با قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان آشنا شوید

شاس2ی

شرکت بنتلی شاسی‌بلند ۲۹۷ هزار دلاری بنتایگا را در معرض نمایش گذاشت. این اتومبیل قدرتمندترین شاسی‌بلند جهان محسوب می‌شود.

رونمایی از شاسی‌بلند بنتایگا در آمریکای شمالی روز دوشنبه ۲۶ آبان صورت گرفت. جمعی کوچک از خبرنگاران دعوت شده بودند تا شاهد رونمایی از اولین نسخه از بنتایگا باشند. قرار است تنها ۶۰۸ دستگاه از این اتومبیل ساخته شود که ۷۵ دستگاه به مشتریان آمریکایی و ۴۰۰ دستگاه به روسیه فروخته خواهد شد.

طبق گفته شرکت بنتلی، بنتایگا قدرتمندترین، خاص‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلند تولید انبوه جهان محسوب می‌شود. این اتومبیل که ظاهری عضلانی دارد، ۶۰۰ اسب بخار توان و ۶۶۳ پوند بر فوت گشتاور دارد. یک موتور جدید ۶٫۰ لیتری توربوشارژ دوقلوی W12 این توان را تأمین می‌کند. این امر باعث می‌شود بنتایگا در عرض ۴٫۰ ثانیه از سرعت ۰ به سرعت ۶۰ مایل در ثانیه برسد و حداکثر سرعتش ۱۸۷ مایل در ساعت است.

بنتایگای مختص تولید انبوه ظاهر زیبایی دارد. نسخه اول این اتومبیل دارای چرخ‌های ۲۲ اینچی مشکی رنگ و براق است و از اسپلیتر جلو از جنس فیبر کربن، پنل‌های غلتان کنار، اسپویلر دو بخشی عقب، دیفیوزر عقب، نشان یونیون جک، نورپردازی محیطی، تکه‌های نشان‌دهنده نسخه اول، پوشش چرمی لوزی لوزی و چند ویژگی دیگر بهره می‌برد. ذره‌ذره شاسی‌بلند بنتایگا نشان از یک شاسی‌بلند بسیار لوکس دارد.

در واقع بنتایگا اولین اتومبیلی است که وارد دسته‌ شاسی‌بلندهای لوکس می‌شود که به زودی رقیبان زیادی خواهد داشت. مدل‌های مشابهی توسط رولز رویس، مرسدس-می‌باخ، لامبورگینی و لندروور به زودی ارائه خواهند شد. بنتلی امیدوار است از نظر رانشگر، طراحی و پتانسیل مختص جاده‌های خاکی و ناهموار نسبت به رقیبانش برتری داشته باشد. توضیحات بنتلی در مورد ویژگی آخر نشان‌دهنده یک سیستم مدیریت زمین به همراه حالت‌های قابل‌تنظیم رانندگی است که در محیط‌های چالش‌برانگیزی در دوبی مورد آزمایش قرار گرفته است.

از نظر ظاهری، اگرچه بنتایگا یک شاسی‌بلند در اندازه کامل محسوب می‌شود؛ اما شبیه یک اتومبیل کامپکت به نظر می‌رسد. خطوط قدرتمند، ویژگی‌های بزرگ‌تر از واقعیت و اجزایی که از اتومبیل‌های کانسپتی همچون اکسپو ۱۰ اسپید ۶ گرفته شده، باعث می‌شود بنتایگا قدرتمند و چیره باشد. در داخل کابین، تجملات مختص بنتلی را می‌بینیم که با مواد نرم و تزئیناتی بسیار ظریف به نمایش گذاشته شده است. سرنشینان صندلی عقب فضای بزرگی برای پاها و سر خود در اختیار دارند. در آینده مدلی با سه ردیف صندلی نیز تولید خواهد شد.

طبق گفته یکی از اعضای هیئت‌مدیره بنتلی در بخش بازاریابی و فروش، این شرکت در آینده یک مدل مختص سرعت و یک مدل زیرمجموعه از بنتایگا نیز تولید خواهد کرد.
تولید سری نسخه اول بنتایگا از روز جمعه ۲۲ آبان شروع شده و هر کدام با قیمت ۲۹۷ هزار دلار به فروش خواهد رسید. قیمت مدل عادی بنتایگا ۲۲۹ هزار دلار است و سال آینده وارد بازار می‌شود.








 

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …