گیاهانی که هوای خانه را تصفیه می‌کنند

تصف3یه
اگر فکر می‌کنید در این روزها که آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای بزرگ به اوج خود رسیده، اگر از خانه خارج نشوید، در امانید، سخت در اشتباهید؛ زیرا هوای داخل خانه نیز تحت تأثیر مواد شیمیایی هوای آلوده قرار می‌گیرد.
مواد آلوده‌کننده هوای داخل خانه باعث بروز سرفه، فشار قفسه سینه، سردردهای مکرر، گلودرد، اشک‌آلود شدن یا خارش چشم‌ها، تنگی نفس و حملات آسم می‌شود.
برای تصفیه هوای داخل خانه یک راه ساده و مؤثر به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ از گیاهانی که در ادامه معرفی شده‌اند، بهره ببرید.۱. پیچک
پیچک یکی از بهترین گیاهان خانگی برای تصفیه هوای آلوده است. شاخ‌وبرگ متراکم این گیاه مواد آلوده‌کننده و شیمیایی مضری مانند بنزن، مونوکسید کربن، فرمالدئید، ترى كلرواتيلين، زیلین و تولوئن را جذب کرده، از بین می‌برد. نگهداری از این گیاه همیشه‌سبز بسیار ساده است و به فضای کم، حرارت متوسط و نور خورشید در حد متوسط نیاز دارد.

۲. برگ قاشقی
این گیاه استوایی نیز گازهای مضری مانند بنزن، فرمالدئید، ترى كلرواتيلين، زیلین، آمونیاک و مونوکسید کربن را تجزیه و خنثی می‌کند. این گیاه الکل و استون را که توسط لوازم الکترونیکی، چسب‌ها و شوینده‌های خاصی تولید می‌شود، از هوا جذب می‌کند.

۳. دراسنای لبه قرمز
این گیاه برگ‌های عریض و بلندی دارد که معمولاً لبه‌ آن‌ها قرمزرنگ است. یک گلدان بزرگ حاوی گیاه دراسنای لبه قرمز می‌تواند کار چند گیاه کوچک دیگر را انجام دهد. این گیاه مواد سمی را از بین می‌برد.

۴. سرخس بوستونی
این گیاه برای حذف فرمالدئید که در چسب‌ها و محصولات چوبی فشرده وجود دارد، بسیار مناسب است. همچنین زیلین و تولوئن را از هوا جذب می‌کند. این گیاه می‌تواند فلزات سنگینی مانند جیوه و آرسنیک را از خاک حذف کند.

۵. سن سویریا (زبان مادر شوهر)
این گیاه نیز جزو گیاهانی محسوب می‌شود که هوای آلوده را تصفیه می‌کنند. این گیاه شگفت‌انگیز می‌تواند بدون آب یا نور خورشید زیاد رشد کند. این گیاه شرایط خشک‌تر و نور خورشید کم را ترجیح می‌دهد.

۶. نخل بامبو
این گیاه به حذف بنزن و ترى كلرواتيلين کمک می‌کند. نخل بامبو در فضای سایه‌دار داخل خانه رشد می‌کند و نگهداری از آن بسیار راحت است.

۷. گیاه تارتن یا عنکبوتی
این گیاه که معمولاً گیاه هواپیما نامیده می‌شود، یک گیاه گل‌دار چند ساله است که به کاهش آلودگی هوای داخل خانه کمک می‌کند. این گیاه بسیار انعطاف‌پذیر است و در شرایط مختلفی رشد می‌کند.

۸. فیکوس
این گیاه زینتی یک حذف‌کننده قوی برای مواد سمی و تصفیه‌کننده هوا محسوب می‌شود. این گیاه فورمالدئید و مونوکسید کربن را به خوبی از بین می‌برد. از تماس با شیره شیری این گیاه خودداری کنید؛ زیرا منجر به تحریک پوستی می‌شود.

۹. فیکوس بنجامین
این گیاه یکی از گیاهان محبوب آپارتمانی محسوب می‌شود که به حذف مواد شیمیایی هوا کمک می‌کند. این گیاه در فضای روشن با کمی نور مستقیم خورشید در صبح سازگار است.

۱۰. گل داوودی
خواص قدرتمند این گیاه در تصفیه هوا به از بین بردن مواد شیمایی مضر کمک می‌کند.

 

Check Also

گل عید، سنبل

گل معروف روزهای عید و سفره هفت سین، گل سنبل است. برای اینکه یکی از …