تهیه کننده بزرگ و مشهور آلبوم‌های باب دیلان، جانی کش و لئونارد کوهن درگذشت

 

Bab dilan
باب جانستون، تهیه‌کننده بزرگ موسیقی که نقش بزرگی در تولید بخشی از ماندگارترین آثار دهه شصت و هفتاد میلادی داشت در سن هشتاد و سه سالگی در گذشت.

به گزارش سرویس موسیقی کافه سینما او که در تگزاس به دنیا آمده بود در روز چهاردهم آگست و پس از یک هفته درمان در یک مرکز پزشکی در ایالت تنسی درگذشت. جانستون که بیش از پنجاه سال در عرصه موسیقی حضور داشت اکثر وقت خود را در شهرهای نشویل و نیویورک صرف کار با خوانندگان مختلف کرد.

او که به عنوان تهیه‌کننده مدتی با کمپانی کلمبیا رکوردز همکاری می‌کرد بعد از مدتی از این گروه جدا شد و با خوانندگان بزرگی مثل باب دیلان، جانی کش و لئونارد کوهن همکاری کرد.

علت اصلی شهرت و موفقیت باب، به دلیل همکاری درخشان او و باب دیلان بود. هنگامی که دیلان در سال 1965 به موسیقی الکترونیک روی آورد او و جانستون در شش آلبوم با هم کار کردند، دورانی که بی‌گمان درخشان‌ترین مقطع موسیقیایی دیلان به حساب می‌آید و بسیاری از کارهای ارزشمندش در آن هنگام ساخته و عرضه شدند. در آلبوم‌هایی مانند Blonde On Blonde و Highway 61 Revisited و Wesley Harding و Self Portrait همکاری این دو به اوج خود رسید. ضمن آنکه در دو ترانه دیلان با نام‌های Nashville Skyline و To Be Alone With You، جانستون مورد خطاب واقع شده است. همچنین جانستون در آلبوم‌های بزرگ لئونارد کوهن مانند Songs Of Love And Hate با او همکاری کرده است.

همچنین جانی کش دیگر خواننده بزرگی است که در آلبوم‌هایی مانند At Folsom Prison و At San Quentin و I Walk The Line با جانستون همکاری کرده است.

باب دیلان در وصف جانستون و در یادداشتی قبل از عرضه آلبوم Chronicles: Volume 1 گفت: “او بسیار جسور بود و شما می‌توانستید به راحتی انگیزه و شهامت را در جشمانش ببینید و باید صد سال زودتر به دنیا می‌آمد و به موسیقی کانتری و دیگر سبک‌های موسیقی کمک می‌کرد.”

همچنین لئونارد کوهن در مستند The Stranger Music of Leonard Cohen درباره جانستون گفت: “او در استودیو برای شما جوی به وجود می‌آورد تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتر و حداکثر توان کار کنید. او بدون اینکه درباره کار شما از پیش قضاوت کند با نوآوری فراوان شما را وادار به تلاش بیشتری می‌کرد. آزاد گذاشتن و عدم دخالت در کار شما در استودیو جزء ویژگی‌های منحصر به فردش به حساب می‌آمدند و باعث تولید آلبوم‌های بی‌نظیری شدند.”

 

کافه سینما

Check Also

معماری عهد باستان

معماری عهد باستان فلات ایران، محل اقامتگاه های کوهستان کهن است که تاریخ آن به …