محرومیّت ها از رابطه ی جنسی پرلذّت

  رابط2ه
عواملی را که باعث می شوند رابطه ی جنسی و لذّت آن از بین برود، بشناسید…
زنان امروزه کمتر از هم جنسان خود در دهه ی ۵۰ میلادی رابطه ی جنسی دارند و تخمین زده می شود که ۴۰ میلیون آمریکایی ازدواج بدون رابطه ی جنسی دارند (یعنی کمتر از ۱۰ مرتبه در سال رابطه دارند).
زندگی جنسی مناسب، برای سلامتی مفید است. می تواند تمام احساسات و نیازهای صمیمیت جسمانی را ارضا نموده و به نزدیک شدن زوج کمک کند.
پس چرا از آن بی بهره بمانید؟ می توانید کمبود زمان را بهانه کنید اما دلایل دیگری هم برای نداشتن رابطه وجود دارند مانند افزایش وزن یا استفاده ی بیش از حد از تکنولوژی در اتاق خواب (همین الان تلفن همراه تان را کنار بگذارید). در این مطلب با عوامل از بین برنده ی رابطه ی جنسی آشنا می شوید.
 تخت خوابتان دیگر جذاب نیست
این حرف را بارها و بارها می شنویم: تخت خواب فقط برای خواب و رابطه ی جنسی است. پس چرا بسیاری از ما به آوردن وسایلی مانند لپ تاپ و تبلت به خلوتگاه خود اصرار می ورزیم؟ همه ی این تکنولوژی ها می توانند  باعث بی خوابی شوند و بر زندگی جنسی تاثیر منفی بگذارند. اگر به جای بدن همسرتان در حال کاوش در اینترنت هستید ، و یا همسرتان پشت روزنامه قایم شده یا به تلویزیون چسبیده است، شروع رابطه مشکل می شود.
راه حل: اتاق خواب را به منطقه ی ممنوعه ی تکنولوژی تبدیل کنید. سپس به خوبی به زندگی خود فکر کنید (از عشق تا تفریح و خانواده) و به رابطه ی جنسی آن گونه که شایسته است اولویت دهید. اگر لازم است برای آمیزش هم مانند قرارهای کاری برنامه ریزی کنید، این کار را انجام دهید!
داروها میل جنسی تان را می دزدند
قرص های ضد بارداری مصرف می کنید تا بدون نگرانی رابطه داشته باشید امّا این داروی کوچک جادویی، میل جنسی تان را کاهش می دهد. این قرص ها حاوی استروژن هستند که باعث افزایش تولید ﭘﺮوﺗﺌﻴﻦ ﻣﺘﺼﻞ ﺷﻮﻧﺪه ﺑﻪ ﻫﻮرﻣﻮن ﺟﻨﺴﻲ (SHBG) می شود. پروتئین متصل به هورمون جنسی می تواند بر میل جنسی تاثیر بگذارد. داروهای دیگری که ممکن است میل جنسی را از بین ببرند: داروهای کاهنده فشار خون، اضطراب، رفلاکس اسید معده و ضد افسردگی هستند.
راه حل: از پزشک خود درباره ی عوارض جانبی داروها بر میل جنسی سوال کنید. هم چنین ممکن است بخواهید از یک روش غیر هورمونی مانند استفاده از کاندوم یا IUD استفاده کنید.
 زندگی شلوغ
شما در طول روز کار می کنید، آشپزی می کنید، ورزش می کنید و از خانواده مراقبت می کنید. در کنار این که خیلی خسته می شوید، استرسِ مزمن زندگی مدرن می تواند منجر به آبشاری از تغییرات هورمونی شود که تاثیر منفی بر چرخه ی پاسخ جنسی بدن می گذارد و چیزی که در زندگی مدرن به رابطه ی جنسی آسیب می زند و اوضاع را بدتر می کند، تکنولوژی است.
راه حل: شما برای “مدیریت زندگی” نیاز به برخی تغییرات دارید. ساعت را تنظیم کنید و برای استفاده از تکنولوژی محدودیت زمانی تعیین کنید. با یک وان آب اوضاع را بهتر کنید. غوطه ور شدن در آب گرم شما را از لپ تاپ و تلفن همراه  که تمام روز شما را به خود مشغول کرده است، دور نگه می دارد. چند قطره اسانس یلانگ یلانگ هم به آب اضافه کنید؛ عطر آن احساسات جنسی را افزایش می دهد.
 اندام خود را دوست ندارید
بسیاری از زنان به دلیل تغییرات ناشی از وزن یا بارداری خود را جذاب نمی یابند. ما از نظر عاطفی تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته ایم. یعنی باید ظاهری با مشخصاتی خاص داشته باشیم تا جذاب به نظر برسیم.
راه حل: زنان استعداد زیادی دارند تا کوچک ترین چیزها را در مورد خودشان که حتی در نظر دیگران بسیار جذاب است، دوست نداشته باشند. راحت باشید و از همسرتان بپرسید که چه بخشی از بدن تان دوست دارد؛ تعریف او می تواند به شما کمک کند بیشتر احساس مثبت داشته باشید. اما تاثیر مثبت ذهنیِ کاهش چند کیلوگرم از وزن تان را نادیده نگیرید. در مطالعه ای که اخیرا در وب سایت Health.com  انجام شد، ۳۷ درصد از شرکت کنندگان معتقد بودند کاهش وزن باعث می شود احساس جذابیت کنند. در حقیقت، حتی کاهش ۲ کیلوگرم از وزن، می تواند میل جنسی را بسیار افزایش دهد.
در دوره ی پیش از یائسگی هستید
پیش از یائسگی، تغییرات هورمونی– به ویژه افزایش استروژن– منجر به تغییرات جسمی شده و باعث می شود که هنگام رابطه ی جنسی احساس کنید با سنگ ریزه ای در کفش تان، در دوی ماراتون شرکت کرده اید. بافت حساس ناحیه ی واژن خشک می شود، و این  موضوع باعث درد  و رابطه ی جنسی دردناک و در نتیجه حذف رابطه ی جنسی می شود.
راه حل: با پزشک خود درباره ی مزایا و معایب درمان جایگزینی هورمون (HRT) که علائم یائسگی را کاهش می دهد، صحبت کنید. تحقیقات جدید نشان داده اند که شیاف یا کرم استروژن می تواند خشکی را بدون خطرات HRT بهبود دهد. استفاده از لوبریکانت هم می تواند مفید باشد، به ویژه اگر درد هنگام رابطه مشکل ساز است.
همسرتان علاقه مند به رابطه نیست
ممکن است شما مشتاق به رابطه باشید اما به نظر می رسد موتورهای همسرتان از کار افتاده باشد. شاید از لحاظ عاطفی دچار مشکل است. مشکلات معمول بین زوج می تواند در اتاق خواب نشان داده شوند به ویژه اگر همسرتان در ابراز احساساتش مشکل دارد و یا شاید از شما بخواهد تا از نظر جنسی بیشتر ماجراجو باشید.
راه حل: با شیوه ای غیر سرزنشی درباره ی آن صحبت کنید. قابل درک است که زن احساس پس زده شدن می کند. اما با همسرتان این طور برخورد نکنید “معلومه چه خبره؟ داری به من خیانت می کنی؟”. در این صورت او دلزده می شود. اگر زندگی جنسی یک مرد به خوبی پیش نرود، احساس شکست می کند، چون  مردان به فعالیت جنسی خود خیلی اهمیت می دهند.
 افسرده اید
وقتی افسرده اید، میل جنسی بسیار کاهش پیدا می کند، به ویژه اگر زن باشید. زنان معمولاً منزوی می شوند و این کار، حتی مستحکم ترین روابط عاطفی را هم تحت تاثیر قرار می دهد. قرص های ضد افسردگی می توانند ابرهای سیاه افسردگی را از شما دور کنند اما می توانند بر توانایی به ارگاسم رسیدن شما هم تاثیر بگذارند.
راه حل: اگر پس از مصرف داروی جدیدی، متوجه کاهش میل جنسی خود شدید، مشکل را با پزشک تان مطرح کنید. شاید او برایتان داروی جایگزینی تجویز کند. راه های درمان مختلف را در نظر بگیرید. روان درمانی، به ویژه در افسردگی های خفیف تا متوسط، باعث بروز اختلال عملکرد جنسی نمی شود و موثر است. ورزش هم مفید است؛ روحیه و انرژی تان را بهتر می کند و جریان خون به ناحیه تناسلی را افزایش می دهد.
 همسرتان به استفاده از داروهای اختلال نعوظ عادت کرده است
این مسئله فقط به مردان میانسال مرتبط نمی شود. مردان جوان هم گاهی برای بهبود عملکرد خود از داروهای اختلال نعوظ استفاده می کنند. نتیجه ی آن می تواند از بین رفتن ارتباط جسمی و عاطفی باشد. مرد از دارو استفاده می کند و آماده است اما زن برای برانگیختگی و برقراری ارتباط هم چنان به زمان نیاز دارد.
راه حل: بهتر است برای صحبت کردن با یکدیگر وقت بگذارید اما نه در تخت خواب، تا زن بتواند نیازهایش را بیان کند.
 خسته اید
بعضی از زنانی که به دلیل کمبود میل جنسی تحت درمان قرار می گیرند، متوجه می شوند که دچار مشکلات غدد درون ریز مانند تیروئید هستند که می تواند باعث خستگی، افسردگی، کاهش میل جنسی و مشکلات باروری شود. زنانی هم که دچار بیماری های مزمن مانند فیبرومیالژیا، کم خونی، دیابت، یا آرتریت روماتوئید هستند، ممکن است به دلیل خستگی یا درد بدن، حوصله ی رابطه ی جنسی را نداشته باشند.
راه حل: وقتی تیروئید یا کم خونی تشخیص داده و درمان می شود، علائم مرتبط با آن هم باید از بین بروند. اگر در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری مزمنی هستید، باید به دنبال راه های دیگری برای رسیدن به لذت جنسی باشید.
منبع: باغدارو

Check Also

۳ اشتباه مالی که زوج های جوان انجام می دهند

ازدواج یه نقطه عطف هیجان انگیز در زندگی برای همه ی زوج هاست، اما بعد …