کم‌صداقت‌ترین کشورهای جهان معرفی شدند

صداقت2

فهرست روراست‌ترین و صادق‌ترین کشورهای جهان منتشر شد. این فهرست طبق یک تحقیق جدید که در یکی از دانشگاه‌های بریتانیا صورت گرفته، تهیه شده است.

طبق یک تحقیق جدید که در دانشگاه انگلیا در بریتانیا صورت گرفته، چین به عنوان یکی از کم‌صداقت‌ترین کشورهای جهان و بریتانیا به عنوان یکی از صادق‌ترین کشورهای جهان معرفی شده‌اند. محققان این تحقیق که نتایج تحقیقات خود را طی هفته جاری در کارگاه آزمایشی لندن منتشر کردند، بیش از ۱۵۰۰ نفر یعنی ۱۰۰ نفر از ۱۵ کشور مختلف را مورد بررسی قرار دادند. این افراد دو تست انجام دادند که در آن‌ها تقلب محرکی مالی داشت.

در نهایت مشخص شد مدارک محکمی مبنی بر دروغگویی در تمام کشورها وجود دارد؛ اما سطح دروغگویی متفاوت است. شرکت‌کنندگان چینی بیشتر در تست سکه‌اندازی (همان شیر یا خط) تقلب می‌کردند و شرکت‌کنندگان بریتانیایی کمتر. در این تست به ازای هر صورت که پس از انداختن سکه مشاهده می‌شد، ۳ الی ۵ دلار جایزه داده می‌شد و اگر تعداد این صورت‌ها بیش از ۵۰ درصد می‌شد، نشان‌دهنده تقلب بود.

شرکت‌کنندگان ترکیه در تست چالش‌برانگیز ۶ سؤال مربوط به موسیقی بیشتر تقلب کردند. در این تست ژاپن و بعد بریتانیا کمترین تقلب را داشتند. در این تست پاسخ به نیمی از سؤال‌ها بدون جستجو در اینترنت امکان‌پذیر نبود و از شرکت‌کنندگان خواسته شده بود برای پاسخ به سؤالات از اینترنت استفاده نکنند.

آمریکا هشتمین کشور صادق جهان در تست سکه‌اندازی و سومین در تست سؤالات موسیقی محسوب می‌شود. دو سؤال سخت در تست سؤالات موسیقی در مورد نام کوچک لیدی گاگا و محل تولد مایکل جکسون بود.
طبق این تحقیق، افراد متهم به پیش‌گویی هستند. افرادی که کمتر صداقت دارند، فکر می‌کنند دیگران بیشتر از حد واقعی تقلب می‌کنند.

 

Check Also

نوسان قیمت ارز و سکه؛ بازار ایران به خروج بریتانیا از اتحادیه واکنش نشان داد

کارمند یک صرافی در تهران در حال شمارش اسکناس های دلار آمریکا – ۵ آوریل …