بزرگداشت صدمین سالروز تولد مؤسس لامبورگینی

شرکت لامبورگینی به مناسبت صدمین سالروز تولد مؤسس این شرکت، یک اتومبیل فوق‌سریع جدید به نام Centenario LP 770-4 ارائه خواهد داد.

این اتومبیل که طبق گزارش یک رسانه فرانسوی، Centenario LP 770-4 نام دارد، به منظور بزرگداشت صدمین سالروز تولد مؤسس لامبورگینی یعنی Feruccio Lamborghini ارائه خواهد شد. مؤسس این شرکت خودروسازی در تاریخ ۲۸ آوریل ۱۹۱۶ متولد شده است. این اتومبیل از یک موتور ۶٫۵ لیتری V12 با دمش طبیعی بهره می‌برد که ۷۷۰ اسب بخار توان دارد و از سیستم دیفرانسیل چهار چرخ برخوردار است.

این منبع خبری ادعا می‌کند این اتومبیل در عرض ۲٫۷ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. این شتاب از شتاب اونتادور ال‌پی ۷۰۰-۴ ( Aventador LP 700-4) کمی سریع‌تر است. حداکثر سرعت این اتومبیل احتمالاً ۲۲۵ مایل در ساعت خواهد بود.

این اتومبیل در نمایشگاه ژنو در ماه مارس ۲۰۱۶ به نمایش گذاشته خواهد شد. تنها ۲۰ دستگاه از این اتومبیل تولید خواهد شد. عملکرد، سبک و نادر بودن این اتومبیل باعث می‌شود قیمتی بیش از ۱٫۵ میلیون دلار داشته باشد. قبلاً نیز شایعاتی در این مورد منتشر شده بودند که ادعا می‌کردند ۱۰ نسخه رودستر نیز از این اتومبیل ساخته خواهد شد؛ اما طبق گزارش‌های اخیر چنین برنامه‌ای وجود ندارد.

 

فوت وفن

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …