش دیوید قائل بود، اما او با اختلافی اندک، توانست جای گوردون براون، نخست وزیر پیشین را به عنوان رهبر حزب کارگر بگیرد

___________________________

نیک کلگ، رهبر حزب لیبرال دموکرات

نیک کلگ

نیک کلگ با وعده رویکردی متفاوت نسبت به احزاب بزرگتر وارد دولت ائتلافی فعلی شد و همچنان بر این وعده پافشاری می‌کند. دیدگاه‌ بین‌المللی او در کودکی و تحصیل او ریشه دارد. او از مادری هلندی متولد شده و در دانشگاه کمبریج و کالج اروپایی بروکسل درس خوانده استد

___________________________

نیکولا استورجن، رهبر حزب ملی اسکاتلند

نیکلا استورجن

نیکلا استورجن، سروزیر اسکاتلند حدود شش ماه پیش و پس از شکست حزبش در رفراندوم استقلال، به رهبری حزب رسید. تا رسیدن به اینجا، خانم استورجن یک سیر سیاسی طولانی را پشت سر گذاشت، او در ۱۶ سالگی عضو حزب ملی اسکاتلند شد.

___________________________

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال بریتانیا

نایجل فاراژ

نایجل فاراژ سنت‌گرایی است که می‌گوید می‌خواهد در مقابل نظام مستقر فعلی بایستد. آقای فاراژ پس از آنکه در کالجی غیر انتفاعی در دالیچ در جنوب لندن درس خواند، تصمصم گرفت به جای دانشگاه در سیتی (مرکز تجاری و مالی لندن) به عنوان واسطه معاملات مشغول کار شود.

 

Check Also

پایان نشست اوپک؛ انتخاب دبیر کل جدید و ناکامی در تعیین سقف تولید

نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بدون تعیین سقف تولید نفت یا تعیین سیاستی تازه …