کشتار اورلاندو؛ دونالد ترامپ از جامعه مسلمانان انتقاد کرد

160613103951_trump_624x351_ap_nocredit
دونالد ترامپ به بهره‌برداری سیاسی از کشتار اورلاندو متهم شده است
دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، از جامعه مسلمانان این کشور به دلیل ناکامی در معرفی مهاجم کشتار اورلاندو انتقاد کرده است.
آقای ترامپ به سی‌ان‌ان گفت که به نظر او عمر متین، شخصی که به باشگاه همجنسگرایان در اورلاندو حمله کرد، در میان جامعه مسلمانان به عنوان فردی شناخته شده بود که ممکن است دست به خشونت بزند.
او از مسلمانان انتقاد کرده که “به دلایلی” این گونه افراد را به پلیس و دستگاه‌های امنیتی معرفی نمی‌کنند.
عمر میتن بامداد روز یکشنبه ۱۲ ژوئن با اسلحه به یک باشگاه شبانه همجنسگرایان در شهر اورلاندو در ایالت فلوریدای آمریکا حمله کرد که این حمله منجر به کشته شدن ۵۰ نفر و زخمی شدن ۵۳ نفر دیگر شد. این واقعه مرگبارترین تیراندازی جمعی در تاریخ آمریکا است.
به گفته پلیس، عمر متین مدعی پیروی از گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) بوده است.
+ بیشتر بخوانید: عمر متین، عامل حمله به باشگاه اورلاندو که بود؟
همسر سابق عمر متین گفته است که او مشکل روانی داشته و فرد باثباتی نبوده است.

160613105641_orlando_victims_relatives_640x360_epa_nocredit
کشتار اورلاندو مرگبارترین تیراندازی در تاریخ آمریکا است
دونالد ترامپ به شبکه فاکس نیوز هم گفته است که هزاران نفر در آمریکا زندگی می‌کنند که “مملو از نفرت و آماده ارتکاب شرارت‌های مشابه هستند”.
منتقدان دونالد ترامپ می‌گویند که او تلاش می‌کند در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری از کشتار اورلاندو بهره‌برداری سیاسی کند.
آقای ترامپ پیش از این از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات خود انتقاد کرده بود که در واکنش به تیراندازی اخیر از عبارت “اسلام افراطی” استفاده نکرده‌اند.
او در توییتر خود بار دیگر از پیشنهاد خود برای منع ورود مسلمانان به آمریکا دفاع کرده بود.
خانم کلینتون نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌های خود بعد از واقعه اورلاندو تأکید کرده است که دولت آمریکا باید راهی برای امن نگاه داشتن کشور بدون ایجاد فضای مسلمان‌هراسی پیدا کند.
باراک اوباما،هم گفته است که این حمله یادآور این واقعیت است که در آمریکا هر کس می‌تواند به سلاح گرم دسترسی پیدا کند و به مردم “در مدرسه، در محل عبادت یا در باشگاه شبانه تیراندازی کند.”

BBC

Check Also

گرمای شدید در شرق آمریکا شش قربانی گرفت

به گزارش مرکز ملی آب و هوای آمریکا، بر اثر موج گرمای شدید در ایالات …