چند پرده با الکساندرو دل پیرو

پیرو 3

نهم نوامبر روزی درخشان در تاریخ باشگاه یوونتوس است. در این روز ستاره ای متولد شد که با وی، میلیون ها نفر عاشق فوتبال شدند و یوونتوس را با نام وی شناختند.

پرده اول – ستاره ای متولد شد

فیورنتینا 2 – 3 یوونتوس (سری آ 94)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

در یکی از زیباترین بازی های فصل اروپا که آن زمان در سیطره فوتبال ایتالیا قرار داشت، جدال فیورنتینا – یوونتوس در تورین، خبر از ظهور یک ستاره بزرگ می داد.مارچلو لیپی دیگر متقاعد شده بود که باید به دل پیرو فرصت بیشتری دهد. وایولا با دو گل بایانو و کاربونه از حریف پیش افتاد. تعویضی طلایی همه چیز را تغییر داد. جانلوکا ویالی در دقایق 74 و 78 بازی را به تساوی کشید و سپس این جواهر تورین بود که در دقیقه 89 و با ضربه بیرون پایی استثنایی، گل سوم بیانکونری را به ثمر رساند تا ورزشگاه منفجر شود. فردای آن روز، روزنامه ها خبر از ظهور ستاره ای در تورین می دادند.


پرده دوم – مرد میدان های بزرگ

دورتموند 3 – 1 یوونتوس (فینال لیگ قهرمانان فصل 97-1996)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

یوونتوس به عنوان قهرمان فصل قبل اروپا، در ورزشگاه المپیک مونیخ، به مصاف بروسیا دورتموند رفت. آلمانی ها با درخشش ریدله، در نیمه اول 2 بر 0 پیش افتادند. با آغاز نیمه دوم، مارچلو لیپی الساندرو دل پیرو را جانشین سرجیو پورینی کرد. الکس جوان در همان 20 دقیقه اول، بزرگی خود را ثابت کرد. حرکت الن بوکسیچ کروات و پاس وی، با ضربه پشت پای دل پیرو، به یکی از زیبا ترین گل های تاریخ فینال لیگ قهرمانان تبدیل شد. دورتموند خیلی سریع کار را جبران کرد و به اولین و تنها قهرمانی تاریخ خود در اروپا رسید اما طرفداران یووه از اینکه پدیده ای به نام دل پیرو در تیم آنها بازی می کرد، خوشحال بودند.


پرده سوم – سلطان ضربات ایستگاهی

یوونتوس 4 – 1 موناکو (نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فصل 98-1997)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

پس از شروع لرزان در اروپا، یوونتوس در دیدارهای حذفی به خود آمد. دیدار نیمه نهایی در برابر موناکو فرانسه که در گروهش اول شده بود و در مرحله حذفی، منچستر یونایتد را حذف کرد، حساسیت های زیادی برای هواداران بیانکونری داشت. دل پیرو در این فصل، در 47 بازی، 32 گل برای یوونتوس به ثمر رساند. ضربه آزاد استادانه الکس در دقیقه 35، شروع هت تریک وی در این بازی بود. الساندرو کار موناکو را در همان بازی رفت تمام کرد تا یووه برای سومین سال پیاپی، راهی فینال اروپا شود.


پرده چهارم – قهرمان مانند یوونتوس

میلان 0 – 1 یوونتوس (فصل 2005)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

تورینی ها برای کسب عنوان قهرمانی، راهی سن سیرو شدند تا در یک دوئل با آث میلان، تکلیف همه چیز را مشخص کنند. داور بازی، خطا بر روی ندود را آوانتاژ داد تا توپ به دل پیرو برسد. وی در جدال با پائولو مالدینی، کمی به مشکل خورد و وقتی پاسش بلوکه شد و به هوا رفت، با حرکتی برگردان توپ را برای دیوید ترزگه ارسال کرد تا وی با ثبت تنها گل این بازی، یوونتوس را به بردی ارزشمند برساند.


پرده پنجم – فتح وستفالن

آلمان 0 – 2 ایتالیا (نیمه نهایی جام جهانی 2006)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

90 دقیقه بدون گل. لیپی برای زدن گل پیروزی در سی دقیقه وقت اضافه مصمم نشان می داد.

دقیقه 109: تعویض سیمونه پروتا با الساندرو دل پیرو!

دقیقه 119: گروسو زیباترین ضربه عمرش را زد تا ایتالیا در آستانه بزرگترین پیروزی دهه قرار بگیرد. آلمانها می خواستند با حمایت 65000 تماشاگر در وحشتناک ترین استادیوم جهان، بازگشتی رویایی داشته باشند اما سرنوشت طور دیگری رقم خورد.

دقیقه 120: فابیو کاناوارو مانند یک شیر درنده به سمت پودولسکی هجوم آورد و توپ وی را گرفت. فرانچسکو توتی با کنترل توپ، پاس عمقی زیبایی را به آلبرتو جیلاردینو داد و در همین حین، الکس دل پیرو مانند یک موشک، از نیمه زمین خودی به محوطه جریمه ژرمن ها رسید تا پاس بغل پای جیلاردینو را به ضربه ای غیر قابل مهار تبدیل کند. الساندرو پس از گل، بدون هیچ ایده ای دور استادیوم می دوید و ما هم در خانه، همین کار را انجام می دادیم. بازی همان جا تمام شد و ایتالیا چند روز بعد، جام جهانی را به خانه برد.


پرده ششم – سانتیاگو برنابئو را تسخیر کن!

رئال مادرید 0 – 2 یوونتوس (لیگ قهرمانان اروپا فصل 09-2008)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

پس از قضایای کالچوپولی و دوری یوونتوس از اروپا، آنها پس از چند سال و با تیمی نه چندان قدرتمند، به لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند. با مقایسه ترکیب رئال و یووه در آن سال، کمتر کارشناسی، شانسی برای بیانکونری قائل بود. یوونتوس در دل آلپی به لطف گل مورب دل پیرو و ضربه سر آمائوری، رئال را دو بر یک شکست داده بود. رانیری به خوبی می دانست که اگر بخواهد صعودش را از این گروه قطعی کند، باید مادرید را با امتیاز ترک کند.

الکس دل پیرو در دقیقه 17 و با حرکتی انفرادی، با ضربه پای چپ دروازه کاسیاس را باز کرد تا یووه 1-0 پیش بیفتد. رئالی ها با خیمه زدن بر روی دروازه یوونتوس، سعی کردند دروازه منینگر را باز کنند اما یک ضربه آزاد در دقیقه 67 کافی بود تا دل پیرو کار را همان جا تمام کند. الساندرو در آن بازی، مورد تشویق هواداران حاضر در سانتیاگو برنابئو قرار گرفت.


پرده هفتم – شماره ده تمام نشدنی

یوونتوس 3 – 0 رم (کوپا ایتالیا 2012)

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

اولین گل الکس دل پیرو در یوونتوس آرنا، به یکی از زیباترین و ماندگار ترین گل های وی تبدیل شد. در جریان یکی از دیدارهای یک چهارم نهایی کوپا ایتالیا، یووه با گل دقیقه 6 امانوئل جاکرینی از حریف پیش افتاد اما این ترس وجود داشت که رم بتواند کار را به تساوی بکشاند. ضربه استثنایی الکس دل پیرو، خیال هواداران و البته آنتونیو کونته را از برد در برابر رم راحت کرد.


پرده هشتم – آخرین بازی، آخرین گل، آخرین جام!

یوونتوس 2 – 0 آتالانتا

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

آخرین دیدار الکس دل پیرو در سری آ با پیراهن یوونتوس

چند پرده با الکساندرو دل پیرو

الکس که در ترکیب اصلی تیم حضور داشت،  در پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و با زدن آخرین گل خود برای یووه، فصلی بدون شکست را برای کونته تضمین کرد. یوونتوس برای اولین بار در نه سال اخیر، قهرمان ایتالیا شد و دل پیرو در پایان، اسکودتو را بالای سر برد.

همیشه گفته می شود باشگاه مهم تر از هر بازیکنی است اما می شود در این جمله، استثنائاتی هم قائل شد. الساندرو دل پیرو مهم تر از یوونتوس نبود، او خود یوونتوس بود…

طرفداری

Check Also

لیونل مسی: با تولد تیاگو بالغ تر شدم

در شروع سال جدید میلادی، لیونل مسی در زوریخ موفق شد برای پنجمین بار برنده …