زلزله ژاپن کارخانه تولیدکننده سنسورهای تصویری گوشی های آیفون را تخریب کرد

ژاپن222

در پی وقوع دو زلزله شدید در جنوب کشور ژاپن، کمپانی سونی از تعطیلی کارخانه ای که مسئولیت ساخت سنسورهای تصویری ویژه گوشی های هوشمندی همچون آیفون اپل را بر عهده داشت، خبر داد.

در حال حاضر، سونی بیش از 40 درصد از سهم بازار سنسورهای تصویری CMOS را در اختیار دارد و انتشار این خبر می تواند موجب نگرانی بسیاری از کمپانی های بزرگ تولید کننده گوشی های هوشمند در جهان شود. ادامه این خبر را در تک شات دنبال کنید.

این زلزله در مناطق کوماموتو و کیوشوی ژاپن یعنی جایی که کارخانه های نام برده در آنجا فعالیت داشتند به وقوع پیوست و مسئولین سونی در بیانیه ای اعلام کردند که تا زمانی که خسارات برآورد نشود، فعالیت این کارخانه ها از سر گرفته نخواهد شد.

سخنگوی سونی در این خصوص عنوان کرد:”هم اکنون در حال بررسی خسارات وارده به این مجموعه هستیم و ظرف 24 ساعت آینده گزارشی را در این خصوص منتشر خواهیم کرد. هنوز نمی دانیم که تا چه زمانی این تعطیلی فعالیت کارخانه ادامه خواهد داشت و چه زمانی ارسال سنسورها برای شرکت های مشتری همچون اپل آغاز خواهد شد.”

البته ژاپنی ها پیش تر نیز چنین زلزله های مخربی را تجربه کرده اند و در سال 2011، وقوع زلزله و سونامی در بخش های شمالی این کشور، بخش وسیعی از کارخانه های تامین کننده قطعات خودرو در این کشور را تخریب کرد و به دنبال این اتفاق، برخی کمپانی ها تمهیدات ویژه ای را برای مواجهه و فائق آمدن با چنین شرایط مشابهی در آینده در نظر گرفتند.

منطقه کیوشو ژاپن به عنوان یکی از قطب های تولید کننده تجهیزات نیمه هادی در ژاپن محسوب می شود و چیزی حدود 25 درصد از خروجی های نیمه هادی ژاپن در این منطقه تولید می شود.

البته در این زلزله تنها، شرکت های فعال در حوزه فناوری متضرر نشدند و کمپانی های دیگری همچون Renesas و میتسوبیشی نیز به ترتیب فعالیت یک و دو کارخانه از مجموع کارخانجات خود در منطقه کوماموتو را به حالت تعلیق درآوردند تا خسارات برآورد و محاسبه شود.

شرکت هوندا نیز فعالیت کارخانه تولید موتورسیکلت خود را در این منطقه که بخش قابل توجهی از آن آسیب دید، متوقف کرد. این کارخانه ظرفیت تولید 250 هزار دستگاه موتورسیکلت در سال را داشت.

گفتنی است آسیب هایی نیز به برخی کارخانه های متعلق به شرکت های نیسان و تویوتا وارد شد که البته میزان این خسارات وارده به کارخانه نیسان بسیار ناچیز بود اما به سه کارخانه متعلق به تویوتا آسیب های جدی وارد شد.

Check Also

Xperia Z5 Premium، نخستین تلفن هوشمند 4K در جهان

ما در سپتامبر گذشته و در نمایشگاه IFA 2015 در برلین از سری Xperia Z5 …