گفته‌های مدیر عامل لامبورگینی

لامبورگینی2222

از تکنولوژی، فروش بی سابقه و اولین ماشین شاسی بلند (SUV) لوکس لامبورگینی!

سال ۲۰۱۵ سال بسیار خوبی برای لامبورگینی بود. این سوپر کمپانی با  تحویل دادن ۳۲۶۴ ماشین به مشتری (که اکثراً  هُرَکن V10 جدید بودند)، توانست به بیشترین  فروش تاریخ خود برسد. از آنجایی که ما عادت به شنیدن اعداد و ارقامی بسیار بزرگتر از خودرو سازن بزرگتر داریم  این ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما برای سازنده ای  به نسبت کوچکتر، که در حال حاضر فقط دو ماشین اسپرت  می سازد،  این واقعاً عظیم است.

این سال، همچنین سالی ست که لامبورگینی آونتادور  سوپروِلُچ (SuperVeloce) و اسپایدر (spyder)، دوتا از خشمگین ترین و خشن ترین گاو های نری که تا به حال ساخته، را به بازار معرفی کرد ماشین هایی که بطور کامل فروش رفته و امسال وارد خیابان ها می شوند. در پیست مسابقه سرییه سوپر تُروفیو وان-میک (Trofeo one-make) لامبورگینی  به قدرت پیش می رود و یک هُرَکن GT3  قرار است هفته بعد در مسابقه  ۲۴ ساعت در دیتونا شرکت کند.

قدم بعدی برای لامبورگینی چیست؟ این سوالی ست که  توسط گزارشگر دیجیتال تِرند از مدیرعامل لامبورگینی استفان وینکلمن در نمایشگاه خودرو لکلاستر شهر دیترویت  پرسیده شد.  و طول مصاحبه درباره اینکه چطور لامبورگینی در نظر دارد  با شاسی بلند یورس (Urus) فرار تر ار پیست و وارد صحنه آف رود شود،  چطور تکنولوژی بخشی از چشم انداز ماشین های سوپر اسپرت است و اینکه چه شگفتی هایی این خودردوساز برای نمایشگاه اتومبیل ژنو دارد، صحبت شد.

دیجتال ترند: ما درباره یورس زیاد صحبت می کنیم چون خیلی درباره یک محصول سوم در خط تولید هیجان داریم.  می دونیم که از دید تجاری  برای کمپانی  خیلی مهم که یک شاسی بلند اسپرت داشته باشه، اما رویکرد کمپانی برای اینکه یک شاسی بلند رو یک لامبورگینی واقعی بکنه چیه؟

استفان وینکلمن: رودررو شدن با چنین چیزی برای ما ساده است چون ما هر روز  به این طریق زندگی می کنیم. علاوه بر این تاریخچه لامبورگینی فقط ماشین های اسپرت نیست. کمپانی در سال ۱۹۶۳ با ماشین های GT شروع به کار کرد، ما ۲+۲ هایی مثل اسپادا  (ٍEspade) رو داشتیم و اولین شاسی بلند لوکس خود را با LM002  داشتیم.


من فکر می کنم که یک  تخصص و خبرگی وجود دارد و  مارک و برند لامبورگینی آماده است: ما حسش می کنیم؛ ما می بینیمش؛ ما درکش می کنیم؛ و بازخوردش رو از مشتری ها و غیره مشتری ها پس می گیریم. باید قدرتمند ترین و سریعترین شاسی بلند باشه، و باید توانایی های آف رود رو داشته باشه. لازم نیست بطور خالص آف رود باشه چون این هدف نیست.باید شکل شمایل لامبورگینی داشته باشه، این اعطا میشه، و شما بلافاصله می فهمید که چیزی دیگری نمی تونه باشه. این یکی از اساس های اصلی رویکرد طراحی ماست، ماشین های ما همیشه باید با هم خیلی فرق کنند ولی باید بلافاصله قابل تشخیص باشند. ما کنفرانس هایی در خیلی جا ها برگذار کردیم  (ایالات متحده، خاورمیانه، اروپا، آسیا) و بازخورد عظیمی در رابطه با ماشین هایی که در بیژینگ در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآوردیم داشتیم. از این خیلی مطمئنم که در رونمایی مشکلی پیش نخواهد آمد.

اخیرا به نظر میرسه ما بیشتر درباره تکنولوژی که داخل خودرو قرار می دیم بیشتر از خود خودرو صحبت می کنیم، بخصوص در CES  امسال در لاس وگاس. لامبورگینی بر روی چه موضوعات و گرایش های تکنولوژی متمرکزه و چه چیزی در افق کمپانی وجود داره؟

واضحه که یورس باید خودرویی همراه با سرگرمی های آموزنده و قابلیت اتصال به شبکه باشد. این چیزی است که ما منتظرش هستیم. نسل جدید رانندگان خودرو خواستار این نیستند؛ انتظارش رو دارند. این چیز واضحیه. خودرو های امروزه ما بیشتر بر روی رانندگی متمرکزند، در نتیجه اگر لامبورگینی رو به بیرون ببرید  بخاطر اینه که می خواهید که این ماشین رو برونید. سفر مهم تر از جای ست که دارید به سمتش حرکت می کنید.

با یک شاسی بلند، که در حقیقت یک ماشین برای استفاده روزمره خواهد بود، این موضوع فرق خواهد کرد: شما باید دی ان ای لامبورگینی داشته باشید اما علاوه بر این باید آن را برای استفاده روزانه برابر کنید، و بخشی از این استفاده روزانه چیزییه که شما هم اکنون گفتید. همچنین  نسل بعدی خودرو های سوپر اسپرت  اتصالات به شبکه بیشتری خواهند داشت.

در رابطه با تکنولوژی رانندگی خودکار چطور؟ هیچ چیزی از این در لامبورگینی ها جایگاهی داره؟ خودروهایی که ساخته شدن برای رانندگی کردن؟

وقتی در رابطه با این صحبت می کنیم  منظور کمک در رانندگی ست. این چیزی ست که اشکالی نداره و این چیزی ست که در یورس خواهیم داشت. همانطور که شما گفتید، این ماشین ها ساخته شدن که رانده شوند و در حال حاضر هیچ برنامه ای برای چیز دیگری وجود ندارد.
با در نظر گرفتن موفقیت هُرَکن  و فروش بی سابقه تعداد خودرو فروخته شده در سال گذشته (با در نظر نگرفتن انواع مختلف آن) به علاوه یورس که به زودی وارد بازار می شود، آیا می توانیم منتظر چیزی از لامبورگینی در آینده باشیم؟

ما خبر های بزرگی داریم که در ژنو از آنها پرده بر می داریم، یک تولید اختصاصی جدید خواهیم داشت. هم در نوع کوپه و همچنین در نوع رودستر خواهد بود. تمام خودرو پیشا پیش فروش رفته اند: ۲۰ کوپه و ۲۰ رودستر. اسم آن سِنتِنُریو (Centenario) خواهد بود به بزرگداشت صدمین سال تولد  فروچو لامبورگینی. من همکارانم ماشین رو به گروهی ویژه از مشتریان خود در ساحل پبل نشان دادیم، و بعد در سر تا سر دنیا، و تمام ماشین ها  را در مدت زمان کمی به فروش رساندیم. در نتیجه تصمیم گرفتیم که یک رودستر هم درست کنیم، که آن هم بطور کامل فروش رفت. ماشینی که در نمایشگاه خودرو ژنو نمایش خواهیم داد بطور کامل از  فیبر کربن خواهد بود.

خارج از از سوپر تُروفیو آیا هیچ  ابتکارات مسابقه ماشین سواری دیگری در نظر گرفته شده؟
لامبرگینی هیچ وقت کار بزرگی در مسابقات ماشیسواری نکرده، و شروع کار ما در بدترین موقعیت ممکن بود اما تنها موقعیت موجود برای ما بود. سال ۲۰۰۹ بود، زمانی که اقتصاد در بدترین  وضع خود بود، ولی ما بازسازی ظاهری گالاردو رو انجام داده بودیم، پس با سری های سوپر تُروفیو وان-میک آغاز به کار کردیم. اول در اروپا، بعد در آسیا و چند سال پیش در آمریکا. و حالا این سری کاملا جای خود را پیدا کرده. ما گفتیم که بزرگترین چیزی که انجام خواهیم داد GT3 خواهد بود، و حالا در یک مسابقات ۲۴ ساعته هستیم، پس این گسترش بزرگ برای ماست چون کمپانی باید کوچک و انعطاف پذیر باقی بماند. در نتیجه در زمان فعلی فکر می کنم این فعالیت های مسابقات ماشین سواری (که همچنین شامل تجربه ای رانندگی  می شوند که مشتریان یاد می گیرند که چطور ماشین های ما را با امنیت بیشتری برانند) برای حال حاضر کافیست. هیچ برنامه دیگری بر روی این در آینده وجود ندارد.

Check Also

بهترین خودروهای کامپکت جهان در سال 2015

خودروهای کامپکت پرفروش‌ترین رده‌ در بازار خودروها هستند و همواره رقابت بسیار شدیدی بین شرکت‌های …