شاید این کشتی تفریحی مورد پسند «استیو جابز» قرار می‌گرفت!

آدمی نبود که ثروتش را به رخ بکشد، جاه‌طلبی او اصلا وارد این حیطه نمی‌شد، با این حال مطابق آنچه در کتاب بیوگرافی جابز، نوشته والتر ایساکسون نوشته شده است، جابز در سال ۲۰۰۹، مشغول طراحی یک کشتی تفریحی شد که قرار بود که شرکتی در هلند آن را بسازد، این کشتی تفریحی به ماند محصولات سخت‌افزاری و رابط کاربری نرم‌افزارهای اپل، قرار بود طراحی شیک و در عین حال ساده‌ای داشته باشد. این کشتی لوکس قرار بود ۱۲ متر طول داشته باشد و بدنه شیشه‌ای داشته باشد.

با مرگ جابز این کشتی هیچگاه ساخته نشد، اما به تازگی به دنبال انتشار خبر ساخته شدن یک کشتی لوکس ۱۵ میلیون دلاری، تعدادی از سایت‌هایی که اخبار مربوط به اپل را بازتاب می‌دهند، به این کشتی علاقه‌مند شده‌اند، علت علاقه آنها به این کشتی خاص، امکان کنترل و هدایت کامل آن با آی‌پد است! آنها این کشتی را در خور جابز می‌دانند.

کشتی

اما صرف‌نظر از اینکه این کشتی، در صورت زنده بودن جابز، مورد پسندش واقع می‌شد یا نه، مروری بر اطلاعات منتشر شده در مورد آن، می‌تواند جالب باشد:

این کشتی آداسترا نام دارد و در چین ساخته شده است و میلیاردری به نام آنتو ماردِن آن را سفارش داده است، ساخته شدن آن، پنج سال طول کشیده است.

این کشتی توسط شرکت Sussex و توسط طراحی به نام جان شاتلورث، طراحی شده است، با یک آی‌پد می‌توان این کشتی را هدایت کرد.

صاحب کشتی می‌تواند با این کشتی بین دو جزیره‌ای که در اندونزی خریده، سفر دریایی کند.

کشتی

این کشتی ۴۲٫۵ متر طول، ۱۶ متر عرض و ۵۲ تن وزن دارد.

همه بدنه این کشتی از شیشه و کِولار (الیاف صناعی بسیار مقاوم) ساخته شده است و می‌تواند پذیرای ۹ مهمان و ۶ خدمه باشد.

این کشتی، البته رقیب بسیار جدی‌ای دارد، رقیب آداسترا، کشتی Eclipse است که ۳۰۰ میلون دلار ارزش دارد و توسطرومن آبراموویچ -مالک باشگاه چلسی- سال پیش خریداری شد، این کشتیدو استخر شنا، دو جایگاه فرود هلیکوپتر، یک سالن ورزش و آرایش، یک سالن رقص و حتی یک زیردریایی کوچک دارد!

کشتی

حداکثر سرعت آداسترا، ۲۲٫۵ گره دریایی است و می‌تواند فاصله‌ای بین برتانیا تا نیویورک را بدون نیاز به سوخت‌گیری، یک‌سر بپیماید.

منابع: + و + و +

Check Also

پلیس آلمان: مهاجم ۱۸ ساله به تیراندازی و کشتار علاقه داشت

Image copyrightGETTY پلیس آلمان می‌گوید فرد مسلحی که در یک مرکز خرید در شهر مونیخ …