۷ روش برای انتخاب صحیح شریک زندگی

انتخاب درست شریک زندگی برای رسیدن به یه ازدواج خوب لازمه. اینجا چندتا روش براتون میگیم تا بتونین یه انتخاب عالی داشته باشین.
عوامل خیلی زیادی باید برای انتخاب همسر در نظر گرفته بشن. جنبه مهم این انتخاب در نظر گرفتن چیزایی که برای خودتون مهمه.

کسی رو پیدا کنین که بتونین راحت باهاش ارتباط برقرار کنین
خیلی مهمه کسی رو انتخاب کنین که بتونین راحت باهاش حرف بزنین. به این ترتیب، از انجام کارها با همدیگه و صحبت کردن دربارشون لذت میبرین و خسته نمیشین.

کسی که علایق مشترک داره
انتخاب کسی که باهاتون علایق مشترکی داره به نفعتونه. اینو به یاد داشته باشین که حتما نباید همه علایقتون مثل هم باشه. “سیما هینگورانی” (روانشناس بالینی و کارشناس روابط) میگه : وقتی تصمیم میگیرین تا زندگیتون رو با کس دیگه ای شریک بشین، باید به کارایی که دوست دارین با هم انجام بدین توجه کنین. مثلا اگه شما از یه نوع خاصی از فیلم خوشتون میاد باید با کسی باشین که اون هم از دیدن این نوع فیلمها لذت ببره. این امر زندگیتون رو جالب میکنه.

درک شریک زندگیتون رو در نظر بگیرین
اگه شما از نظر فکری باهم کاملا متفاوت هستین، این امر ممکنه تهدیدی برای ازدواجتون باشه. باید بتونین چشم در چشم در مورد چگونگی تفکراتتون درباره روند امور زندگی فکر کنین.

couple_2788635b

خوبه که معیار داشته باشین
وقتی دارین شریک زندگیتون رو انتخاب میکنین باید معیارهای خودتون و خانوادتون رو در نظر داشته باشین. اگرچه مشکلی نیست که با کسی ازدواج کنین که به طبقه اجتماعی شما تعلق نداره اما مطمئن شین که تفاوت قابل توجهی بینتون نباشه و حداقل معیارهای اساسیتون رو دارا باشه.

باید برای همدیگه احترام قائل باشین
بدیهیه که با کسی که احترامی برای اهداف، رویاها و شخصیتتون قائل نیست نمیتونین زندگی کنین. پس برای بقیه عمرتون کسی رو انتخاب کنین که ازتون قدردانی کنه و براتون احترام قائل باشه.

آیا اون قابل اعتماده
در این روزها و این سن، خیلی مهمه تا کسی رو انتخاب کنین که بتونین بهش اعتماد کنین. اگه نتونین بهم ایمان داشته باشین یا اعتماد کنین قطعا نمیتونین یه ازدواج موفق داشته باشین .

وقت گذرانی با هم
همونطوری که داشتن علایق مشترک مهمه، اینکه با کسی باشین که براتون به اندازه کافی زمان میذاره و دوست داره که باهاتون وقت بگذرونه هم خیلی مهمه.

منبع: The Times of India

Check Also

۳ اشتباه مالی که زوج های جوان انجام می دهند

ازدواج یه نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی برای همه ی زوج هاست، اما بعد …