با مصرف این ماده غذای، طول عمر خود را 14 درصد افزایش دهید

متخصصین همواره معتقدند رژیم غذایی سالم، طول عمر انسان را افزایش می‌دهد. حالا محققان یک ماده غذایی دیگر به فهرست مواد غذایی افزاینده طول عمر اضافه کرده‌اند.

طبق یک تحقیق جدید، افرادی که روزانه مواد غذایی تند مانند فلفل قرمز می‌خورند، احتمال مرگ خود را تا ۱۴ درصد کاهش می‌دهند. حتی اگر هفته‌ای یک یا دو بار مواد غذایی تند مصرف می‌کنید، احتمال مرگتان تا ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

ظاهراً فلفل قرمز تنها دهان شما را نمی‌سوزاند. ادویه‌جات و محتویات بیواکتیو آن‌ها مانند کپسای‌سین، خواص مفیدی همچون ضدچاقی، آنتی‌اکسیدان، ضدالتهاب، ضدسرطان و ضدفشار خون بالا دارند.
این خواص شما را در مقابل سرطان، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های دستگاه تنفسی محافظت می‌کنند. همچنین ترکیبات مواد غذایی تند، میکروبیوم روده را نیز در جهت مثبت تغییر می‌دهد.

این تحقیق که بر اساس داده‌های رژیم غذایی نیم میلیون فرد بالغ در چین انجام شده است، فلفل قرمز، روغن فلفل قرمز یا محتویات دیگری که از فلفل قرمز به دست می‌آید را به عنوان مواد غذایی تند و ادویه‌دار می‌داند. نویسندگان این تحقیق معتقدند افرادی که فلفل‌های تند می‌خورند، از ادویه‌هایی مانند پاپریکا، زیره سبز و فلفل سیاه نیز در غذاهای خود استفاده می‌کنند. این ادویه‌ها مزایای خاص خود را دارند.

این اولین تحقیق در مورد مزایای گرما نیست. تحقیقات گذشته نشان دادند مواد غذایی ادویه‌دار به کنترل اشتها کمک کرده و سوخت‌وساز را افزایش می‌دهند. برخی تحقیقات اولیه در حیوانات نشان داده‌اند کپسای‌سین، سلول‌های چربی قهوه‌ای‌رنگ را که همان سلول‌های چربی سالم هستند و کالری را می‌سوزانند، فعال می‌کند.
در نتیجه اگر به غذاهای تند علاقه دارید، حتماً این غذاها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. سعی کنید از مواد غذایی تازه استفاده کنید. طبق این تحقیق، فلفل قرمز تازه بیشتر از فلفل قرمز خشک یا روغن فلفل یا سس فلفل در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند.

منبع: footofan

 

Check Also

۲۰ فایده ی شکلات برای سلامتی

شکلات به عنوان یک درمان افراطی در نظر گرفته می‌شود، به این دلیل که به …