اپل و سامسونگ کمر به قتل «سیم کارت» بسته‌اند!

طبق گزارشاتی که در رسانه‌های مختلف از جمله فایننشیال تایمز منتشر شده است، اپل و سامسونگ در حال هماهنگی با مؤسسه GSMA  تا سیم کارت‌های سنتی فعلی را از دور خارج کنند. مؤسسه یادشده، مؤسسه‌ای است که بر صنایع موبایل نظارت می‌کند و استانداردهای GSM را مشخص می‌کند.

قرار است سیم‌کارت‌‌های الکترونیک یا e-SIM جایگزین سیم‌کارت‌های فعلی شود. با این سیم‌کارت‌های الکترونیک، کاربران می‌توانند به سرعت و به سادگی، شبکه موبایلی خود را تغییر دهند و از اپراتوری به اپراتور دیگر حرکت کنند.

توافق نهایی هنوز حاصل نشده و ممکن است اپراتورها محدودیت‌هایی برای سیم‌کارت‌های الکترونیک قائل شوند، اما به نظر می‌رسد که این سیم‌کارت‌ها در هر حال انعطاف‌پذیری بیشتری نسبت به سیم‌کارت‌های روتین فراهم آورند.

این فناوری خیلی شبیه به فناوری‌ اپل سیم است که پیش از این شرکت اپل در آی‌پد ایر ۲ به کار گرفته بود و با آن می‌شد به سرعت شبکه دیتا را تغییر داد.

7-20-2015 7-19-20 PM

تصور کنید که این کار نهایی شود، در این صورت دیگر خبری از شیارها یا «اسلات»های معمول برای قرار دادن سیم کارت نخواهد بود و مسلما نسل گوشی‌های دو سیم کارته هم منقرض خواهد شد.

استاندارهای سیم‌کارت‌های الکترونیک که فعلا پیشنهاد شده‌اند توسط اپراتورهای بزرگی مانند AT&T، تی موبایل، وودافون، اورنج و تلفونیکا، حمایت می‌شوند، اما به نظر می‌رسد در هنگام آغاز کار سیم‌کارت‌های الکترونیک همه اپراتورهای از آن پشتیبانی نکنند.

تخمین زده می‌شود که از سال ۲۰۱۶، شاهد گجت‌هایی باشیم که در آن واحد از سیم‌کارت‌های سنتی و الکترونیک پشتیبانی کنند.

1pezeshk.com

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …