بهبود عملکرد بلوتوث طی سال آینده

بلوتو2ث
ظاهراً ارتباطات بلوتوث سال آینده دو برابر سریع‌تر شده و برد آن چهار برابر افزایش می‌یابد.

افزایش روزافزون ابزارهای مرتبط در بازار باعث ایجاد تغییراتی در ارتباطات بلوتوثی می‌شود. برای این که بتوان با این روند همگام شد، استاندارد بلوتوث در سال ۲۰۱۶ ارتقاء می‌یابد؛ برد بیشتر، سرعت بیشتر و شبکه‌های توری جزو به‌روزرسانی‌های بلوتوث خواهند بود. این ویژگی‌های جدید توسط سازمان SIG پیش بینی شده است؛ سازمانی صنعتی که اپل، اینتل، مایکروسافت و لنوو جزو حامیانش هستند.

رئیس SIG، توبی نیکسون، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: «تقاضای قابل‌توجهی از اعضای ما و این صنعت وجود دارد تا کارایی بلوتوث را با قابلیت‌های جدیدی که امروز اعلام می‌کنیم، بهبود بخشیم. پیش‌بینی‌های فعلی پتانسیل بازار برای اینترنت اشیاء را بین ۲ دلار و ۱۱٫۱ تریلیون دلار تا سال ۲۰۲۵ می‌داند. به‌روزرسانی‌های فنی برنامه‌ریزی‌شده برای فناوری بلوتوث در سال ۲۰۱۶ کمک می‌کند تا این انتظارات به واقعیت بپیوندند و رشد بلوتوث را تسریع کنند».

این سازمان وعده داده که این به‌روزرسانی‌ها برد بلوتوث کم‌انرژی را که به عنوان بلوتوث هوشمند نیز شناخته می‌شود، تا چهار برابر افزایش دهد. بدین طریق نه تنها داخل خانه بلکه بیرون خانه نیز به ارتباط بلوتوث دسترسی خواهید داشت. همچنین یک افزایش ۱۰۰ درصدی در سرعت نیز وجود خواهد داشت که طبق گفته SIG، برای بازارهای در حال رشدی مانند جهان پزشکی، مسئله‌ای حیاتی است. همچنین افزودن شبکه‌های توری ارتباطات بلوتوثی را قوی‌تر می‌کند؛ زیرا به این ارتباطات اجازه می‌دهد به جای مسیریابی هر دستگاه از طریق یک هاب مرکزی، بین دو دستگاه پل بزنند. این به‌روزرسانی‌ها در حال حاضر تنها در حد یک چشم‌انداز فنی هستند؛ اما SIG می‌گوید: «طی ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد ویژگی‌های جدید بلوتوث منتشر خواهد شد».

 فوت و فن

 

 

Check Also

شبکه های اجتماعی را در پیدا کردن شغل جدید دست کم نگیرید!

امروزه شبکه های اجتماعی در تمام جنبه های زندگی ما رسوخ کرده اند و روند …