آنجلینا جولی، تهیه‌کننده انیمیشنی درباره‌ی یک دختر نوجوان افغان

 

angelina_jolie_breadwinner_split_h_15

خانم «آنجلینا جولی پیت» به تازگی قرارداد تهیه‌کنندگی انیمیشنی با عنوان The Breadwinner را امضا کرده‌است. داستان این انیمیشن، روایتی از زندگی دختری نوجوان، در زمان حکومت طالبان در افعانستان است. این اثر، اقتباسی از رمان خانم «دبورا اِلیس» است و توسط «نورا تومی» کارگردانی خواهد شد. نویسنده‌ی فیلمنامه، «آنیتا دُرُن» خواهد بود.

قهرمان داستان در این فیلم، شخصیتی به نام پروانه است. پدر او بدون هیچ جرمی زندانی شده و پروانه برای این‌که نان‌آور خانواده باشد، مجبور می‌شود که خود را پسر جا بزند. هدف دیگر از ساخت این فیلم، آن است که بینندگان در حین تماشای اثر با فرهنگ، تاریخ و هنر افغانستان هم آشنا شوند. قرار است یک نسخه از فیلم، علاوه بر نسخه‌ی انگلیسی به زبان فارسی دری نیز باشد.

bytheseajolie_pitt
آنجلینا جولی و برد پیت در صحنه‌ای از فیلم By the Sea

خانم جولی درباره‌ی هدف‌ش از تهیه‌کنندگی این انیمیشن، گفته‌است: «میلیون ها زن مانند پروانه در افغانستان، تحت ظلم و ستم یا درگیری بزرگ شده‌اند و به خانواده‌های‌شان کمک کرده‌اند که در آن شرایط، زنده بمانند. این داستان، یک یادآوری درباره‌ی ارزش والای کمک آن‌ها خواهد بود. من خوشحالم که با تیم مستعدی همکاری خواهم کرد که می‌دانم توانایی‌اش را دارند که نشان‌دهنده‌ی غنا، خلاقیت و قدرت فرهنگ افغانستان و دختران خردسالی مانند پروانه باشند.» تولید این اثر در ماه آگوست امسال آغاز می گردد و در ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی به اتمام خواهد رسید. آنجلینا جولی هرگز علاقه‌اش را به فرهنگ افغانستان پنهان نکرده. او زمانی که کتاب «بادبادک‌باز» تازه چاپ شده‌بود، همیشه چندین جلئ از آن را به همراه داشت تا به دوستان‌ش هدیه دهد. خانم جولی در حال حاضر در حال کارگردانی اثری به نام «آن ها پدرم را کشتند» است که در کامبوج و برای شبکه‌ی Netflix تهیه می‌شود. آخرین اثر او که در ماه نوامبر اکران می‌شود، با نویسندگی و کارگردانی و بازی خودش By The Sea نام دارد که در کنار همسرش، برد پیت، در آن به ایفای نقش پرداخته‌است و داستان زوجی را بیان می‌کند که به بحران در روابط‌شان رسیده‌اند. پیش از آن نیز خانم جولی تهیه‌کنندگی فیلم اتیوپیای Difret را که در جشنواره‌ی ساندنس سال ۲۰۱۴ به نمایش در آمد، بر عهده داشت.

منبع: 1pezeshk.com

 

Check Also

عباس کیارستمی؛ آبروی سینمای ایران

کیارستمی در کنار ‘جنگل بدون برگ’ عکس: پوریا ماهرویان پوریا ماهرویان بی‌بی‌سی عباس کیارستمی٬ فیلمساز سرشناس …