عجیب ترین مخدر های سرتاسر دنیا!

 مخدر2

معتادان مخدر، گاهی به نکبتی می رسند که هر ماده ای را برای رسیدن به حالت تخدیر استفاده می کنند، از قورباغه گرفته تا فضولات و…، این مواد مخدر عجیب و خطرناک گاهی مصرف کنندگانش را تبدیل به زامبی هایی می کند که هیچ کنترلی روی حرکات و رفتارشان ندارند و بسیار خطرناک می شوند.

قورباغه

یکی از عجیب ترین مخدرهای دنیا، نوعی از قورباغه است که در رودخانه کارادو آمریکا زندگی می کنند و «نیشکر» نامیده می شوند.

مواد مخدر عجیب و غریب

پوست این قورباغه ها ماده سمی ای ترشح می کند که اگر به زبان برخورد کند باعث توهم خواهد شد. معتادان به این ماده مخدر با گرفتن قورباغه پشت این جانور را لیس می زنند تا دچار حالت سرگیجه شوند، اما روش رایج استفاده از ماده مخدر موجود در پوست این جانور، به این صورت است که پوست جانور را پس از شکار کردنش، خشک می کنند و مانند سیگار می کشند.

سم موجود در پوست این قورباغه، شبیه قرص های ال اس دی عمل می کند. تاکنون موارد متعددی از مرگ به دلیل استفاده از این مخدر گزارش شده است.


دانه آرکا

هزاران سال است که ساکنان آسیای جنوب شرقی و جنوب اقیانوس آرام، دانه «آرکا» را به عنوان یک مخدر می جوند.

دانه آرکا از درخت نخل آرکا به دست می آید، این دانه در یک لایه برگ پیچیده شده و جویدن آن باعث تحریک مغز و سرگیجه می شود.

مواد مخدر عجیب و غریب

مصرف این ماده مخدر بین بومیان منطقه آنقدر زیاد است که بعضی از محققان در هندوستان درباره خطرات آن اخطار جدی داده اند و گزارش هایی درباره ضررهای آن منتشر شده است.

در این گزارش ها آمده که سالانه بیش از 600 میلیون نفر، دانه آرکا می جوند و ممکن است به این ماده اعتیاد پیدا کنند. ضمن این که مصرف این گیاه خطر ابتلا به انواع سرطان دهان را افزایش می دهد.


قات جویدنی

مواد مخدر عجیب و غریب

«قات» گیاه گلداری است که در شرق آفریقا و عربستان رشد می کند، پرورش و مصرف این گیاه در بسیاری از کشورها از جمله آمریکا ممنوع اعلام شده اما در بسیاری از کشورهای آفریقایی و عربی از جمله یمن، سومالی و اتیوپی استفاده از آن کاملا قانونی است. این گیاه را آنقدر می جوند که شیره پس می دهد و در این موقع خاصیت مخدر آن فعال می شود. از اثرات سوءمصرف قات می توان به سبز شدن دندان ها، افزایش احتمال ابتلا به سرطان ها دهان و حمله قلبی اشاره کرد.این گیاه باعث افسردگی شدید می شود.


نفس شیطان

در خیابان های کلمبیا ماده مخدری به نام اسکوپولامین خرید و فروش می شود که به «نفس شیطان» شهرت دارد که از نوعی درخت در آمریکای جنوبی گرفته می شود.

مواد مخدر عجیب و غریب

مصرف این مخدر آنقدر خطرناک است که فرد را تبدیل به یک قاتل و متجاوز می کند.

نفس شیطان هیچ بو و مزه ای ندارد. فردی که تحت این مخدر قرار می گیرد را می توان مجبور به انجام هر کاری کرد زیرا او مثل یک کودک، فرمانبردار می شود، مصرف این ماده مخدر فرد را کاملا تبدیل به یک زامبی کرده و شکل گیری خاطرات را در او مسدود می کند. برای همین وقتی اثر ماده مخدر از بین می رود، مصرف کننده چیزی به یاد نمی آورد.


کاکتوس جویدنی

بسیاری از گیاهانی که امروزه به عنوان ماده مخدر استفاده می شود ریشه در دوران باستان دارد و در این میان کاکتوس های «پیوت»… از گیاهان بومی  جنوب غرب آمریکا، از مهم ترین این مواد هستند.

مواد مخدر عجیب و غریب

این که نخستین بار این گیاه از چه زمانی به عنوان یک ماده مخدر استفاده شد مشخص نیست اما گفته می شود تاریخچه استفاده از آن، به 6 هزار سال پیش باز می گردد. این گیاه اگرچه یک مخدر است اما استفاده از آن در مراسم های آیین کلیساهای آمریکا مانعی ندارد.

معمولا زائده های دکمه مانندی که روی این گیاه دایره شکل رشد می کند را می جوند و یا آنها را در مانع حل می کنند و می نوشند. با مصرف این گیاه حالت جنون به انسان دست می دهد و از این رو خطرات مرگباری فرد را تهدید می کند.


پنیر استیلتون

مواد مخدر عجیب و غریب

پنیر استیلتون در انگلیس تولید می شود، خوردن این پنیر 85 درصد مردان و 75 درصد زنان را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث توهم های عجیب و غریب می شود. این پنیر در دو نوع آبی که مزه و بوی قوی تری دارد تولید می شود. این پنیر حاوی ماده ای است که باعث توهم وحشتناک می شود و معمولا شب ها پیش از خواب آن را می خورند.


جنکم کثیف

«جنکم» ماده مخدری است که آن را تنفس می کنند و با تنفس آن حالت توهم به فرد دست می دهد. این ماده مخدر از فضولات انسانی تهیه می شود و گازی توهم زا است. اواسط دهه 1990 استفاده از این ماده مخدر بین کودکان خیابانی در زامبیا گزارش شد.

سال 2007 بعضی از شبکه های آمریکایی گزارش دادند که استفاده از این ماده مخدر در مدرسه های آمریکا بسیار رایج شده است. تاثیر تنفس این گاز مسموم تقریبا یک ساعت پایدار است که باعث توهمات شنوایی و بینایی و مشکلات دیگری در گوارش می شود.

مواد مخدر عجیب و غریب

به گفته یکی از مصرف کنندگان، تاثیر جنکم از ماری جوانان بسیار قوی تر است. بنابر تحقیقات «فومیتو ایچینوا» متخصص بیهوشی با کشیدن جنکم، اکسیژن بسیار کمی به بدن و مغز می رسد و این برای بدن بسیار خطرناک است و به بدن آسیب های جبران ناپذیری وارد می کند و گاه حتی باعث مرگ سلول های مغز می شود.


مخدرهای دیجیتالی، زنگ های هشدار را به صدا درآورده اند

«MP3پلیر» به جای وافور

باور این که یک آهنگ یا موسیقی بتواند یک مخدر به حساب بیاید، خیلی خیلی دشوار است اما این روزها، صحبت از مخدرهای دیجیتالی یا «آی دز»ها است.

«آی دز» پدیده جدیدی دی دنیا سرخوشی های نفرین شده است و به گوش کردن موسیقی ای گفته می شود که اعتیادآور است؛ موسیقی ای که با استفاده از ضربات خاص، روی مغز تاثیر می گذارد و فرد را از حالت طبیعی خارج می کند.

این پدیده اگرچه پدیده ای نو است اما متخصصان هشدارهای جدی ای در این باره داده اند چرا که گفته می شود این «مخدرهای مجازی» راه را برای ورود به دنیای وهم انگیز مواد مخدر «دنیای واقعی» هموارتر می کند. اخیرا شبکه خبری «اوکلاهاما نیوز» گزارش درباره شکل گیری پدیده ای به نام «آی دزینگ» تهیه کرده است که در آن ، دلال های آنلاین برای مشتریان خود تور پهن کرده اند تا از طریق مخدرهای دیجیتالی، آنها را صید کنند.

معتادان به مخدرهای دیجیتالی کافیست هدفون را روی گوش های خود بگذارند و به این مخدرها گوش کنند تا از حالت طبیعی خارج شوند. از نظر کارشناسان، چنین اعتیادی بسیار خطرناک است و باید آن را خیلی جدی گرفت. «مارک وودوارد»- سخنگوی دفتر مبارزه با مواد مخدر- در این باره می گوید: «این روزها نوجوان ها به سایت های اینترنتی هجوم آورده اند تا با گوش کردن با «آی دزینگ» وارد دنیای دیگری بشوند و این فوق العاده خطرناک است.»

مواد مخدر عجیب و غریب

آی دزینگ چیست؟

آی دزینگ یعنی گذاشتن هدفون روی گوش ها و گوش دادن به موزیکی که اصوات بلندی دارد، معمولا مدیر سایت هایی که چنین آهنگ هایی را آپلود می کنند این وعده را به فرد می دهند که با گوش کردن به این موسیقی ها به حالت خلسه و سرخوشی خواهند رسید. بیشترین طرفداران این نوع از موسیقی، نوجوان ها هستند که به راحتی می توانند مخدرهای دیجیتالی را از بعضی سایت ها به رایگان دانلود کنند که البته پس از مدتی، وقتی به گوش دادن به چنین موسیقی ای اعتیاد پیدا کردند مجبور هستند آن را با بهای بسیار بالایی به صورت اینترنتی خریداری کنند.

آی دز پدیده بسیار جدیدی است که هنوز مطالعات دقیقی راجع به آن صورت نگرفته است. نکته قابل توجه اینجاست که متاسفانه مخدرهای دیجیتالی دقیقا همان اثری را روی فرد می گذارند که ماری جوانا، کوکائین و تریاک دارند، تنها تفاوت، در استفاده از مخدرهای دیجیتالی این است که هنگام خرید این نوع از مخدرها، برای مشتریان یک متن 40 صفحه ای فرستاده می شود تا از طریق آن چگونگی سرخوش شدن از طریق ام پی تری را یاد بگیرند، این بسته های موسیقی از 7 تا 200 دلار به فروش می رسند. این سایت های اینترنتی که مانند موادفروش های کنار خیابانی تلاش می کنند افراد بیشتری را به دام بیندازند، فیلم های زیادی از شنوندگانی را به نمایش می گذارند که آی دزینگ را تجربه کرده اند. در این فیلم ها نوجوان هایی دیده می شوند که با گوش کردن به موسیقی از حالت طبیعی خارج شده اند و فریاد می کشند و دیوانه وار دور خود می چرخند.

مسافرای آی دز

«زاک» یکی از معتادان آی دزینگ است که بعد از درمانی نسبتا طولانی اکنون درمان شده است. او در این باره می گوید: «گوش کردن به موسیقی و سرخوش شدن برای من حس بسیار عجیبی داشت، حسی که ابتدا نمی دانستم با من چه می کند اما وقتی به خودم آمدم که دیگر به حد اعتیاد رسیده بودم.»

زاک زمانی که اعتیاد داشت به مخدرهای دیجیتالی بسیاری گوش می داد. او اکنون در مرکز ترک اعتیادی به نام «تارزان» به سر می برد تا بتواند کاملا اعتیاد خود را ترک کند. به گفته زاک، گوش دادن به مخدرهای دیجیتالی مانند مخدرهای صنعتی این حس را به انسان می دهد که قادر است هر کاری را انجام دهد و این همان نکته کلیدی است که دکتر جورج اسمیت، متخصص اعتیاد را نگران کرده است.

از نظر دکتر اسمیت،با گوش دادن به مخدرهای دیجیتالی به عنوان مثال فرد روز بعد میل به کشیدن کوکائین را پیدا نخواهد کرد، اما اگر یک نوجوان 13 یا 14 ساله در خانه داشته باشید و او اعتیاد به آی دز داشته باشد، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که نتواند در برابر مخدرهای حقیقی مقاومت کند.

دکتر دانیل آمین- متخصص تصویرسازی مغز- اثراتی که آی دز روی مغز دارد را مورد مطالعه قرار داده است. او در این باره می گوید: «ما در مطالعات خود به این نتیجه رسیده ایم که آی دز اثرات مخربی روی مغز دارد که چرا مغز ناگهان از حالت سکون و آرامش خارج می شود و گویی که آتش گرفته باشد به حالت نامنظم در می آید.» به نظر دکتر آمین، آی دز روی مغز افراد مختلف تاثیرات گوناگونی دارد اما رایج ترین تاثیر آن، بالا رفتن میزان تشنج در بدن است.

 

Check Also

علل گزگز و درد کف پا چیست

MRI یکی از مهمترین روش های تشخیص سندرم تارسال تانل است   سندرم ‘تارسال تانل’ …