آلوده‌ترین کشورهای جهان را بشناسید

شرایط اقلیمی زمین به گونه‌ای پیش می‌رود که امروزه محیط زیست به یکی از چالش برانگیزترین موضوعات برای مردم و دولت‌ها تبدیل شده است. به طوری که شعارهای مرتبط با محیط زیست، جزو اصلی‌ترین محورهای تبلیغاتی رهبران سیاسی جهان قرار گرفته است.
سرویس بین‌الملل- پنج کشور نخست آلوده‌ترین هوا در قاره آسیا واقع شده‌اند تا زنگ خطری باشد برای دولت‌ها که بی‌توجه به محیط زیست، تنها به بلندپروازی‌های اقتصادی خود فکر می‌کنند. این در حالی است که قدرت‌های بزرگ جهانی از یک سو با تکیه بر شعارها تلاش می‌کنند تا خود را مدافع محیط زیست نشان دهند اما از سمتی دیگر در عمل آثار زیان بار سودجویی‌های اقتصادیشان روز به روز چهره طبیعت را زشت‌تر می‌کند.
به گزارش «آفتاب» به نقل از اکونومیست، تا چندی پیش تصور می‌شد که چین یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی در جهان آلوده‌ترین هوا را دارد اما امارات متحده عربی توانسته جای چین را اشغال کند.
در حالی که چین و هند، پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا، به آلودگی هوا به خصوص در پایتخت‌هایشان معروف هستند، اما عنوان آلوده‌ترین کشور جهان به کشور امارات تعلق گرفت. بر این اساس، امارات با 80 میکروگرم آلاینده در هر متر مکعب آلوده‌ترین کشور دنیا است. چین کمی پایین‌تر، با 73 میکروگرم در متر مکعب ایستاده و هند با میزان آلاینده 32، کمتر از نصف امارات، هوای آلوده دارد.
بر اساس این گزارش این عدد برای آمریکا 13 است. کشورهای قطر و عربستان، پس از چین در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.
سازمان جهانی بهداشت مي‌گويد که هند بالاترين ميزان مرگ براثر بيماري‌‌هاي ريوي در جهان را دارد. در سال 2012 از هر 100 هزار نفر، 159 نفر در هند به دليل ابتلا به بيماري‌‌هاي ريوي جان خود را از دست ‌داده‌‌اند. اين تعداد 10 برابر ايتاليا، 5 برابر بريتانيا و 2 برابر چين است. مطالعه‌‌اي نشان مي‌‌دهد که نيمي از جمعيت 4/4 ميليون نفري دانش‌آموزان ساکن دهلي هرگز نمي‌‌توانند از حداکثر ظرفيت ريه‌‌هاي خود بهره‌‌مند شوند.
aftabnews.ir

Check Also

پلیس آلمان: مهاجم ۱۸ ساله به تیراندازی و کشتار علاقه داشت

Image copyrightGETTY پلیس آلمان می‌گوید فرد مسلحی که در یک مرکز خرید در شهر مونیخ …